• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

germany skrev 2012-05-07 16:21:36 följande:
    Hmm, jag är inte så duktig på datorer, hur kopierar jag? Puffar på lite med min fråga ang. TSH-värde

Markera den text du vill kopiera, tryck ned ctrl knappen och c knappen samtidigt gå till ett tomt mail eller dokumen tryck ned ctrl och v knappen samtidigt och där har du din text. Hoppas detta var till någon hjälp.
  • Nu Syskon
    hemulen skrev 2012-05-09 20:13:02 följande:
    Vi4, fantasktiskt! Grattis till bra skörd! Hade du nytt protokoll denna gång? Hoppas nu att det bli finfina embryon (eller som du säger, åtminstone ett, för det behövs ju inte mer). Hitcher, Zin och Slemmis håller tummar och tår för att alla embryon tänker stanna och växa som de ska! Tycker det har varit nog med olycka i tråden... Stödkram! Vet inte vad jag tycker om gravid-missfall rubriken, den är ju minst sagt nedslående... Är det någon som kan vara snäll och flytta mig från Gravid till Väntar på nytt försök? Jag har samma problem som Victoria med radbrytningarna.

hemulen skrev 2012-05-09 20:13:02 följande:
    Vi4, fantasktiskt! Grattis till bra skörd! Hade du nytt protokoll denna gång? Hoppas nu att det bli finfina embryon (eller som du säger, åtminstone ett, för det behövs ju inte mer). Hitcher, Zin och Slemmis håller tummar och tår för att alla embryon tänker stanna och växa som de ska! Tycker det har varit nog med olycka i tråden... Stödkram! Vet inte vad jag tycker om g.ravid-missfall rubriken, den är ju minst sagt nedslående... Är det någon som kan vara snäll och flytta mig från Gravid till Väntar på nytt försök? Jag har samma problem som Victoria med radbrytningarna.

Sök på sänghalmsligan i tråden så hittar du den lätt som en plätt
  • Nu Syskon

Woo, jag kommer inte in oinbjuden till ditt konto och kan inte inboxa dig. Jag är intresserad av ditt provtagningsställe, kanske du kan inboxa mig? Tack

• Nu Syskon

Jag håller också alla tummar och tår för att det skall gå bra för, zin, hitcher och slemmis och våra nya ruvare Underverket och Viktoria.

• Nu Syskon
    Mamma gås skrev 2012-05-14 21:17:10 följande:
    Sunseed - Vi vet ju inget än, så tid har jag ingen aning om  Ja vilken osis att det råkade bli blastisar när du räknat med tredagars.. Haha..  Är ni inte hemma har vi ju v. 28 på oss oxå  Annars får jag väl ta tåget upp å hälsa på dig ändå nån annan gång   Jo men de känns ganska bra.. El jag vet inte.., är egentligen skiträdd  Eftersom vi har sagt att detta är sista färskförsöket så är det många tankar å känslor som flyger å far. Fick nån konstig bismak i munnen å de började mola i magen redan efter två timmar.., kanske inbillning men men.. Var på behandling idag så jag mår allmänt bättre å de e ju skönt. Har mått piss några dagar, så där illa att jag lixom inte ens orkar med mig själv för jag är så grinig å trött.. Det är lixom inte jag, jag är glad å positiv med humor   Hur känner du inför ons???

Jag känner igen mig helt, vi kommer köra igång vårt sista försök nu om någon vecka. Jag har skjutit på det i tre månader. Vill liksom inte ha besked om att det inte har funkat den här gången heller. Är ömsom rätt okej och ömson storgråter jag. Jag blev tvungen att gå hem från jobbet redan på morgonen en dag förra veckan då jag inte kunde sluta gråta. På något sätt är det som ett sorgearbete redan har påbörjats, fast vi faktiskt har en chans kvar.
  • Nu Syskon
    Enya70 skrev 2012-05-15 02:18:30 följande:
    Hej på er alla Goa vänner! Vet ni igår morse (söndag) kl 8:57 kom vår fantastiska prinsessa äntligen ut till oss! 3640g och 51cm och helt underbar givetvis Efter 12 timmars rejäla värkar på hemmaplan åkte vi in till fl vid sex på morgonen. Väl där noterades att Lill-tjejen var lite påverkad av mina starka värkar samtidigt som det var ett antal timmars arbete kvar för att få ut henne den vanliga vägen. En underbar jourläkare tog då snabbt beslutet att plocka ut henne med snitt. Inga risker får tas med denna guldklimp som han sa. Allt gick lugnt o sansat till då det inte var direkt akut så jag fick vara vaken och mannen var med hela tiden. Vilken osannolikt fantastisk känsla det var att höra Lill-tjejen skrika direkt de lyfte ut henne till oss. Tårarna bara strömmade på oss båda. Vi mår alla fint och är kvar på BB minst en dag till med nysnittade maggen. Vi bara myser och myser och skattar oss så otroligt lyckliga att vår långa IVFresa slutar så lyckligt!!! Kram på er alla tappra kämpare!

Nu kom jag ned till ditt inlägg Enya och börjar gråta igen, av glädje. Grattis och kramar.
  • Nu Syskon
    hitcher skrev 2012-05-15 14:43:12 följande:
    Missed abortion. Fick ta ett hCG bara för sakens skull. Men slutar med medicinerna nu. Har fått en tid på lördag för cytotec. Tycker det är bättre att dottern är med barnvakt och jag är på sjukhuset.
    Vad tråkigt men ändå skönt att äntligen få ett klart besked. Kramar till dig och lycka till med Cytotec. För mig gick det hur bra som helst, inte värre än vanliga menssärtor, men det kan upplevas helt olika. Hoppas det går lika enkelt för dig. Kramar
  • Nu Syskon

Vi4 tack för omtanke. Jag har folk omkring mig att prata med. Min vän underverket och min fd chef faktiskt. Idag är dessutom en bra dag, det går upp och ned.

• Nu Syskon

Ibland undrar jag hur olika ikoner slinker in i mina inlägg. Jag vet inte vad tummen upp i detta sammanhang skulle betyda. Surfplatta är inte helt optimalt, det händer saker jag inte är med på.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?