IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag skulle kolla mitt i sprutendet och sedan igen om det mot förmodan inte blir ett plus, så du vet om värdet påverkas av behandlingen för dig. Kanske någon annan redan svarat. Jag har inte läst klart än .
Grattis underverket, är såååå glad för din skull. Lillastoran håller tummarna förr att allt är som det ska.
Nu kanske jag sticker ut hakan, men ibland så handlar det om att bida sin tid. Om man har fått bra resultat med en viss metod med flera ägg med toppresultat så kanske det bara handlar om att vänta in rätt cykel. Själv fick jag dottern efter tre försök med samma metod, korta metoden Menopur 375 och Orgalutran. Jag har med samma metod fått blandade resultat från tre befruktade ägg till tio från 1 toppembron till 4. 1 fullgången graviditet, 1 ma,1 missfall och 8 ruvningar med blödningsstart på dag 10-11. Vad jag vill säga med detta är att det faktiskt kan vara rätt metod trots minus på stickan men andra faktorer som gör att det inte lyckas just denna gång. Jag har efter dottern provat lite av varje som komplement, Ludmillas kur, Trombyl, Prednisolon, Inofert, Bidrottninggel, D vitamin, Fiskolja plus att jag gett mannen zink ,magnesium, Argiplex, Carnitin allt i lite olika komibnationer och över tid inget har gjort någon som helst skillnad för resultatet. Det har blivit bättre och sämre resultat med och utan alla kost tillskott. Möjligen gjorde Ludmillas kur nytta efter denna fick jag plus men ingen fullgången graviditet. Varför säger jag detta; för att jag tror att det kanske finns fler än mig här som känner viss stress över; vad skall jag prova härnäst för att maximera mina chanser att lyckas, och det kanske inte är det som behövs utan "bara" några försök till. Tyvärr har man inte en aning. Ha inte dåligt samvet och känn stress över att du inte vet vad du ska ta dig till. Strategin för dig kanske är att fortsätta i samma spår. Vi är alla olika.
Ahhh Finafina vad det går emot just nu. Jag har inga råd att ge men skickar styrkekramar till dig.
Kul att många uppskattade mitt inlägg.
Själv fick jag mens igår kväll och börjar spruta menopur imorrn. Jag antar VUL på ti nästa vecka och ÄP på fredag eller måndag den 4/6.
Grattis Boe. Sunseed.
SUnseed passa på att kör Ludmillas efterbehandling när du kört din antibiotika kur.