IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Germany fy vad tråkigt stora kramar. Mamma gås min nya IVF idol. Någon att se upp till minsann
Germany fy vad tråkigt stora kramar. Mamma gås min nya IVF idol. Någon att se upp till minsann
Jag är iallafall ledig och hela familjen njuter av en "härlig" förkylning. Svårt att sova när man inte får ta näsdroppar men ett kärt problem om det blir nåt. Saltvatten funkar dåligt tycker jag, nån som har något annat tips?
Nu har jag läst ikapp och jag har ett litet inlägg i biverkningsdebatten.
Jag har ju inte heller mått så bra psykiskt på sista tiden och jag är rätt säker på att INofolic med Melatonoin är med och spökar för mig. Det är ju klart att hela situationen är otroligt psykiskt påfrestande och för mig/oss så börjar ju IVF resan gå mot sitt slut, vilket också är en sorg att bearbeta.
Nu har jag slutat ta Inofolic sedan ET och jag känner mig mindre nedstämd. Jag har ätit till och från sedan jul och jag har kännt det tydligt varje gång jag gjort uppehåll. Och egentligen är det inte konstigt alls melatonin är ju ett trötthetshormon.
Biverkningar enligt FASS på ett läkemedel som innehåller Melatonin:
Systemklass
Psykiska störningar
Mindre vanliga
Irritabilitet, nervositet, rastlöshet, insomni, onormala drömmar, mardrömmar, ångest
Sällsynta
Förändrad sinnesstämning, aggressivitet, agitation, gråtmildhet, stressymtom, desorientering, tidigt uppvaknande på morgonen, ökad libido, nedstämdhet, depression
Mamma gås, grattis alla + är positiva ...jag hoppas det håller i sig. Kram
Progynon är estradiol(östrogen) som hjälper tillväxten av slemhinnan kanske något mer också.