• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen skrev 2012-04-17 21:11:19 följande:
    Är det någon av er som brukar få vatten-flytningar av Lutinus? Jag har tidigare fått likadant med Crinone men aldrig med vanliga progesteron-vaggisar. Läste då att får man det beror det på att slemhinnorna inte tål det och att det inte är bra. Nu efter att bara ha tagit Lutinus 6 ggr har vattnet börjat komma igen. Det känns ungefär som jag kissar på mig och det blir en stor pöl i trosorna varje gång. Får väl maila CFC imorgon och höra vad de säger. Vill ju helst inte byta till vanliga vaggisar då Lutinus skulle vara så mycket bättre.

Är det någon annan som vet om det med slemhinnorna stämmer? Jag får sådana flytningar av Laktal och även en annan probiotika jag testat. Betyder detta att jag borde låta bli dem?
  • Nu Syskon
    Enya70 skrev 2012-04-18 16:29:46 följande:
    Hrmmmm jag bor ju i Uppsala och har gjort IVFer på CFC i Köpenhamn och jag har INTE kört bil dit . Har tom mailat fram och tillbaka med Svend angående om hormonsprutorna ev kan bli påverkade av flygröntgenutrustningen (då vissa proteiner spjälkas av strålning) då jag ju liksom fått ta med dem i handbagaget på flyget ner. Men Svend har då inte sagt ngt om att inte få flyga och så kan jag meddela att han intygar att hormonerna tål röntgen dessutom . Så jag flög alltså tillbaka till Uppsala två dagar efter ET. Sedan flög jag till Bryssel på jobbresa i v.13 samt till Dresden i v. 18 och till Skellefteå i v.22. Efter det har jag hållit mig på marken. Men marsch iväg till apoteket och köp stödstrumpor så du inte får en blodpropp i benet när du är ute och flyger. Kram

Den sista kommentaren är viktig för er alla som är gravida oavsett flygning. Åderbråck är inte heller kul.
  • Nu Syskon

Grattis Zin!<3

PP åh vad jobbigt, jag vet vad du går igenom var ju med om samma i höstas. Fast vi såg aldrig något hjärtljud men visste inte om det var en tidig normalbefruktad graviditet eller en MA efter IVF. Det visade sig vara det senare. Det är så jobbigt att pendla mellan hopp och förtvivlan. Jag fortsätter iallfall att smyghålla en tumme och skickar styrkekramar.

• Nu Syskon
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-20 17:22:39 följande:
    Sahlgrenska gör BARA det om det är specialfall...tex sista försöket, om man fyller 40 och/eller om embryona är 3-celliga ..vi fick två första gången av just det sista skälet. Vi frågade nu denna gången men de sa att 4-celliga sätter de aldrig tillbaka två stycken om det inte är precis när man fyller 40.....

Har man gjort flera misslyckade försök så tror jag de flesta kliniker ätter in två ägg. Själv har jag fått två tillbaka 10 av 13 ET och FET. Det har de allra flesta gånger varit toppägg med 4-8 celler beroenda på hur länge de odlats.
  • Nu Syskon
    Sunseed skrev 2012-04-20 18:22:52 följande:
    Och jag tar ett glas vitt nu efter en hemsk cykeltur i snö/regn och starka vindar. Visserligen inte det sista, men ändå.  Skål tjejer! 

Men visst är dunöjd nu när du är hemma i värmen med ditt vin. Heja heja. Själv har jag också blivit inspirerad och gick 40 snabb stavgång igår kväll. Tack för inspiration
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?