turlid70 skrev 2011-04-15 18:46:34 följande:
Wow vilken resa, läste i din presentation. IVF n9, hur orkar du? För mig käns det att jag kan ge upp när som helst och det är bara andra försöket. I vilket fall, grattis till spraystart, må det vara sista gången för dig.
Tack för lyckönskningar Turlid!
Känns som det behövs. Ja, hur orkar man egentligen. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men de första gångerna så var det så stort och jobbigt och påfrestande och när jag hörde historier om andra som gjort många IVF försök så var det helt ofattbart hur någon skulle kunna orka med det.
Men nu har jag på något märkligt sätt blivit "van" vid att göra detta så det blir inte lika stor grej av det om du förstår hur jag menar. Vårt liv liksom fortsätter och vi fokuserar inte bara på IVFerna utan under spray och spruttiden så kommer liksom de momenten lite i bakgrunden ngt man gör av bara farten medan det "vanliga livet" rullar på.
Men givetvis vid ÄP, ET och ruvartid är det ju full koncentration på detta.
Tänk tjejer vad vi får utstå, vad vi utsätter oss för och all kraft, energi och efterforksningsmöda vi får lägga ned på ngt som för andra är så lätt och enkelt. Om det fanns ngn rättvisa så borde vi ha tjänat ihop till våra plus för länge sedan...
Vi är inte beredda att ge upp än helt enkelt utan vi kämpar på så länge läkarna bedömer att vi har en någorlunda god chans att lyckas. Men visst är det vansinningt stressande med vår ålder och att veta att inom kort så kan det vara helt försent...
Men NU bara måste det få vara vår tur