Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

vilka intressanta diskussioner ni för här på morgonkvisten...själv är jag helt darrig och kan inte riktigt hänga med i turerna.. håller säkert med er i mycket ...eller något.

Testade på nytt i morse, dock inte med första morgonurinen för jag var uppe vid 6 och kissade och var inte riktigt kontaktbar då. Har förjääääävliga flytningar, vattniga som fan. Har ju en del flytningar pga lutinuset (eller vad de nu heter) men de flytningarna är ju mest vitaktiga...detta var vattninga rikliga.

Vid 9.45 tog jag ett test som efter fem min var svagare än det jag tog i går....efter 10 min var det ungefär som det i går......när jag sen kollade efter en timma så syns det utan att man vinklar och vrider testet och jag ser att det är "rätt färg". Nu ska man ju inte kolla testerna så sent men jag har sparat alla tester, klistrat upp dem på ett papper och daterat dem för att se om något förändras (ja j aja..skratta på ni, det bjuder jag på hihi) och INGET av de andra testerna har fått streck efter tiden gått ut, de enda testerna som överhuvudtaget har skuggor/streck är det från i går och det jag tog nu i dag..... och det blev ju starkare efter tiden gått ut...jösses......

JAG säger inte här o nu att jag ÄR gravid, det vågar jag inte......det tänker jag inte tro på, men en liten liten glimt i mig säger att det nog kan vara så...........ruvardag 8....

• slemtorsk i din bralla

Jag vågar inte flytta mig till gravida riktigt än...men så fort jag fått allt bekräftat med digitalt test så vågar jag tro på det..men teststrecket har ökat i styrka o färg sen i går iaf, fortfarande svaaaagt men likväl där

• slemtorsk i din bralla

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET 3/4 TD 17/4

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, ÄP v 18
    Vi 4, 40 år, IVF nr 2 på CvL, korta metoden, menopur 375IE, sprutstart 29/4

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC. ÄP 13/4, ET 16/4, testdag 30/4
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ET 22/4
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, TD 11/5.

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11), väntar på VUL
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    ***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• slemtorsk i din bralla

TACKAR jo jag bestämde mig nu för att det ÄR på allvar -fortfarande svagt men likväl starkare för varje dag som går på gravtestet...

Nu väntar bara några nervösa månader, och framförallt frågan om det är en eller två där inne....

• slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2012-05-02 10:50:47 följande:
    Vickan och slemmis, stort grattis till er!

Vickan värk i livmodern som mensvärk är jättevanligt vid graviditet, man tror att det är när livmodern växer och tänjer ut ligament mm som det värker. Det kan förekomma under hela graviditeten, jag hade jättejobbigt med sådan värk varje tillväxtperiod för magen.

Bangalen, jag tror som du att med din fina trifasiska kurva verkar det som att det först tog sig, men när du testade hade det redan stannat av, kanske är därför mensen inte kommer igång än heller, kroppen kan inte släppa ifrån sig det riktigt än. Varma kramar till dig!

pp08, det tog ett tag för mig med att få ut mf i v 9. Det kom och gick lite, med mer blödningar vissa dagar, hoppas nu det snart är slut och att din kropp vill komma igång igen!

Victoria, håller tummarna för dig i dag!

Hemulen håller tummarna för ditt vul idag och att blödningarna inte betyder något!

Lillstoran, de allra flesta får ändå utslag 14 dagar efter äl, så jag tänker att det är en bra testdag, även om många kliniker verkar vilja att man väntar 16 dagar. För mig har det inte varit aktuellt att testa innan dpo 14 just för att jag ändå tycker det är en så jobbig tid och dag 14 har jag tänkt varit bra för först då kan man veta med stor säkerhet. Men jag har full förståelse för andra som hellre vill testa tidigare och har faktiskt funderat på att göra det denna gång. Jag läste någon studie för ett tag sedan där man hade 16 dagar efter äl som referensdag, de som fortfarande inte hade starka utslag på grav.test där ledde i de flesta fall t mf.
    min klinik (sahglrenska) blev MYCKET irriterade när jag ringde i dag och sa att jag testat positivt igår... en dag före beräknad mens då om man räknar som en "normal" cykel...jag hade ruvardag 14 som testdag, fast tanten i luren envisades med att jag hade ruvardag 15, dessutom så sa hon upprepade gånger att jag gjort min insättning 24:e fast det var den 21:e så jag undrar om hon ens hade rätt journal framför sig..grrrr

Till slut gick hon iaf med på att boka in en tid för Ultraljud.. med en suck och kommentaren "lika bra att göra det och händer något får du väl avboka"....

Kommer absolut prata med läkaren om denna kvinna för jag har råkat ut för henne flera gånger nu  under mina behandlingar och hon förstår inte vad man säger... hon är visserligen inte svensk och bryter och så men hon har ju ändå gått en utbildning i Sverige...gaaaaah
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-05-03 18:33:17 följande:
    Hej har en liten fråga! Hur räknar man om man blivit gravid via IVF, hur räknar man då, i vilken vecka man är i? Från när börjar man räkna?
    som jag har förstått så är det vecka 2 den dagen man plockar äggen, alltså motsvarande ägglossning som ju är på dagen vecka 2 enligt standardiserad räkning.. så jag skulle då vara på 4+1 i dag eftersom det var exakt 14 dagar sen äggplock i går.... fast det känns som jag har gått lite längre eftersom jag testade positivt lite "FÖR TIDIGT" och att jag har så starka känningar av graviditeten.
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-05-03 18:50:56 följande:
    Ok då e jag me tror jag :) för mig var det 14 dagar sen äggplock så då är jag i v 4 då om jag har räknat rätt :/
    du är i femte veckan eller 4+ man säger det så konstigt ha ha..
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?