• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Katten: svårt! Tror det skulle vara MKT uppskattat bland personalen, och att de flesta patienter oxå skulle tycka det var roligt att se nån som lyckats. Men sen har vi säkert en skara som tycker det är ganska olämpligt ... Jag skulle nog inte våga ta med ev barn t kliniken (men jag är väldigt konflikträdd) men vi har redan pratat om att skicka blommor och kort om det lyckas!

• Ypke

Vi4: Stort grattis till resultatet, hoppas verkligen verkligen att den vill stanna nu!

• Ypke

Mår bra, tack, inga känningar whatsoever förutom ömma tutar dock, men det har de varit sedan tidigt i sprutandet. Så nu snart börjar upptrappningen och ågrenen inför varje toabesök!! Vill inte, kan man inte få vara kvar i den här bubblan att det finns en chans?!!

• Ypke

Hej Pralinen - det var längesen! Roligt att du också kommit till ruvarnas förlovade land. Eller förlorade... Lycka till hursomhelst!

• Ypke

Tuva, stackars dig! Känner igen det där med att bara vilja rymma och inte tycka att något annat har betydelse, att befinna sig i en bubbla. Men Hejja dej som redan tänker framåt och förbereder bättre cykler Puss o kram!

• Ypke

Hå å hej!
    Sunseed: Jag gjorde ju hysteroskopi i december - kände inte av cytotec alls, bara sedvanligt dåligt av narkosen, mådde ungefär som efter mina ÄP.

Stort lycka till!!

Tuva: inte säker på vad hsg-röntgen är men i hysteroskopi går de ju in med kamera och kikar och kan då på stuberten också åtgärda ev problem, såsom polyper i mitt fall.

• Ypke

God morgon på er alla kämpare! Här kommer ett gnällmail. Det känns väldigt hopplöst nu, har testdag på fredag (vet inte vilken ruvardag jag är på, hur räknar man när man fick en blastocyst tillbaka? Den flyttade in idag för en vecka sedan, hursomhelst), och inte en TILLSTYMMELSE till något positivt tecken alls. Skulle väl vara att mensen inte kommit än, men det är säkert progesteronet. Tuttarna har varit ömma ända till igår, men nu känner jag inte ens det längre. Det är så ORÄTTVIST det här, och jag känner mig så MAKTLÖS! Och min sambo tycker att vi ska tänka positivt för då sänder man glada signaler till magen. Vilket gör att jag känner mig alldeles ensam med mina tankar om att det inte känns ALLS om att det blir något den här gången heller. Jävla helvete.

• Ypke
    Vi 4 skrev 2012-05-14 10:02:07 följande:
    Victoria, misströsta inte än, det tar ju ett tag till implantation och det är först då graviditetshormonerna börjar stiga. Och de är ju låga i början och man brukar säga att de dubbleras varannan dag ungefär. Jag har klippt in lite info från en amerikansk sida om implantering vid ivf. Om din blastocyt kom till dig för 7 dagar sedan har den i så fall bara precis implanterats och dina hormoner är så låga att du inte borde kunna känna dem ännu. Vi i IVFsvängen ananlyserar ju så in i bängen så många av oss tycker oss känna av det tidigt, men frågan är eg. vad som är vad.

When does blastocyst implantation actually occur after an IVF cycle - or in a normal menstrual cycle?

Implantation occurs on day 6-10 after the egg retrieval Which is 1 to 5 days after a blastocyst transferWhich is equivalent to day 20-24 of a natural menstrual cycle (idealized 28 day cycle)

Informationen kommer från denna sida; www.advancedfertility.com/implantation.htm där kan man läsa lte mer. Jag kan inte bedöma kvaliteten på informationen, men den verkar stämma med vad jag läst tidigare.

Tusen tack, Vi4! Har läst på nu. Tror att jag är en 'låghormonare' eftersom jag aldrig känt av någon PMS eller de hormoner jag sprutat, så jag är kanske inte den som mest skulle känna av en tidigt graviditet heller. Men vad är mina odds, liksom ... 25-30 % chans att blatocysten blir en graviditet, och sedan 50 % att den inte blir missfall. Men jag ska försöka skärpa mig och inte ta ut någon olycka i förskott, det blir INGEN gladare av! Tack igen.
  • Ypke

Mindfulness is da shit, menar du ... Jag hör dig. Nu skärper jag mig. Kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?