• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2012-02-06 14:54:23 följande:
    Jag är hemma för tredje veckan i rad för blödningar Jag.är fruktansvärt orolig för MF. Ska på UL på onsdag för att se hur det ser ut.
    Nej, Inanna, så tråkigt att höra om din oro! Hoppas, hoppas snälla bebisen ligger där den ska på onsdag, så jobbigt att gå och vänta. 

Tänkte jag skulle inboxa dig men förstår inte hur det går till - kan du säga?
  • Ypke
    Tuvalina skrev 2012-02-07 09:27:09 följande:
    MissB, vad gullig du är!

Vi är nu på väg till Falun för VUL och blodprov. Om det nu visar att det bara är cystor på äggstocken och inga äggblåsor så avbryter vi behandlingen denna gång. Planen är sen att låta min kropp återhämta sig.
    Stort lycka till i Falun, Anne. Hör av dig och säg hur det går. 
  • Ypke

Tråkig uppdatering här med.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.
    Victoria71, 40 år, Nordic IVF centre Göteborg. Just misslyckats med IVF nr 2.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Tuvalina 41 år, Trönö/Söderhamn, 1 sprutdag 31/1. Blodprov 5/2.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2 Sunseed. 40 år, IVF 1, FET 2 den 3/2. TD 15/2.

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Ypke

Zin: antar att du sett/ni pratat om den här kanadensiska studien:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16421767 
    Jag tycker det är toppen om mycket referenser till vetenskapliga artiklar finns med, men det har du säkert redan tänkt.

Jag har en lillsyrra som är biomedicinare och jobbar med medical information på ett läkemedelsföretag i England, har just gett henne i uppdrag att rota lite i vad England säger om IVF och immunologi. Återkommer om hon säger något bra. Hon hade spontant kollat upp en statlig jämförelse av success rates för alla IVF-kliniker i Storbritannien, och sett att de var väldigt lika. Vilket hon tyckte borde peka på att IVF-världen i alla fall där jobbar med samma, senaste metoder och rön och att man, i alla fall där, inte behöver bekymra sig så mycket över vilken klinik man väljer och om läkarna har koll. Detta är endast en första reflektion från syrrans sida. Don't kill the messanger

• Ypke
    Zinfandel skrev 2012-02-07 12:15:13 följande:
    Ja absolut vill vi ha så många studier & forskning som möjligt så fortsätt skicka allt ni har! Dock är just den du refererade till från 2006 och man börjar använda IL mer och mer istället för IVIG. Däremot så passar inte IL alla och då är det IVIG som gäller. Ser myyycket fram emot vad sin syster hittar, väldigt intressant!! Jag har flera gånger funderat över vem som granskar våra klinikers statistik..? Nån som vet? Statistiska centralbyrån? Nån som har lust att undersöka? Tycker resultaten är lite för bra men kan ha (hoppas..) fel. Vart räknas tex alla dem som inte ens kommer till ÄP eller ET?! Jösses nu sitter jag och studsar på min stol av entusiasm över din syster!! Bra tänkt Solig
    Zin, har du sett någon senare studie om detta? Ber om ursäkt om jag inte hängt med tillräckligt i den här diskussionen. 

Har Sverige liknande statistik som kommer från myndigheter, någon som vet? 
  • Ypke

En grej jag under länge är vad det där "+ xx" som man lägger till efter antal gravidveckor. Vaddå v.25 + 6, som Enya skriver?

• Ypke

Fasen va' konstigt! Sökfunktionen för den här tråden funkar inte - vad gör jag för fel? Jag får 0 träffar på allt!? 

• Ypke
    Sunseed skrev 2012-02-07 17:01:36 följande:
    Enya. Man blir varm när man läser om dig. Det ger så mycket hopp. Solig
    Sunseed - ser att du också går i väntans tider, så roligt, hoppas för er skull!
  • Ypke

Men allvarligt! Jag sitter här och ska försöka lära mig av det ni skrivit - men sökfunktionen funkar inte! Jag får 0 på allt. Ingen som haft det problemet?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?