Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-05-25 10:39:33 följande:
    Enligt ryckte så ska ananas, framför allt stjälken hjälpa till att embryot fäster. Därför bör man äta den första dagarna efter återföringen.

Tack Kattenizze. Jag är inte lika deppat idag som igår, fast jag fortfarande inte känner något. Lite tyngd i tjejmage, det är allt. Testet imorse visade lika stakr streck som sist, men inte starkare och naturligtvis inbildar jag mig att det är svagare. Maken säger att det ser bra ut, testerna kanske inte visar starkare streck än så här. Svullnaden och spänningar i magen har blivit mycket bättre annars, men jag har fortfarande stor mage och den ser fläskig ut, blä. Nu ska jag till apoteket och köpa digitaltest.

Ha en bra dag! Inanna tänker på dig och håller tummarna.
    Du ska veta att gravtestet BLIR svagare o svagare längre fram i graviditeten... det har med att hormonhalten minskar så fort fostret nått en viss utvecklingsfas.. minns tyvärr inte vilken, men jag har haft vänner som fått MYCKET svagare redan i vecka 6-7, själv testade jag negativt i vecka 12 *ASG* men magen avslöjade att så inte var fallet ......
  • slemtorsk i din bralla
    turlid70 skrev 2011-05-25 10:49:43 följande:
    Tack du, men jag är bara i v4+5, än så länge bör testet inte bli svagare, sen finns det annat som påverkar, jag hade kanske mer kiss denn här gången, testade tidigare osv. Så länge jag inte har mens och ont så hoppas jag. Längtar bara efter ömma bröst... Kram
    som du säger, kan bero på mycket, och du kan ha druckit mer i dag tex.

Så länge du inte har någon blödning är allt okej, stressa inte upp dig i onödan och önska inte för mycket.. jag minns när jag var gravid med sonen då hade jag INGA symptom, så jag satt en dag och tänkte att om jag bara kunde må lite illa så jag fick något slags fysiskt bevis på att jag var gravid.....tio minuter senare slog jag rekord i att springa på dass för det bara vräkte ur mig ...:*S* usch.. jag som hatar att spy...
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    ÅÅÅÅÅÅ jag tror jag är lite blödig efter allt som hänt runt mig senaste månaderna....för här sitter jag på Espresso House på centralen o fäller en liten tår för jag är så glad för dig..och för alla andra här som det går bra för.......

Börjar fundera på om den där konstiga mensen jag hade....bara en enda dags blödning- kanske betydde nåt annat?? NÄÄÄÄE inte tusan är jag gravid *S* jag är bara känslig.....

Jag o mannen är iaf grymt överrens om hur vi ska tolka sexrådgivaren vid spermaprovslämningen nästa vecka och det känns bra, han har dock ett problem.. han är så sablans flat....han har svårt att höja rösten och bli bestämd om det inte handlar om att säga ifrån till typ vänner o familj... så jag är rädd för att det kommer vara jag som sitter o fräser ifrån (för jag håller inte käft ha ha--det märks kanske?)

Jag är så avundssjuk på er som bara kan säga till mannen att gå o runka o sen har ni ett prov....även om jag ju vet att det inte är så "bara" där heller.....
  • slemtorsk i din bralla

No Ka oi (stavning??)

Angående bloggen så är den en del i det jag jobbar lite med vid sidan av.. att få ut lite mer information kring ryggmärgsskadade och deras relationer.. håller på att iaf i tanken att starta upp ett kontaktnät med personer som kan fungera som stöd, antingen när en partner BLIR skadad eller när man -som jag- träffar en man som är skadad..

Det är ju inte som att leva med en o-handikappad man hur gärna man än vill tro och tycka det..

jag har alltid varit väldigt öppen med mig själv och det är mitt sätt att bearbeta saker jag råkat ut för.. men jag vill inte ha massa sympati och tycka synd om därför brukar jag ligga lågt inför mina vänner eftersom det alltid är någon som tycker att man "säger för mycket" -det brukar oftast handla om att de själva känner sig obekväma och inte vet hur de ska bemöta en när man berättar "för mycket"....

sa jag att jag läst massor av psykologi???? H A HA HA

Återigen..grattis alla plussare...

• slemtorsk i din bralla

jag blir så less på min kropp... vi var på provtagningen i går igen för att ta sambons blodprover...då kom de på att de hade glömt att väga o mäta mig.. då har jag GÅTT UPP 3 kg  Jag är jätteledsen för nu ligger mitt BMI på 34.. och gränsen är 35...för bara 5 veckor sen hade jag BMI 32.......

Jag köpte ett startpaket med Nutrilett på vägen hem i ren protest trots att jag eg inte tycker att pulver är bra lösning men jag måste....

Sen har jag redan känningar av ägglossningen.. jag har alltid ont av den, värre än mensen (som jag iof inte känner nåt av) så nu ligger jag här med bubblig o spänd och konstig mage... nästan en vecka för tidigt, ska inte ha ägglossning förrän på onsdag..

Och mensen denna månaden ska vi bara inte tala om...EN dag rejäl blödning... sen bara plopp plopp lite droppar.. brukar ha 1-2 dagar rejäl blödning, minst en dag då jag måste ha både binda och tampong för att inte fläcka ner underkläderna.. sen ett par dagar lite lättare blödning...

Varför ska kroppen bete sig så här nu när man vill ha full koll på den liksom...Och som grädde på moset...MAGSJUKA på ingång..Jo det vet jag. Det slår aldrig fel när jag känner det "tjockt i halsen" liksom.. jag är hungrig men ...vet inte hur jag ska förklara, jag mår inte illa men det känns som att jag KOMMER att må illa vilken sekund som helst och det finns verkligen inget jag hatar mer än att kräkas så jag äter inget för då kan jag inte kräkas..

Lite självömkan i dag kanske..Men det får ni stå ut med, nu ska jag ta en tupplur- har varit vaken sen 4.30 och skickat i väg gubbe till jobb och uppsats till opponenter...Hoppas att vakna till solsken och fler rapporter om plus och lyckade äggplock här inne

• slemtorsk i din bralla

Läste någonstans att fågelungar i huset betyder tur för fertiliteten... och vi har försökt rensa UR fågelbon från elskåpet i omgångar.. men i dag när vi kom ut i garaget pep och kvittrade det något enormt.. och där satt 8 små fågelungar och väntade på mat.....blev nästan lite tårögd...

Vi har bebisar i huset.. även om det inte är våra.. haha

• slemtorsk i din bralla

Dags att lämna spermaprov på onsdag.. om vi får till nåt..Sexrådgivaren vill att jag sitter utanför rummet medan hon och sköterskan "tar hand om min karl":... hur fan låter det liksom?!?!?

Går på nutrilett nu för att ta bort de där nesliga kilona som jag gick upp efter insändandet av remissen och så måste jag ju ner 8 kg till förutom dessa.... så det får bli pulver och soppor några dagar/vecka dock inte när sonen är här för jag vill inte ge honom den bilden riktigt.

I morgon kommer jag tack och lov inte ha så mycket tid att tänka på detta med spermieprov eftersom jag först sitter med uppsatsopponeringar 8.-16 och sen ska vi gå på en show tillsammans med en vän och ehnnes väninna.. umbilicle brothers... hoppas på många goda skratt så att man kan släppa tankarna på rabiata sexrådgivare och spermiemaskiner.

• slemtorsk i din bralla

jo vi åkte ju till ryggmärgsmottagningen... och det gick bra... men ändå inte..*S* vi fick inte fram något prov.. fast vi faktiskt försökte och ensamma...

Vi pratade med henne innan.. och gjorde klart att vi ville själva och mellan fyra (eller sex) ögon var hon inte alls så överkörande utan hon förstod.. de ville ta ett blodtryck på sambon bara eftersom han har en så pass placerad skada att det kan orsaka problem vid orgasm...bra att hon säger det nu liksom *S*

Men vi försökte själva som sagt utan framgång och det accepterade hon.. hon var först väldigt osäker till om hon trodde att reproduktionsenehten skulle "godkänna" att man tog ut spermier med nål.. eftersom vi har lyckats ge honom sädesavgång tidigare... men så sa vi att det var 4 ggr på 4 år och då trodde hon att de kanske skulle tycka att det var smidigare...

Ett alternativ var att vi skulle ta in på hotell en vardagsnatt i göteborg och försöka "prestera fram" ett prov på morgonen (vi bor ju 8 mil från sjukhuset) men då måste vi ju skaffa hundvakt över natten... och betala ett hotellrum.. känns som mycket väsen för något som kanske inte lyckas liksom... vi lägger hellre de tusenlapparna på en liten minisemester bort från allt....

Men sambon är oerhört "på" sexuellt" så vi kanske får till det i helgen.. har ägglossning i dag men känner inget av den alls vilket är förvånande..däremot kände jag ägglossningskänslor förra veckan.... en vecka för tidigt.. testade och det gav utslag.. men inte fullt....så jag vet inte om min kropp flippat helt..

Sen är jag lite ledsen..fast jag vet inte om jag har rätt att var det.. en vän till mig berättade i går att hon är gravid.. hon har redan tre barn och hon kommer ta abort nu...Förra gången jag försökte få barn och även då var jag ju i IVF-svängen även om vi inte kom fram så långt till behandling så blev hon gravid.. efter att ha varit tillsammans med sin man i 3 månader... samma sak nu.. fast det är totalt oplanerat--.... jag tycker inte hon ska behålla det heller för hon var på väg ifrån sin man i höstas och hade tom skickat in skilsmässopappren och skaffat ny karl...men det gör ont i en liksom..va fan ska hon bli gravid för hela tiden hon skyddar sig ju inte ens för hon tänkte "ta tag i det i höst".... varför vänta liksom om man nu inte vill ha barn..grrrrrrrrrrrr.

• slemtorsk i din bralla

Skönt att vi fick det "jobbiga" mötet ur vägen i veckan.. nu ska vi träffa läkaren för första gången på tisdag...är orolig för kommentarer om vikten men sliter som ett djur med den och hoppla... i morse var jag så när som på ett hekto nere på den vikt jag hade vid remissen..alltså minus dryga 3 kg på en vecka....jättenöjd men jag har fått kämpa hårt för det och kommer inte hålla samma tempo hela vägen.. men det är roligt när det händer om jag nu går ner 9 kg till så är jag nere på BMI 30 den magiska gränsen som alla IVF-läkare talar om *S* då det är den ultimata miljön......... vi får väl se. hehe....

Håller tummarna för er och tittar in med jämna mellanrum...snart börjar ju vår resa "på riktigt också"

• slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-06-03 14:02:55 följande:
    slemmis: Duktig du är nu är det bara fortsätta och inte käka lockelser som sommaren bjuder på..öl,glass,godis, tårtor mm. Hoppas det går bra för er...promenera före jobbet på morgonen och kvällar eller spring om du gör det..jag har gjort så förr då jag käkade upp mej lite på vintrarna i fjällen och tappade varje sommar 5 kg på kort tid då jag slutade dricka öl(som jag gjort mer på vintern) så glöm inte röra på dej i massor!! 

tänk sedan när du blir gravid får du högre temperatur för jag har nu tappat kg då jag tror jag förbränner mer av att vara lite varmare + nyttig.

jag har ju hållt uppe länge 3 månader men tyckte nu att en fika eller efterrätt/ vecka kan jag unna mej...men tji fick jag för det var ju bara för mycket socker och sliskit i den chokadmuffins med vanligkräm brevid och varma hallon...gick ner men jag njöt inte så som jag trott så då kan jag ju likväl hoppa över det så det blir en sockerfri bebis kanske hi,hi,h!
    Ha ha.. öl dricker jag inte och om jag ska promenera "före jobbet" så innebär det att jag måste upp kl 3 typ *ASG* alltså jag bor MITT UTE I SKOGEN...8 mil in till "jobbet" som i mitt fall är skola just nu... jobbar i sommar 3 mil bort åt andra hållet men eftersom jag inte har körkort (än) så innebär det en cykeltur på ca 4-5 km till närmaste busshållplats där det faktiskt går bussar sommartid och så får jag åka typ 5.35 om jag börjar 8.... så nää några prommisar på morgonen lär det inte bli.. däremot har jag en träningscykel som jag trampar 2 mil om dagen på och en stor jäkla hund som behöver motion......

Men jag har ju haft en startvikt på 100 kg och varje hekto nedåt är en vinst, fördelen med att bo så här är ju just att man har inte tillgång till så mycket frestelser.. att köpa hem glass tex är nästan omöjligt för den smälter innan vi kommit hem från affären...hur barnfamiljerna runt om i skogen (jo det finns några) gör vettetusan..vi har kylbag men det ska ju gå ner mat i den först o främst liksom.. ha ha...
    Problemet blir väl mitt sommarvikarat där vi måste äta med de boende.. så man får väl ta några torra potatisar ...grönsaker har de inte i mängder direkt och man får inte ta med sig eget att äta vid bordet..gravt dementa boende som blir vääääldigt oroliga om något inte stämmer, om allas tallrikar inte ser likadana ut eller om någon inte äter eller äter något annat...jobbigt värre
    Det är bara att bita ihop i dubbel bemärkelse... gå NER i vikt med bebis i magen.. jösses.. jag har ju fött barn och då när jag blev gravid vägde jag 87... fram tills 8:e månaden hade jag gått upp 9 kg... sista månaden gick jag upp nästan 15 pga havandeskapsförgiftning de kilona var svåra att få bort --- jag jobbar ju fortfarande med det *ASG*

PS..klippa gräs är bra motion också... särskilt om man har 2000 kvm tomt, kuperad...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?