turlid70 skrev 2011-06-27 17:49:36 följande:
Jag tycker att dem billiga funkar ganska bra, men det tar några månader att lära sig. Du ska börja testa tidigt och fortsätta testa efter sekret och smärta. ÄL kommer oftast lite efter att du känner den, så är det för mig iaf. Grav test bör man egentligen inte göra före BIM, men jag plussade på BIM-5 denna gång och på BIM-2 förra gången (testade inte tidigare då). Du ska räkna din BIM ca 14 dagar efter ÄL och inte din cykellängd som pendlar. Att mens kommer tidigare beror ju på att du har haft ÄL tidigare den månad, men tiden mellan ÄL och BIM brukar inte pendla vad jag vet.
jag har ju testat från mensens andra dag fram tills en vecka före nästa mens i stort sett men ändå aldrig fått fullt utslag...Jag vet ju NÄR jag har ägglossning egentligen och har full koll men eftersom vi inte sexar som "alla andra" så vill jag ha extremkoll men det funkar ju inte när inte ägglossningstesterna visar något överhuvudtaget
Får se om de digitala från Clearblue kanske är bättre då.... men enligt min uträkning (14 dagar efter mensens första dag) ägglossade jag i lördags...men jag kände av och hade sekret i ons-tors (vilket torde tyda på att det var ägglossning tors el fre) så det får vänta tills nästa cykel nu..
Jag har ju alltid varit som en klocka... 28 dagars cykel med ägglossning exakt i mitten..ALLTID men förra cykeln ägglossade jag 6-7dagar efter mensens första dag och fick mens efter 23 dagar.. gången innan hade jag mens bara en dag och den gång kom efter 21 dagara (med ägglossning dag 14) så jag blir helt galen....har ju inte ätit p-piller eller annat hormonellt som skulle kunna påverka så jag fattar liksom inte.....
Jag vet ju att man inte ska testa förrän på utsat BIM men en del verkar ju kunna testa upp till en vecka före BIM och det känns ju lite som att ju tidigare dessto bättre haha... sambon fyller 40 i dag och har fest på lördag, vore skoj att få ge honom en present till på lördag morgon....men då är det ju 6 dagar till BIM