Snösport skrev 2011-06-03 14:02:55 följande:
slemmis: Duktig du är nu är det bara fortsätta och inte käka lockelser som sommaren bjuder på..öl,glass,godis, tårtor mm. Hoppas det går bra för er...promenera före jobbet på morgonen och kvällar eller spring om du gör det..jag har gjort så förr då jag käkade upp mej lite på vintrarna i fjällen och tappade varje sommar 5 kg på kort tid då jag slutade dricka öl(som jag gjort mer på vintern) så glöm inte röra på dej i massor!!
tänk sedan när du blir gravid får du högre temperatur för jag har nu tappat kg då jag tror jag förbränner mer av att vara lite varmare + nyttig.
jag har ju hållt uppe länge 3 månader men tyckte nu att en fika eller efterrätt/ vecka kan jag unna mej...men tji fick jag för det var ju bara för mycket socker och sliskit i den chokadmuffins med vanligkräm brevid och varma hallon...gick ner men jag njöt inte så som jag trott så då kan jag ju likväl hoppa över det så det blir en sockerfri bebis kanske hi,hi,h!
Ha ha.. öl dricker jag inte och om jag ska promenera "före jobbet" så innebär det att jag måste upp kl 3 typ *ASG* alltså jag bor MITT UTE I SKOGEN...8 mil in till "jobbet" som i mitt fall är skola just nu... jobbar i sommar 3 mil bort åt andra hållet men eftersom jag inte har körkort (än) så innebär det en cykeltur på ca 4-5 km till närmaste busshållplats där det faktiskt går bussar sommartid och så får jag åka typ 5.35 om jag börjar 8.... så nää några prommisar på morgonen lär det inte bli.. däremot har jag en träningscykel som jag trampar 2 mil om dagen på och en stor jäkla hund som behöver motion......
Men jag har ju haft en startvikt på 100 kg och varje hekto nedåt är en vinst, fördelen med att bo så här är ju just att man har inte tillgång till så mycket frestelser.. att köpa hem glass tex är nästan omöjligt för den smälter innan vi kommit hem från affären...hur barnfamiljerna runt om i skogen (jo det finns några) gör vettetusan..vi har kylbag men det ska ju gå ner mat i den först o främst liksom.. ha ha...
Problemet blir väl mitt sommarvikarat där vi måste äta med de boende.. så man får väl ta några torra potatisar ...grönsaker har de inte i mängder direkt och man får inte ta med sig eget att äta vid bordet..gravt dementa boende som blir vääääldigt oroliga om något inte stämmer, om allas tallrikar inte ser likadana ut eller om någon inte äter eller äter något annat...jobbigt värre
Det är bara att bita ihop i dubbel bemärkelse... gå NER i vikt med bebis i magen.. jösses.. jag har ju fött barn och då när jag blev gravid vägde jag 87... fram tills 8:e månaden hade jag gått upp 9 kg... sista månaden gick jag upp nästan 15 pga havandeskapsförgiftning
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
de kilona var svåra att få bort --- jag jobbar ju fortfarande med det *ASG*
PS..klippa gräs är bra motion också... särskilt om man har 2000 kvm tomt, kuperad...