• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vickan jag är så ledsen för din skull. Många kramar.

• Nu Syskon

Tack för lyckönskningar, jag har inte hört något än. ET imorrn men bara tre stycken på tredagarsodling känns inte så hoppfullt men vi får se imorrn. Jag vet inte vem det var som skrevmen jag har förstått det som att blåsorna helt enkelt inte innehåller några ägg.

• Nu Syskon

Jag har nog nästan alltid haft någon tom blåsa, nåt ägg som inte är moget och något som inteblir befruktat och ytterligare något som inte delar sig ordentligt. Så på 8 blåsor brukar jag få ut kanske 7, varav 6 blir befruktade 4 kanske delar sig och enbart två blir toppägg. Detta är ett typiskt cenario för mig och det är därför jag är lite orolig för att inte något skall bli ett toppägg denna gång. Ursäkta att jag är lite negativ ch ältar detta. Jag säger till min man, "tänk om inget delar sig bra" han svarar direkt "tänk om delar sig fint" både vansinnigt irriterande och fantastiskt upplyftande

• Nu Syskon
    mba12 skrev 2012-06-03 20:47:46 följande:
    Ska ställa en dum fråga då Tänk om man har bara tomma blåsor hur kommer det sig att man har men?! Är det inte pga ÄL vi har mens? Jag är tekniker och har 0 kunskap om biologi, skäms för det.

Nja, det är slemhinnan som stöts ut vid mens. Jag är också ingenjör och ingen expert på biologi. Men om jag fattat rätt så kan slemhinnan byggas upp fint för att ta emot ett ägg utan att man sen får ägglossning och då stöts den ut. Nån får rätta mig om jag har fel.
  • Nu Syskon

Hej,nu är jag tillbaks efter ET, inte så dåligt trots allt. JAg fick ett 8 celligt toppägg och ett 7 celligt inte lika toppigt ( ). Dessutom odlar de vidare ytterligare ett 8 celligt i hopp om blastocyst. Jag som varit rädd att de skall ringa och säga att inget levde idag och att det inte skulle bli någon ET. Alla har delat sig som de ska men två har lite onödigt mycket fragmentering. Det blir testdag den 21\6 om inte mensen kommit då. Den brukar komma dag 10-11 vilket är på onsdag torsdag nästa vecka.

• Nu Syskon

Tack Mamma gås, miss Boring, Inanna, Germany, Vi4, Zin, Susmar, för lyckönskningar. Det värmer så. Kram på er allihop och alla andra också. (Jag hoppas att jag inte glömde någon)

• Nu Syskon
    Skytten skrev 2012-06-04 20:39:31 följande:
    Tack tuva! Jag känner mig mkt skeptisk till hela upplägget med Pergotime. Ja, dag 10 och de kollar redan nu. Men jag tycker att Pergotime och insemination verkar som ett slöseri med tid och pengar i hennes fall. Fyra mm äggblåsa och bara två öggblåsor totalt! Låter inte det som ett väldigt klent resultat av Pergotime? När jag fick det fick jag 14 blåsor på ena sidan och 10 på andra... Så hennes resultat känns oroväckande. Och vad säger det om chanserna vid ivf?

Fast vid insemination vill man bara ha ett eller max två ägg som ägglossar. Jag tycker det låter bra.
  • Nu Syskon
    Skytten skrev 2012-06-04 20:56:53 följande:
    Ja, jag är nog lite "ivf-skadad" och tänker att massor av ägg är bra.

Bengalen skrev 2012-06-04 20:19:06 följande:
    Inget vidare! Av de tre folliklarna som fanns på VUL:et i fredags hade två försvunnit spårlöst. Den tredje visade sig vara en cysta så det blev inga ägg. De var i alla fall schyssta och lät oss bara betala dkk 4000. 

Nej fy vad snopet och vilken besvikelse, många varma kramar till dig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?