• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2012-01-24 11:07:22 följande:
    Victoria - så intressant med din bekantas bekanta! Blev hon bra av medicinerna? Ja, det krävs tydligen ganska lite lakrits innan det påverkar kaliumvärdet. Vet inte om det är skillnad på söt och salt lakrits. Jag vet inte hur ofta man kollar kaliumvärdet, för mig var det första gången som någon läkare tog upp det. Han gjorde en grundlig utredning och tog blodprov på allt när jag förklarat min situation. Men det verkar inte vara något dyrt eller svårt prov så det kan du säkert få göra.  
    Ja, det är intressant det där med lakrits och kaliumbrist! Jag tror tjejen blev frisk, har inte hört något annat, men det är ingen jag känner, har bara fått mig det berättat. 
  • Ypke

Ovitrelle 36h innan ÄP här med!

42:an - orka orka, fan va jobbigt. Hoppas dansken säger nåt klokt.

Jag gick hem fr jobbet idag, det är ca en mil. Sen blev jag så pigg så jag frostade av frysen (1:a ggn det är riktigt kallt så att det funkar) o sanerade farstun där den står. Funderar på det där med att ta det lite lugnare under ruvning, hur viktigt är det?

• Ypke

Hemulen! FY FARAO vilket tråkigt bemötande, så JÄKLA oproffsigt! Kan du byta läkare? Jätte- jättestarkt av dig att gå därifrån, du är så duktig! Ta ingen skit!!!

Syskon - hejja hejja! Vila vila!  

• Ypke
    Nu Syskon skrev 2012-01-27 14:16:50 följande:

Vi4, jag hoppas du sitter på akuten nu

Själv har jag varit på ET jag fick tillbaka 2 st som vanligt en 4 cellers och en 5 cellers de såg fina ut.

Alla 6 blev befruktade men en hade slutat dela sig tre odlas vidare ihopp om att de växer till sig  och går att frysa.

Nu är det bara att vänta och se TD den 14/2.

Ååååh så roligt för dig att det gick så bra. Stort grattis!
  • Ypke

Hej. Nu känner jag mig redo för att gå till botten med det här, inför ett tredje försök. Som många av er säger så kannan kanske leva utan biologiska barn, men inte med att inte ha gjort allt i ens makt. TD är inte förrän onsdag men jag känner mig säker på att Ivf nr två misslyckats. Så nu går jag vidare till omgång tre.

Ska läsa på om allt ni skrivit om reproimmunologi och se vad jag hittar, vet ju att jag också tillhör gruppen med allergier, utslag, tidigare astma, ganska lite sjuk,alltid stressad, och ryggont, som ju är senaste diskussionen.

Frågan är vart jag vänder mig - hur har ni gjort, hur angripet man ngt som är så omfattande? Min gyn är kopplad till Ivf-centrum så det känns inte som om jag får någon annan hjälp där än av Ivf-läkarna. Jag är knuten till masthuggets VC men har nog aldrig mött en läkare mer än en gång där och har inte känt förtroende för någon. Inga andra läkare omkring mig, inte inom vänkretsen heller. Tips?

• Ypke

Tack alla för kramar och empati, det värmer. Och tack Zin och Skytten för uppmuntran att ta reda på mer. Jag tror inte jag kommer att vända mig utomlands på en gång, så jag skulle gärna vilja ha tips på hur man gör för att börja dra i trådar på hemmaplan först. Hur har ni gjort för att få tester tagna och vem har ni kunnat prata med?

• Ypke
    Vi 4 skrev 2012-02-06 09:31:50 följande:
    önskar att man kunde söka inom trådar (för visst kan man väl inte det?)  tänker att denna tråd är så lång och det finns så mkt info man skulle vilka komma åt, men blir så tungrott att bläddra igenom hela vägen...
    Jo, men visst kan du väl det? Längst upp till höger i menyraden har jag ett sökfält med texten 'Sök i tråden'. Funkar skitbra!
  • Ypke

Vänner! Någon som har tips på allmänläkare i Göteborg som kan tänkas vara bra att prata med ang. lite extratester à la den här tråden? 

• Ypke
    Inanna Li skrev 2012-02-06 12:19:53 följande:
    Victoria - Så fruktansvärt tråkigt att det inte gick vägen! Men skönt att du inte ger upp. Ofta tar det fler än 2 försök innan det blir plus! Kram {#emotions_dlg.flower}
    Nä, ger inte upp än. Känns bara tungt, jag känner mig så maktlös i detta, så okunnig och i händerna på andra. Ska försöka vända på det nu. Kanske också söka mig till Carlanderska, inte riktigt nöjd med kvarvarandre läkare på Nordic. 

Över till något roligare: HUR GÅR DET FÖR DIG DÅ?!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?