Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-04-25 13:52:48 följande:
    Aha, jag förstår! Roligt att du är ruvare - grattis Så Lars Nilsson har börjat på IVF centre, det är ju jättebra!

Har Sahlgrenska någon gräns vid 40, eller är det din egen? 
    vid 40 avbryts all behandling, man får inte ens tillbaka frysta embryon efter 40 så det känns lite surt att jag inte fått några till frysen varken förra eller denna gången för om vi inte lyckas nu så spelar det ingen roll...lär nätt o jämt hinna med några FET iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2012-04-25 14:26:53 följande:
    GUD Så trångsynt! Det trodde jag inte om dem. OCh dessutom långa köer!! Det verkar vara brist på duktig IVF-personal i Göteborg, det är lite tråkigt att konstatera. Bra att du sneglar på andra kliniker. Inte för att du kommer att behöva det nu ... men ändå.
    Det är ju landstingsfinansierat, hårda regler... max 38 år när utredning börjas, max 39 när behandling påbörjas. Max 35 i BMI för att ens få skicka in en remiss, alltså den behandlas inte om man väger mer och kommer man till utredningen med högre vikt så skickas man hem igen.

Sen hade de väldigt flyt i behandlingarna, vi skickade vår remiss 15 april förra året, 5 maj var vi på första mötet inför utredning i juni började vi sen var det stängt i juli och i september var vi på första information om behandlingen och så fick jag vänta en cykel innan jag började så det var snabba puckar.

Nu har de fått säga upp lab-personal och därför kan de inte göra lika många behandlingar, barnmorskan berättade att förut gjorde de 35 äggplock/vecka, nu gör de MAX 20. Till hösten hoppas de att lab-personalen får komma tillbaka och då kommer det lätta igen.
  • slemtorsk i din bralla
    Tuvalina skrev 2012-04-25 16:35:43 följande:
    Linköping, kära du, gråt och gå ut och gå. Det är bra medicin. Och skriv här till oss! Jag ruvar nu på ett fiiint embryo. 4 celler precis som det sig bör! MissB! Härligt med CFC kontakten. Det blir nog det för oss med om det misslyckas nu.., ❤❤❤
    åååå såå roligt.. har tänkt på dig idag då har vi fyror båda två.. sen har jag ju en bonus på sex ha ha...Innerst inne hoppas jag nog att bara en sätter sig, tanken på tvillingar gör mig livrädd, hur ska jag orka/hinna/fixa det, men guuuuud så mysigt med dubblet upp och dubbel lycka (är jag splittrad, sa jag det?)

NU ska vi ruva du och jag och Zin....och vem mer??? minns inte alla.
    *S*
  • slemtorsk i din bralla

Jag står på två ställen på listan, kan ngn plocka bort mig från "väntar på nytt försök" ruvar ju bara är så pilligt att fixa det från telefonen.

• slemtorsk i din bralla
    MissBoring skrev 2012-04-27 07:10:28 följande:
    Enya, det va skönt att höra crinonen va banne mig det äckligaste på länge!
    crinonet var fruktansvärt.. luktade gjorde det också.. och efter bara några dagar fick jag extrem sveda av den.. har lutinus nu och det funkar bättre...
  • slemtorsk i din bralla
    mamman030 skrev 2012-04-27 06:05:13 följande:
    Önskar att jag hade kunnit skriva in mig under gravid, men igår på vul upptäcktes MA. Så nu går jag här o väntar på att kroppen ska fatta det.

Vet inte om jag orkar göra fler försök. Just nu känns det som om jag skiter i allt som har med ivf o göra. Men jag har ju två ägg i frysen, o det är ju dumt att låta dom ligga kvar. Om jag använder dom så kan jag ju aldrig ångra att jag inte försökte i alla fall.
    nää fy.. usch... Ta lite tid och landa först, jag tror som du säger att det finns risk att du ångrar dig,eller iaf tänker "tänk om.." ifall du inte använder de två frysta.

Tänker på dig.
  • slemtorsk i din bralla

Godmorgon... vaknade med en fruuuktansvärd huvudvärk i dag.. inte skoj. Ska ta huvudvärkstablett, alvedon måste väl vara okej att ta eller?

Ruvardag 7, känns fortfarande som en gnutta mensvärk, tjuvtestade och tja...såg väl ut som väntat..blankt men det är ju tidigt än liksom.....

• slemtorsk i din bralla
    Tuvalina skrev 2012-04-28 10:40:26 följande:
    Slemmisen, klart du kan ta Alvedon.
    tack.. man blir ju lite nojjig *S* Har hört att man inte ska ta ipren.. men så blir jag osäker,,...var det ipren eller alvdeon man inte kunde ta om man ruvar/är gravid.. haha.....nojjig?? Jajamensan...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?