Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

vickan12 skrev 2012-04-20 16:38:28 följande:
    Hej har återfört 2 befruktade ägg idag!
    GRATTIS!! Hur många celler om man får fråga?
  • slemtorsk i din bralla
    Tuvalina skrev 2012-04-20 17:17:26 följande:
    Bra jobbat Zin med svar från olika akupunktörer! Håller helt med och tror verkligen att det är så individuellt med och att örter kan interagera med hormonmediciner t.ex.

Grattis Vickan12 till återföringen!

Det finns många klinker i Sverige som sätter tillbaka två embryon. I Göteborg vet jag att de gör det t.ex. och i Falun till mig sak de göra det nästa vecka
    Sahlgrenska gör BARA det om det är specialfall...tex sista försöket, om man fyller 40 och/eller om embryona är 3-celliga ..vi fick två första gången av just det sista skälet. Vi frågade nu denna gången men de sa att 4-celliga sätter de aldrig tillbaka två stycken om det inte är precis när man fyller 40.....
  • slemtorsk i din bralla
    Tuvalina skrev 2012-04-20 17:44:44 följande:
    Tror stenhårt på just nu:

Orgasm
    Ananas, grape (enligt tips från Zin idag)
    ett glas rött
    mycket skratt
    Kärlek
    Minsta motståndets väg
    låter som trevligt.......hoppas jag kan hoppa på tåget i morgon..då ska här orgasmeras och tuggas ananas
  • slemtorsk i din bralla
    Nu Syskon skrev 2012-04-20 19:03:27 följande:
    Har man gjort flera misslyckade försök så tror jag de flesta kliniker ätter in två ägg. Själv har jag fått två tillbaka 10 av 13 ET och FET. Det har de allra flesta gånger varit toppägg med 4-8 celler beroenda på hur länge de odlats.
    ja jag hoppas att OM vi får tillbaka i morgon så kommer vi få erbjudandet om att få två....oavsett vad läkarna påstår så känner jag att det borde öka chanserna.

Har iaf fått tag på någon som passar sonen så min man kan följa med upp på sjukhuset vilket betyder vääääldigt mycket, om det nu blir något.
  • slemtorsk i din bralla

Hej tjejer....på väg från Sahlgrenska.......två toppex insatta. En fyra o en sexa....nu är det bara att vänta...de övriga blev bara treor så det blev inga till frysen.

• slemtorsk i din bralla
    Lillstoran skrev 2012-04-21 21:44:27 följande:
    Aha, det hade jag inte alls tänkt på att sista sprutan är 2 dgr innan ÄP. På Huddinge sa de redan på infomötet att de inte gör ÄP (och förmodligen äterinsättning på helger). Jag vet att Sophiahemmet gör det, men jag tror de flesta kliniker undviker det eftersom läkarna inte vill arbeta på helgerna. Det är svårt att planera resor, möten och annat i jobbet eftersom jag bara vet ungefär när det blir, precis som du säger. Jag försöker hålla kalendern blank från externa möten så gott det går, ungefär när jag tror att det blir. Sedan blir jag osäker om man kan jobba dagen efter då många tydligen har väldigt ont efter. Jag hoppas att det går att åka till jobbet direkt efter ett ägg är insatt, jag vill undvika att det blir för mycket frånvaro så någon börjar undra.
    insättningen känns ju inget.. är smidigare än en "vanlig" gynundersökning och går ganska fort.
    ÄP är väldigt individuellt har jag förstått..förra gången var jag asdålig av all morfin jag fick- helt däckad och inte kontaktbar förrän dagen efter, men dagen efter hade jag lätt kunnat gå i väg o jobba eller till skolan.... denna gången var det lite tvärt om, direkt efter äggplocket hade jag iofs ont i magen men var pigg o glad, lite svårt att gå upprätt (fick betyyyydligt mindre morfin) men det blev värre framåt kvällen och dagen efter hade jag så ont att jag låg i fosterställning halva dagen, även i går fredag (två dagar efter äp) så hade jag ont men överkomligt... idag så trycker det fortfarande lite och jag har svårt att gå ...vobblar liksom fram *S*

Sen har jag hört dem som utan problem har gått direkt från ÄP till jobbet, men är det första gången du gör ÄP så skulle jag nog försöka ta en dag extra ledigt dagen efter...utifall att....

Har du inte fått en preliminär vecka för ÄP, det fick jag redan när jag bokade min behandling, sen kunde man inte säga vilken dag...jag trodde måndag men det blev onsdag för ÄP....sen trodde jag och läkaren också fredag för insättning men det blev lördag så insättingen kan ju förskjutas något också beroende på hur embryona utvecklas....

Det är skitjobbigt att planera men jag tror ändå man får vara lite öppen mot chefer och sånt om det så de fattar.....annars kan det bli så mycket gnissel
  • slemtorsk i din bralla
    Lillstoran skrev 2012-04-21 21:52:30 följande:
    Måste bara berätta en sak, även om det egentligen inte hör till ämnet. Har en gammal klasskompis som har 6 barn o alltid haft väldigt lätt att få barn ( vilket jag tror man har om man har så många). Hon fick första när hon var 17 år o blev mormor vid 38 år. Äldsta barnet är nu 20 år o yngsta 1 år. Vi är lika gamla och jag har berättat om mina svårigheter, missfall (dock inte IVF). Helt plötsligt när jag loggar in på Face Book läser jag att hon är gravid igen (planerat) med sitt 7 barn. Det är helt otroligt, hon har sprungit om mig som har försökt sedan i juli, o kommer att vara 41 år när barnet födds. Jag är glad för hennes skull men finner det märkligt att det går så lätt för vissa och svårt för oss här och då är hon i vår ålder.
    ja vad säger man....livet är förunderligt, fascinerande, fantastiskt och lite orättvist men samtidigt ganska häftigt....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?