• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-05-14 10:33:21 följande:
    victoria, vänligt men bestämt var det inte "nu skärper jag mig" utan "det är ok att jag är orolig, jag oroar mig, men nu är jag här och nu och..... " (vad än det nu är du gör just då).. Mindfulness is da shit -yes!  
    Just det, just det. Börjar glömma bort mina mindfulnessövningar. Kanske ska ta och damma av dem lite ikväll. Tusen tack, Vi4, Zin och MissB!
  • Ypke

Hej Padelin! Välkommen till oss
    Ja, men det har du ju rätt i - grape är druva!! Särskilt är det står 'purple grape' så är det ju inget snack om att det är det som avses. Men allt prat om grape(fruit) då? Har vi missuppfattat allt hela tiden? Detta får vi gå till botten med ... 

• Ypke

Ja, det är ju tur att jag i alla fall gillar grapefrukt och inte tryckt i mig fem stora de senaste dagarna utan att vilja!! Vindruvor är jobbigare, det är ju inte säsong för dem nu och det bär mig verkligen emot att köpa importerad frukt från Sydamerika ... Kanske finns juice från närmre breddgrader.

• Ypke
    mba12 skrev 2012-05-14 15:00:13 följande:
    Hej tjejer,
    En "liten" funderare; har ni slutat att dricka helt och hållet? Jag har inte gjort det, jag dricker ibland lite grand 1-3 glas vin och sällan wisky också! Ska jag inte göra det?
    Hej Mba, jag har varit återhållsam med alkohol under behandling och helt avhållsam under ruvning nu. Att dricka när man ruvar är absolut no-no, men under behandling går åsikterna isär. Mycket alkohol är ju aldrig bra, men om något glas hit eller dit är ok verkar variera mycket.
  • Ypke

Vi4: på vårt ET sa de att protoflaxen - förlåt blastocysten - var 1/10 mm. Sånt kan man inte se med blotta ögat. Så det låter knas tycker jag ... Andas och tänk här och nu, det som kommer sen kommer sen ... (hehe - gött att ge igen lite )

Snorpan: varmt välkommen! Jag letar också nytt jobb men har kommit över det där med berätta eller inte och hur ska det gå om man blir gravid och så - det får man ta då! Jag behöver söka jobb för min mentala hälsas skull, så jag måste kunna ta det lilla obehaget att behöva medd. ev graviditet, fråga om bruttolöneavdrag o medljudets för ÄP och ET och what not.

• Ypke

STORT Grattis, Enya Jag kommer så väl ihåg ditt inlägg när du just fått ditt +, det känns verkligen fantastiskt att det kommit ut en livs levande liten tjej på andra sidan! Må så gott nu!

• Ypke
    myran6801 skrev 2012-05-15 07:57:17 följande:
    Vänner, jag har hållit på lite på avstånd ett tag. Jag försöker komma tillbaka efter alla misslyckanden och motgångar. Tyvärr börjar jag tro att vi kommer att förbli barnlösa och funderar på hur vi ska få tillbaka livsglädjen som fanns innan den här resan började. På ngt sätt måste livet gå vidare och jag måste hitta meningen med livet igen. Jag vill kunna känna glädje för mina vänner som pluppar det ena barnet efter det andra trots att de är 40+ Jag vill känna glädje trots att livet är orättvist i mina ögon. Jag delar med mig av detta till er mina vänner för jag tror ni förstår känslan. Er alla har jag mycket lättare att glädjas åt lyckan av ett barn för ni har kämpat. Min kropp trilskas och denna månad har jag haft småblödningar sedan några dagar efter ÄL. Kan jag ha fått tillbaka polyper eller vad kan det vara? Har ingen lust att boka tid hos Gyn efter att ha sprungit där så mkt i samband med alla ivf. Men jag kommer nog inte ifrån det, måste väl kolla upp vad son är fel. Kram
    Hej Myran, känner med dig jag också! Orättvist är vad det är! Och det är väl den känslan som man måste övervinna för att komma tillbaka till livet och hitta andra vägar. Du nämner inget om alternativ till IVF, och kanske tänker du som jag, att alternativ inte känns aktuellt - vilket gör allt ännu jobbigare. Och sen tar det ju aldrig slut heller, det finns alltid en chans till, och en till, och om man bara tar den chansen så kanske kanske att det vill sig. En vän till mig som nästan höll på att duka under i ivf-ångesten innan de beslutade att adoptera, sa till mig innan vi började förra året att 'livet blir aldrig mer detsamma'. Jag tycker hon överdrev något grymt, men hon hade rätt, har man gett sig in i det här finns det ingen riktig återvändo, man ger sig liksom in i något som är för stort för en vanlig människa att hantera. Jag tror visserligen att man blir starkare och klokare på andra sidan, oavsett utfallet, men det är fan att vägen ska vara så lång. TUR att vi har varandra härinne. En stor kram till dig!
  • Ypke
    Lillstoran skrev 2012-05-15 10:32:36 följande:
    Soligor - fick du missfall emellan? Var inte riktigt med - förstod det som om du kört 2 färska IVF behandlingar varav den andra lyckades, samt frysna emellan. Vilken vecka är du i nu?

Victoria71 och Sunseed - hur inboxar / skickar man meddelande till er utan att alla andra kan läsa vad som skrivs?  
    Gå till din egen inbox, välj 'Skriv nytt meddelande', välj ett nick och skriv! Tror inte vi kan läsa varandras inboxar.
  • Ypke
    hitcher skrev 2012-05-15 11:02:11 följande:
    Både barn- och hundvakt fixade. Ska bara få i oss lite mellis, lämna bil****** på service så åker jag in sen.
    Hejja dig, Hitcher, bra kämpat!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?