IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
vet en som fick en infektion av sin sprial och bara var utan i ´några veckor men hon han ju givetvis bli gravid då ..hi,hi,hi!
jag har ju inte haft hormonspiral.. inte ätit hormonpreparat på 15 år med undantag för några månader efter skiljsmässan 2006 då jag försökte mig på minipiller men jag klarar inte av dem..Mår skitdåligt.
Åt p-piller under några år mellan jag var 15-20 men redan från början har jag alltid kännt av ägglossningen betydligt mer än mensen, efter en operation (allvarliga cellförändringar) 2001 så började jag få mensvärk men just denna månaden är det underligt.. det känns nästan som om någon blåst upp en balong i nedre delen av magen, en balong som är uppblåst till bristningsgränsen och så blåses den upp lite lite till då o då...
Det gör ont men det känns ändå som att det börjar lätta lite nu. Vill inte ta värktabletter heller, det är något jag undviker in i det längsta ALLTID.
Nu gäller det bara att hålla reda på ägglossningen denna månaden och köra hårt igen och hoppas på underverk.
nä jag vet inte hur mycket den styrde... men det jag VET är att de första 11 månaderna hade jag värstingblödningarna när jag hade mens.. jag var på väg att ta ut en när min barnmorska talade om att det kunde ta upp till ett år innan den fasade in sig med kroppen..tolfte månaden stillade sig blödningarna och sen var det väldigt smidigt med 2 dagars mens bara
Har det inte blivit bättre till måndag så ringer jag nog läkaren för en koll. Har en superbra gynekolog som alltid har tid (underligt nog...) om man har lite panik
hej töser... har jobbat häcken av mig under helgen och jag är INTE van att jobba fysiskt så det har varit otrolgit tröttande.. mensen stannade så det blev inget denna månaden.
Har börjat testa med ägglossningstester från dag ett för att inte riskera att misa den, i dag på dag 6 börjar en skugga synas så jag tror att jag ägglossar lite tidigare denna månaden.
Det är jobbigt att arbeta så hårt som jag gör nu, min respekt för människor inom vården växer för varje sommar som jag harvar runt på äldreboenden och jag kan inte för min själ begripa hur man kan jobba med sånt som gravid tex... jag jobbar 5-10 veckor och är helt slut.... ogravid och med friska färska kroppsdelar, mina kollegor har jobbat 15-20 år med förslitningsskador......att bli gravid har helt klart stått i bakgrunden den här veckan, har knappt ens tänkt på att jag har mens.
Ny månad nya tag.. nu ska jag försöka läsa i kapp här lite.
sushikatten.. just nu använder jag testlagrets.. de var billiga och jag slapp åka in till stan (bor ju ute i urskogen) men jag är missnöjd med dem då de i en månads tid (testade varje dag) aldrig gav fullt utslag utan bara ett svagt teststreck varenda jävla dag från mens till mens.. trots att jag var hos gyn och de via ultraljud visade ett ägg som lossat.....
Så nu har jag kompletterat med clearblues digitala som jag kommer att ta när det närmar sig lägligt ägglossningsdags.
Mitt namn är en lång historia.. haha..men jag har varit medlem tidigare under annat namn och avregade mig efter att jag ledsnat på stämningen här.. sen blev jag sugen att hänga på i en del BRA trådar så jag drog till med detta som är ett gammalt uttryck som en jag jobbade med kallade mig ..
hej å hå vad det går undan.. fick för en vecka sedan papper från Sahlgrenska om att de ville få in info om min cykel..senaste mens och så vidare.. väntade in denna mensen innan jag skulle svara...hann inte göra det innan jag idag fick kallelsen till Kavitetsundersökningen..16 augusti... nu väntar vi bara på mannens kallelse till spermaextraheringen (eller vad man nu ska kalla det).... för nu kör det ju i gång...herrejäklar.. jag trodde inte jag skulle få tid förrän tidigast i september.........
mannen fick ett fånigt leende på läpparna när jag visade honom kallelsen.."nu börjar det ju på riktigt" var hans kommentar... sen lade han dock till att han nog inte skulle smilat LIKA mycket om det var hans kallelse som kommit *S*
det är så härligt för här kan man skriva om sånt som man inte direkt kan prata med sina vänner om... flera av mina vänner vet inte ens vad IVF är... och sen ska man gå in o förklara VARFÖR vi ska göra det... och att vi kanske ändå kan lyckas på egen väg.. om bara gubben får utlösning... och så måste man förklara varför bla bla bla...
Kör med ägglossningstest nu iaf och hoppas att vi ska få massa droppar i koppen även denna månaden och få en lyckad heminsemination.....16 augusti ska jag ju på kavitetsundersökning inför IVF (så fort gubben gjort sin spermaextrahering så rullar allt tydligen igång så kanske med septembercykeln då)....bävar för undersökningen..att spruta upp saltvattenlösning via katetern upp i livmodern...låter allt annat än angenämt.
Fick myyyycket svagt utslag på ÄL-test i går.. enligt almanackan ska jag ha ägglossning först torsdag men jag kollar redan nu för att inte missa... men i dag har jag ägglossningsflytningar så jag vette katten...ska ta ett test senare i kväll för att se om det ger mer utslag (kör med billiga tester från testlagret nu) och ger det tydligare utslag så "offrar" jag ett digitalt CB-test för att se vad det säger...
Är så intressant att läsa om all er kunskap, jag var väl påläst inför förra gången då vi skulle in på IVF men bara stod i kö i 2.5 år....(pojken kom ju till ändå) Men det känns som att utvevcklingen gått framåt
Något starkare streck nu på morgoben...brukar ju ta ägglossningstestet på kvällen så jag kanske kör ett digitalt i kväll. Har ju aldrig fått fullt utslag på testlagrets tester trots konstaterad ägglossning så jag litar inte på dem helt.
14:30????? Undrar varför?? Det har blivit kväll eftersom sambon ville vara med, vi har väldigt olika tider på morgnarna...jag ser till att inte ha Kissar på minst fyra timmar innan jag tar testet. Kanske ska ta på morgonen nu när gubben inte är så manuskript på att vara med som första gangerna ha ha