• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany fy vad tråkigt stora kramar. Mamma gås min nya IVF idol. Någon att se upp till minsann

• Nu Syskon
    germany skrev 2012-06-06 07:12:46 följande:
    Sunseed -  Din hysteroskopi, hur långt tid efter en sådan undersökning tar det innan man kan bli gravid? Hur långt tid tar läkningen så att säga?

Jag gjorde en hysteroskopi sommaren 2010 och tog bort en stor cysta. Operationen ägde rum den 10/6 och jag gjorde en IVF i mitten på Augusti. Jag blev inte gravid dock och fick inte ens ett bra IVF resultat, men jag bedömdes som OK.
  • Nu Syskon

Jag är iallafall ledig och hela familjen njuter av en "härlig" förkylning. Svårt att sova när man inte får ta näsdroppar men ett kärt problem om det blir nåt. Saltvatten funkar dåligt tycker jag, nån som har något annat tips?

• Nu Syskon
    tjorven01 skrev 2012-06-08 09:51:05 följande:
    Oj får man inte ta nässprayen när man är gravid????? Ooouuuups?????
    Då har jag nog haft ihjäl pyret
    Tog tempen av en slump både igår kväll och idag och den låg på stadiga 37,1
    När jag tempade i första trimestern låg den på 37,5 och den borde väl eg inte sjunka???
    Gyn har tyvärr inte öppet idag och jag ska träffa BM på måndag men måste tyvärr skicka iväg prover till Chicago redan på månd morgon vilka kostar skjortan och det känns ju lönlöst med dött pyre
    Finns det någon som har ngt tips???
    Hur länge efter MA visar gravtester plus?
    Försöker att inte nojja men mina symptom är i stort sett borta nu har bara lite värk i livmodern och tänker att det kanske är rester som vill ut
    Har lätt för katastroftankar nu :-/
    Men vad är det jag hör. Jag hoppas du har fel och att symptomen bara spelar dig ett spratt. Vad det gäller nässprej så vet jag att de avrådde mig när jag var gravid men nu har jag kollat upp i Fass och Nezzeril verkar helt OK medan Otrivin kanske är lite tveksamt men jag tror inte det är så farligt. Så om det har hänt något olyckligt så beror det nog inte på detta.
    Vad det gäll positivt graviditetstest vid MA så är det inte säkert att HCG minskar förrän det kommer ut
    Jag håller tummarna för att din känsla är helt fel.
  • Nu Syskon

Nu har jag läst ikapp och jag har ett litet inlägg i biverkningsdebatten.
    Jag har ju inte heller mått så bra psykiskt på sista tiden och jag är rätt säker på att INofolic med Melatonoin är med och spökar för mig. Det är ju klart att hela situationen är otroligt psykiskt påfrestande och för mig/oss så börjar ju IVF resan gå mot sitt slut, vilket också är en sorg att bearbeta.
    Nu har jag slutat ta Inofolic sedan ET och jag känner mig mindre nedstämd. Jag har ätit till och från sedan jul och jag har kännt det tydligt varje gång jag gjort uppehåll. Och egentligen är det inte konstigt alls melatonin är ju ett trötthetshormon.

Biverkningar enligt FASS på ett läkemedel som innehåller Melatonin: 

Systemklass
    Psykiska störningar

Mindre vanliga
    Irritabilitet, nervositet, rastlöshet, insomni, onormala drömmar, mardrömmar, ångest

Sällsynta
    Förändrad sinnesstämning, aggressivitet, agitation, gråtmildhet, stressymtom, desorientering, tidigt uppvaknande på morgonen, ökad libido, nedstämdhet, depression

• Nu Syskon
    Cathy skrev 2012-06-09 18:02:08 följande:
    För de som har lägre AMH kan metoden spela roll (tror jag) men du verkar ha högt AMH eftersom du kör så låg dos menopur och då blir det nog ungefär lika många ägg med korta som med långa. För mig är största skillnaden mellan korta och långa den att med korta får jag alltid en stor blåsa som drar iväg som inte är bra förstås...Kram

Intressant, för mig har det varit tvärt om, med den långa har jag fått en stor och ett antal mindre medan med korta har jag fått ungefär lika många blåsor totalt men fler alla jämna blåsor.
  • Nu Syskon
    Bengalen skrev 2012-06-09 18:31:40 följande:
    Hahaha, shit vad vi har olika uppfattningar om långa och korta metoden. Stackars dig Miss Boring när du läser dessa svaren.  Det är som med allting, det ena upplägget passar för den ene men inte för den andre. Den som lever får se.

• Nu Syskon

Progynon är estradiol(östrogen) som hjälper tillväxten av slemhinnan kanske något mer också.

• Nu Syskon
    Cathy skrev 2012-06-10 08:12:28 följande:
    Ja jätteintressant, jag trodde att 'alla' får jämnare med långa eftersom blåsorna då startar samtidigt? Men det kanske är så endast om man varit nedreglerad i några månader så att ingen av blåsorna har hunnit 'väljas' till en ledande blåsa?   

Jag har nedreglerat en gång i ett par veckor och en gång riktigt länge 6-8 veckor, den senare gången fick jag tre blåsor och inget ägg som blev riktigt bra. (...och mådde skit hela tiden) Efter det har jag alltid gjort korta och alltid fått minst ett toppägg. (10 ÄP)
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?