• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

JAg kan rekommendera body shops Aloe soothing serie som är utan parabener. Ansktskrämen är kanon för mig som har lite åt den torra hudtypen. Jag använde den redan innan jag börjat den stora parapen jakten. Jag köper mycket från hälsokostbutiker. Shampo, balsam, solskydd.

• Nu Syskon
    MissBoring skrev 2012-05-23 12:24:37 följande:
    Maryhe/Zin eller någon annans om äter/ot 7-keto, har ni fått "myror" i benen?? Har myror i benen nu och kan inte tänka mig att det kan va nått annat som påverkar... förutom om att jag är ganska hård på att gå ner i vikt nu, men det har jag aldrig haft som biverkning förut vid viktminskning..?

Jag har ingen aning om 7 keto. Men vet att viktnedgång i sig och i synnerhet i samband med träning och varmt väder kräver en del vätska, annars kan man få pirr i benen. Dricker du tillräckligt?
  • Nu Syskon
    Lillstoran skrev 2012-05-21 21:43:54 följande:
    Vad gör embrylogerna egentligen? Kan du inte utveckla det där lite? Fast vi kör i o f s inte ICSI utan en vanlig variant. Det enda receptbelagda jag fått är Levaxin 100 mg, av endokrinologen. I övrigt inga andra preparat som predistolon, trombyl etc. Finns ju kromosomtest, PGD eller vad det nu heter och en massa som man måste ha remiss för att få göra.

Embryologerna tar hand om äggen så fort läkaren plockat ut dem och om spermierna. Förbereder spermierna och plockar ut äggen ur blåsorna och hanterar befruktningen. Tar hand om befruktade embryon och ser till att de har det bra i näringslösning i värmeskåpet. Kollar celldelning fragmentering etc. Så de har en rätt stor del i hanteringen. Vid icsi är det dessutom de som väljer spermier och befruktar ägget genom att föra in spermien genom en supertunn pipett i ägget. Jag tror att den läkare som lägger upp behandlingen och den som avgör när ÄP skall ske plus embryologen är de som är viktigast för ett lyckat resultat, förutom dina förutsättningar. Den som gör själva plocket och ET har mindre betydelse i de flesta fall.
  • Nu Syskon
    Tuvalina skrev 2012-05-23 19:04:24 följande:
    Progesteron och östrogen har gett mig myrkrypningar i benen. När jag var gravid var det outhärdligt och nu har jag fått tillbaka det så fort jag gjort behandling, alltså tagit progesteron och östrogen (progynon). Men du tar väl inget sånt nu? När jag gick till en ST läkare i LUND så fick jag ta prover och lämna dygnsurin för hon misstänkte binjureutmattning på mig. Det visade några förhöjda värden men inte tillräckligt för det skulle anses sjukt. Kinesiologer däremot behandlar innan värdena har stigit i höjden, alltså då när det fortfarande inte brutit ut och blivit en diagnos. Smart va?

Jag läste precis i en gammal artikel från den säkra källan aftonbladet, att man tror/trodde att järnbrist kan ge myrkrypningar. Gravida och blodgivare har ofta både järnbrist och pirr i benen.
  • Nu Syskon
    Zinfandel skrev 2012-05-23 07:47:28 följande:
    Haha Victoria, dock ej  Syskon: men aloe vera ska man väl inte ta när man är gravid eller är det bara invärtes?! Och Body Shops grejor innehåller så mycket annat skit, de är med i varenda varningsartikel jag läst senaste dagarna 

Du är ju mer kunnig inom detta men vad jag har läst så har jag dragit slutsatsen att det handlar om att man skall låta bli Aloe för invärtesbruk då det är laxerande och sammandragande på samma sätt som ananas. Dessutom handlar det om rätt små doser lokalt i ansiktet med krämerna. Vad det gäller den andra skiten så har du klart rätt. Tyvärr så håller inte de ekologiska ansiktskrämer jag testat måttet. Så "skiten" känns bra på nåt sätt Jag har funderat på en annan sak i samma härad, hur tänker ni kring eftalater i vattenflaskor, plastfolie etc. Jag har från det jag var liten fått lära mig att man skall skära bort det yttersta på vacuumförpackad ost tex pga något i plasten och inte fattat förrän nu vad det handlar om. Jag undviker själv men tänker att jag är säkert redan saboterad pga detta medan jag är noga med dottern.
  • Nu Syskon
    underverket 06 skrev 2012-05-23 20:06:34 följande:
    Här rullar det på med lite blödningar, mer åt det brunaktiga hållet, men lite rött ibland. Vet inte vad jag ska tro. Det har dock inte kommit så mycket på en hel dag, mindre än mens. Känner mig lätt illamående efter 2 våfflor o det brukar jag inte göra o är inte alls sugen på kaffe, som jag brukar vara. Det tolkar jag som bra tecken, men man vet ju aldrig.

Låter lovande, tänker på digoch håller tummarna.
  • Nu Syskon

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC. 
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC i början på juni. 
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12), 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, hoppas göra ett tredje försök i augusti.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR*** 
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun , sprutstart 14 maj.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***ÄP/ET/FET*** 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 . 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012 

• Nu Syskon
    Tuvalina skrev 2012-05-25 11:59:43 följande:
    Mammagås, så det blev det inte i helgen alltså...?? Falun gör inte ÄP på helg, eller? Hur stora var dina blåsor nu?

Ni som tar Omega-3, tar ni E-vitamin till också för att det ska tas upp i kroppen på bästa sätt?

Nej inte separat bara som del i multivitamintablett.
  • Nu Syskon
    Min dator löper amok.
    Det är Lillstoran och Slemmis som skall ha mitt Grattis.
    Kramar till dig underverket
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?