Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-05-05 11:38:27 följande:
    Tack Victoria!
    Men jösses... det är inte bra att du ringt flera gånger och fått tid och de inte ringer upp. De måste det ju vara något fel på deras tel svarare!

Här är det fortsatt ångest, dessutom anklagar jag mig själv nu för att känna denna ångest för det kan ju ha gjort att förutsättningarna blivit sämre för embryot att fästa och fortsätta utvecklas. Jag hade en jättejobbig i situation i onsdags med min bror (vi har arvstvist för fullt, bra timing?) Han skickar mycket svarta negativa sms till mig där han bombarderar mig med elaka ord. Jag var dum och läste det han skrev och gick igång på det. Sen på torsdagen var min positiva känsla inför ruvningen borta. Igår morse blev det där med tempen att den sjönk och natten till idag har jag svettats jättemycket. Det känns som det är kört i och med dessa tecken.

Ni som blivit gravida, har ni svettats under ruvartiden?
    jaa faktiskt nu när du säger det.. något så fruktansvärt, men det gjorde jag förra gången också när jag tänker efter... tror det är progesteronet i vaggisarna eller crinonen... var helt dyngsur mellan tuttarna haha.
  • slemtorsk i din bralla

jag ringde faktiskt 1177 för att fråga..bara för att få ett lugnande svar och jag kan säga så här.. jag gapskrattade när jag lade på luren, snacka om att träffa på rätt person liksom

Först lugnade hon mig... det är vanligt och allt det där som jag faktsikt vet, och att OM det börjar göra ont och blöda mer så är det bara naturens gång men just nu är det inget att vara orolig för...

Sen passade jag på att fråga om mitt plus som ju var väääldigt starkt ganska tidigt, är det sant som det sägs att tvillingar ger starkare plus tidigt?

-Näe..det finns inget samband alls......meeeen. däremot är det väldigt typiskt när man väntar sexlingar....Är du säker på att de bara satte in två

Snacka om att träffa rätt.. jag med min humor...plus att en kollega hela veckan retat mig för att det är minst sju stycken där inne haha.
    Känns bättre nu...tack tjejer..

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-05 21:23:09 följande:
    Hihi, tänk att det finns folk som jobbar på helgerna.... ;)) Tack ALLA för alla fina kommentarer idag, ni är bara för söta! Man blir lycklig för mindre ;) Gulle er!!
    ja det har jag gjort halva livet... men fyyy aldrig mer.. skolar ju om mig till ett typisk 8-17 jobb, aldrig mer vården, restaurang eller handel för min del tack så mycket

Är dessutom salig eftersom  det verkar som att jag kan få jobb i min hemort....och jag har liksom 2 terminer kvar på utbildningen men de vill att jag börjar jobba extra lite under sommaren nu och terminerna som är kvar...hoppla så blev jag ju gravid men jag tänker försöka och orkar jag inte plugga och jobba så blir det studieuppehåll faktiskt så kan jag köra tentorna under föräldraledigheten....

FÖR ÄRLIGT tjejer.... att få ett extrajobb med förbehållet att jag får det om jag lovar att stanna kvar när jag är färdigutbildad, i min hemort (1.5 mil från hemmet- vi bor ju i skogen) trots att det går typ 3 bussar om dagen härifrån så stämmer bussarna med arbetstiderna, jag är 40 när jag tar examen och i en bransch där vikariat och projektanställningar är det enda man får direkt efter examen...och jag har dessutom fått välja inom vilket område jag vill jobba......jamen HALLELULJA och så testade jag positivt dagen efter jag varit på möte hos dem.......

och nej.. inget mera blod....så jag håller tummar och tår för att saker fortsätter i samma positiva anda.
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-05 22:09:22 följande:
    Jag älskar mitt jobb som oftast är på lördagar o vara ledig mitt i veckan istället och slippa köa överallt ;) men nu är jag så priviligerad att jag jobbar med min hobby och det roligaste sker på lördagarna så jag är bara evigt tacksam :)
    härligt.. får man fråga vad du jobbar med?

En annan ska ju bli en sån där soc-kärring och stolt över det
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-05 22:14:04 följande:
    Egen företagare inom catering, fest & arrangemang, marknadsekonom i grunden...
    aha....skoj! Egna företagare jobbar ju ofta på helger också, självvalt just för att de kan förlägga sin tid lite som de vill- och just din bransch är ju ganska lågsäsong mitt i veckan

Jag älskar att laga mat o greja också, är väldigt duktig på det men det blir aldrig snyggt så jag skulle aldrig kunna jobba med det, även om jag HAR jobbat i restaurangbranschen med allt från dörrvakt till underhållare- men lägga upp mat eller laga snygg mat kan jag INTE.*S*
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-06 09:08:32 följande:
    Tack :) Slemmus: nåt mer rosa idag? Victoria: meddela om du hör av kliniken idag.
    inget mera rosa men fy för i helvete vilken molvärk jag har haft under natten.. eller mensvärk..vet inte något annat att jämföra med. Jag har ju nästan aldrig mensvärk så jag har vaknat flera gånger av att jag har haft ont.. och korsryggen är heeeeelt kaputt... så nog hände det saker i kroppen alltid.. Hoppas det är BRA saker bara...
  • slemtorsk i din bralla
    Lillstoran skrev 2012-05-06 09:46:14 följande:
    Slemtorsk- vilken dag efter återföring testade du positivt tidigast? Har det visat positivt även vid tidigare misslyckade IVF? Jag håller tummarna för att det stannar kvar.
    jag fick ett spökstreck på ruvardag 9 förra gången... det var inte rosa utan bara en skugga...sen fick jag blödning på ruvardag 10.

Jag fick en svag svag skugga på kvällen ruvardag 7 sen blev det starkare och starkare, men på ruvardag 7 var det nätt o jämt synligt, det var liksom bara jag som såg det *S*
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?