• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed heja heja!

• Nu Syskon
    pp08 skrev 2012-04-14 07:10:21 följande:
    Varför kan man få utslag på äl test när man är gravid? Är ju olika hormoner som testet reagerar på. Läste att ngn testade med äl test, hade många kvar så jag gjorde det också

Jag hade fullt utslag på ÄL-testnär jag var gravid i höstas när jag hade MA. Jag visste inte att jag var gravid utan trodde det var ÄL. Men det visade sig vara "något annat".
  • Nu Syskon
    Nu Syskon skrev 2012-04-14 08:24:01 följande:
    Jag hade fullt utslag på ÄL-testnär jag var gravid i höstas när jag hade MA. Jag visste inte att jag var gravid utan trodde det var ÄL. Men det visade sig vara "något annat".

Vet inte varför dock.
  • Nu Syskon

Jag har de senaste gångerna fått Stesolid och lokalbeövning och det har fungerat jätte bra. Ingen smärta alls och pigg efteråt.

• Nu Syskon
    mamman030 skrev 2012-04-16 05:57:47 följande:
    Jag har fått äl sekret alla gånger jag har gjort IVF, tror att det är ganska vanligt. Jag blev så orolig första gången för jag trodde jag gjort fel med sprutorna o fått äl.

Jag också, och nästan mer än en obehandlad månad.
  • Nu Syskon
    Bengalen skrev 2012-04-16 18:23:22 följande:
    Jag kan lugna er med att det brukar alltid bli problem vid ET för mig. Ofta får läkarna mecka hur länge som helst innan det funkar. En gång fick vi göra en paus och jag fick gå ut och dricka 2 liter vatten för att det skulle underlätta med en välfylld urinblåsa. Tång användes även sist i Malmö när jag gjorde ÄD-återföring så jag visste vad som skulle komma när Svend bad om tången. Dock fick han embryot på plats i rekordfart om man jämför med alla andra men på bekostnad av mina invärtesorgan.  Så oroa er inte för ET, det är bara jag som är speciell. Det är väl mitt straff för att jag inte kände något överhuvudtaget vid ÄP.

Jag funderade just. Jag har aldrig kännt något på mina 12 ET.
  • Nu Syskon
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-16 20:57:56 följande:
    Nu är jag NOJJIG... tog fram ovitrelle-.sprutan som jag ska ta 22.30 i kväll... och jag minns ärligt talat inte från förra gången.. men vad mycket luft det är i den!!!!!! ska det vara så? Barnmorskan påtalade att det inte är farligt om det är luft i den och att man inte ska försöka ta ut luften för då kan man slösa dyrbara droppar.......men när jag tittar på sprutan ser den inte fylld ut... det är nästan en fjärdedel med luft i den..... är det någon som har ovitrelle hemma och kan kolla sin?? Är jag nojjig??? Kan ju liksom inte fixa en ny direkt heller just nu.

Jag har kollat och den jag har innehåller också ca 1/4 luft. Det är inget problem med luft när man sticker i magfettet, har jag för mig. Det kanske spänner lite men är inte farligt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?