• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har en fråga, varför måste man trappa ned användandet av kortison gradvis? Vad kan hända om man missar att göra det?

• Nu Syskon
    Vi 4 skrev 2012-04-21 16:08:17 följande:
    Slemmis, men åh vilken lättnad det måste vara! Stort grattis! Vickan, grattis också till dig! pp08, jag läste någon stans att om man testade mer än 3-4 v efter äl, så kan det bli missvisande då hcg-halten är så hög. Kan de inte mäta ditt hcg i blodet så du får svar på om det verkar gå framåt? Håller mina tummar stenhårt och hoppas att det inte är något fel. Vet som sagt flera som fått höra att det var "för litet för tiden", "rört sig för dåligt" osv där det ändå gått bra. Jag vet tyvärr hur hemsk den där ovissheten är, hoppas du kan hålla dig sysselsatt och hålla undan den värsta oron några stunder i taget iaf! Lillstoran, skönt att du mår bra. Fjällis, usch låter inget vidare, men det är ju för en god sak så fortsätt kämpa på

Jag vill inte vara en neggo, och jag håller tummarna så de snart har övergått från blått till svart. Jag vill iallafall delamed mig så det inte blir höga falska förhoppningar, för mig fortsatte hcg öka trots MA. Trots att embryot inte levde längre fanns det moderkaksceller som fortsatte föröka sig och höja hcg-nivån. Jag kan tänkamig att det är därför kroppen inte stöter ut det av sig själv. Jag hoppas det inte är så för dig pp utan en långsam kämpare. Kram.
  • Nu Syskon

Vi4 Vilken fin tradition, jag hoppas ni har fått en riktigt bra dag i solen. Bamsekram

• Nu Syskon
    Lillstoran skrev 2012-04-25 23:41:43 följande:
    En helt annan fråga som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. En person som är precis över 40 med ett lågt AMH värde. Nu har Sophiahemmet sagt NEJ till behandling. Jag vill gärna tipsa om någon annan klinik, sedan är det upp till henne om hon vill försöka någon annanstans. Jag anar att hon bor i Stockholm, men känner med henne och vill faktiskt försöka hjälpa henne. (Det är inte jag om nu någon skulle få för sig tt tro det). Någon som kan tipsa om någon annan klinik som kan tänka sig en person som en annan klinik avvisat?

Ivf-kliniken Stockholm vid St Görans Sjukhus finns och jag tycker de är bättre än Sophia hemmet, mycket mer generösa för oss som är lite äldre. +att man kan få prova lite olika saker AH, trombyl, prednisolon långtidsodling osv. Jag gillar dem och har gjort 9 fulla ICSI och två Fet där.
  • Nu Syskon

Jag har också varit helt öppen på jobbet. Nuförtiden är det bara min chef som vet exakt när vi är i behandling men flera av de andra vet att vi försöker. Fördelen med att vara på en manligt dominerad arbetsplats ör att de faktiskt inte är lika nyfikna och spekulerande.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?