Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

RD9 och jag har börjat blöda... små blodblandade flytningar.. mest brunt.. men nog är det kört tror jag.

• slemtorsk i din bralla
    turlid70 skrev 2011-12-09 13:44:35 följande:
    Tappa inte hoppet än, det kan vara nidblödning, den brukar komma just runt RD9.
    ja det kommer inget mera nu iaf... om man är lite äcklig och stoppar upp pappret en bit så kan man få med lite brunfärgade rester av progesteronet..thats it......

trodde nidblödningen kom tidigare faktiskt men har pratat med flera nu som säger dag 8-10 så jag kanske kan pusta ut lite iaf..

Tog ett test i morse..var först blankt och sen någon timma efter kom ett brett och tydligt rosa streck, även om det var svagt så såg till och  med mannen det.. och han ser ju aldrig några streck.. men det var ju över en timma efter utgången tid....men det fick ju ändå upp hoppet och så kom blödningen och då fick man en käftsmäll..

bara att avvakta nu..
    Maryhe skrev 2011-12-09 13:49:55 följande:
    Fortsätter att hålla tummarna! Kram
    tack.. och jag håller tummisarna för dig...
  • slemtorsk i din bralla
    sushikatten skrev 2011-12-09 17:20:45 följande:
    slemtorsk: Man vet aldrig vad det är för typ av  blödning. Det är bara att vänta o det behöver inte betyda att det är kört. Blödde en annan gång och det blev plus även om det tyvärr det inte gick vidare. Håller tummarna.

Ego:Jag är helt chockad  och vet inte vad man ska tro. Var idag hur min läkare och ville bara få det bekräftat att det var mf men fick ingen enkel svar tillbaks. Jag hade två hinnsäck, det ena var tom men den andra var det en lite blödning men inte självklart att det inte fanns något där. Han vill absolut inte utesluta att det fortfarande fanns en graviditet. Jag kommer att se det som ett mirakel om det är kvar men lite hoppas jag givetvis. Jag som hade tänkt supa till i helgen får vänta en helg till. Vi får se  torsdag får jag besked.  Jagt känner mig nämligen superillamående och det brukar går över för mig och inatt kissade jag typ minst tio gånger. Ja ja! Nu måste jag äta. Går in sen mer.
    oj.. vilken vändning.. tänk om det finns ett litet frö där iaf som vill fortsätta vara där!?!?!?!?  Mirakel minst sagt!!

Nä du gör rätt i att skippa supandet..särskilt om du mår illa och springer o kissar hela tiden...Håller tummarna för dig..

Min blödning tog ju slut i stort sett direkt.. jag funderar på om jag kan ha skrapat slemhinnorna med progesteronstaven i morse.. det sved till lite faktiskt...men jag vet inte.. bara att vänta o vänta o vänta...
  • slemtorsk i din bralla

Blöder nu igen...inga bruna flytningar utan mörkrött blod....så nu är det nog ingen idè att försöka skylla på progesteron eller nidblödning....

• slemtorsk i din bralla

Proffsfråga till er som har misslyckade IVF bakom er:

Hur länge tar det innan progesteronets effekter klingar av? Jag tog min sista i går morse, tog ingen i dag eftersom blödningen ju har fortsatt och ett gravtest (visserligen RFSUs som inte direkt är kända för att visa "för tidigt") som visade negativt (RD 11)....
    Men mina bröst ömmar fortfarande och det är faktiskt ganska obehagligt...

Vill bara bli av med alla progesteron-symtom och kunna starta på ny kula liksom.......

• slemtorsk i din bralla

Men...jag är ju ändå på dag 11 med blankt gravtest...känns inte troligt att det skulle ändras...men jag tar väl en sen iaf....för säkerhets skull

• slemtorsk i din bralla

Jag skulle nog flytta mig i listan.. till ruvare och sen ta bort mig igen...eller nåt men jag låter det vänta tills jag pratat med kliniken i veckan.

• slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-12-11 23:54:32 följande:
    Usch vad tungt med blankt tjuvtest; men liksom de andra i tråden så tycker jag inte att du ska sluta med proggisarna. Fortsätter att hålla tummarna  för dig!
    jag blöder ju.. det är väl det som är det tydligaste tecknet på att det troligtvis inte funkat.. men tack för tummarna..ska ringa kliniken i dag och höra vad de säger...
  • slemtorsk i din bralla

pratat med kliniken nu....ska fortsätta med progesteronet till onsdag som planerat och ta gravtest på torsdag som planerat och sen ringa dem igen med besked......

Finns tydligen stora chanser för att det lyckats ändå.....eftersom jag hade ett svagt positivt i fredags så borde det gälla..Hon dissade för övrigt RFSU-s tester.. "man måste nästan ha varit gravid i 8 veckor för att de ska ge utslag, känns det som" var hennes kommentar *S*

Ja ja bara att fortsätta då... mår ju illa så det kanske kan vara nåt iaf... inte vet jag...bara förvirrad

• slemtorsk i din bralla
    oceanney skrev 2011-12-12 16:17:53 följande:
    Håller tummarna hårt! Har du testat igen eller väntar du till torsdag?
    nä jag väntar nog till torsdag.. har bara ett test hemma nu och ja.. jag bor ju ute i tjottahejti utan körkort.. får se om jag hinner plocka upp ett i morgon ev ska ut o fara till sonens skola, men vi får se...för min del är det negativt som väntas allt annat är bonus.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?