Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

jag vet att man inte ska testa för tidigt.. men ni vet ju hur jag är

Tog ett test vid 16.30...................... och det finns ett svagt svagt svagt extra streck.... knappt synbart och ska jag vara ärlig så har jag testat varje dag sen ET för att hålla koll när ovitrelle-sprutan gått ur och jag har haft helt blankt, negativt utan tvivel hela veckan nu.... och så dyker detta upp... en svag skugga som väcker hoppet...*suck* eller *pirr* blir helt... nojjig... kan det kanske vara så att det finns ett litet hopp för oss???

ruvardag 7... jag har läst om folk som testat svagt positivt på ruvardag 8-9 så att man får ett så svagt knappt synbart streck idag kanske inte är omöjligt????

• slemtorsk i din bralla
    germany skrev 2012-04-28 18:01:12 följande:
    Ny syskon - Hej! Du har nog rätt i att de rekommenderar att man använder korsdonator, men som jag förstod det så har man rätt att använda sin egen donators ägg. Det där är nog för många ett svårt ställningstagande. Jag är inte så säker att jag har någon släkting som kan ställa upp (min yngsta syster som har 5 barn är 42 år....)  och mina kusiner är nog för gamla också.

Det skulle däremot ha varit perfekt om jag hittade en donator bland mina vänners bekanta, ska vad tiden lider börja nysta och höra mig för lite försiktigt, om inte annat då som korsdonator.

Väntetiden har varit kortare förut, men pga få som donerar ägg Rynkar på näsan så är det brist på ägg och därmed så är väntetiden som den är.  OM jag bara hade haft ägg och vetat om vad jag vet nu så skulle jag utan att tveka donera mina ägg.......

Slemtorsk i din bralla - Det där låter ju alldeles lovande! Du har som jag förstått det hela testat väldigt tidigt och även nu på ruvardag 8 så är det kanske i tidigaste laget (även om det finns dom som plussar tydligt tidigt så finns det också dom som det inte alls syns på förrän närmare testdag). Så jag tror att ett riktigt plus är på gång för dig Solig.
    åå jag hoppas sååå.. och det är ju det vi har gemensamt alla här i tråden att vi hoppas.....jag är lite stirrig just nu för jag har menskänningar.. men så har jag hört att man kan få liknande mensvärk när man är gravid... jag fick ett extremt sug efter potatischips i dag.... jag äter ALDRIG det.......eller iaf väldigt sällan, är annars en söt-gris och gillar inte salta snacks alls....plus att mannens te med blåbär/vanilj-smak nästan fick mig att kräkas i morse....luktade ju så äckligt *S*

Kanske ska jag börja hoppas istället för att vara så neggo...jag kanske är preggo (Im a poet and I dont even Know it)
  • slemtorsk i din bralla
    tjorven01 skrev 2012-04-28 18:03:02 följande:
    Men slemmis 
    Det låter ju helt fantastiskt
    Jag testade själv helt blankt alltså negativt 12 dagar efter ÄL men en vecka senare fanns det ett jättetydligt streck.
    Två streck är två streck och det är ff tidigt
    Nu håller vi alla tummar för att det tjockar på sig ordentligt tills det faktiskt blir riktig TD :)  
    ja... det är så knasigt.. sitter o postar bilder på testerna i typ 100 trådar för jag vill höra andras åsikter...haha..vet att det ändå kommer bli en hel hög som tycker jag är knäpp eftersom det inte finns något där enligt dem*S*
  • slemtorsk i din bralla
    Tuvalina skrev 2012-04-28 18:11:36 följande:
    Slemmis, lägg ut en bild här vet ja!
    hmmmm ooookej...... börjar med den tagen efter fem minuter

sen trixade jag lite med den....bilden blev sååå jäkla ljus (fick ny mobil i går och har inte riktigt lärt mig kameran...den är för avancerad för mig ha ha)

sen tog jag en ny bild efter 10 min

• slemtorsk i din bralla
    tjorven01 skrev 2012-04-28 18:30:33 följande:
    En svag svag skugga 
    Men dessutom mensvärk0molvärk
    min brors fru fick inte plus förrän 18 dagar efter ÄL och det gick ju bra hela vägen
    Alla tummar för dig/er  
    förra gången jag var gravid hade jag ju NOLL symtom så det är lite förvirrande om jag skulle vara gravid nu och faktiskt HA symtom.....

Jag satte ju in två embryon i lördags... kanske är tvillingar som växer där inne *GAAH!!* det vore ju lite häftigt haha
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-04-28 18:33:19 följande:
    Tjorven: du behöver ju inte ta en hel tablett, ta en halv tex!

Slemmis: håller tummarna Flört 
    ser du nåt (näää inte alls i behov av att någon bekräftar det jag ser   )
  • slemtorsk i din bralla
    Mamma gås skrev 2012-04-28 18:34:26 följande:
    Slemmis - Sista bilden ser jag ett streck Tungan ute Tjoohoo! Grattis till plusset SoligSkrattande

Linköping - Hjärta 
    nääää tror du???????????
  • slemtorsk i din bralla
    Soligor skrev 2012-04-28 22:44:24 följande:
    Slemtorsk i din bralla. Jag ser strecket! Grattis! Testade själv svagt positivt dag 8.
    oj ojoj.. säg inte grattis än.. håll bara tummarna....men tack 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?