IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Underverket: tänker på dig!!
Slemmis: fy faaaaarao va roligt med litet hjärta
Underverket: tänker på dig!!
Slemmis: fy faaaaarao va roligt med litet hjärta
Hej germany, åh så roligt att det gick så bra ändå! Ruva duktigt nu, vi orkar inte med fler minus i tråden!!
Gåsmamman/värpgåsen: Fantastiskt! Grattis till så bra resultat hittills!!
Syskon nu: Hejja hejja, det blir ju jättebra!
Maryhe: tänker på er och mitt kära Italien ... Och alla parmesanostar som gick om intet förra veckan, hörde du om det?!
Det där med dhea verkar onekligen intressant ....
Anne: Jag har ju fått mitt bästa resultat av en kombination av Gonal och Menopur, och de kommer att köra det nu igen, när det nu blir aktuellt. Lite jobbigt med extra spruta, men va fasen.
Lycka till idag, Syskon!
Germany, ja fy farao när man börjar närma sig BIM och TD, det är det värsta. Knip och gå inte på toa är mitt bästa tips! Skämt åsido - stort lycka till nu!
Finafina, det är för jäkligt ibland men vi finns här! Det blir bättre, det kommer inte alltid att vara så här!
Jag skrev ett långt mail till vår IVF-läkare igår med en massa frågor om kontroversiella saker och behandlingar, som jag nu har lite ågren för att jag skickade iväg. Men jag antar att de är vana vid att bli ifrågasatta och jag försökte uttrycka mig så ödmjukt jag bara kunde. Har ffa frågat om immunologi, dhea och melatonin och hur hon ser på det.
Zin och ni andra som är bra på immunologi: Vilka tester skulle jag kunna be om att få tagna på en vanlig vårdcentral för att se om jag kvalar in i immunologiproblematiksgruppen? Jag vet att många av er inte tycker att den svenska vården kan något om detta och kan tolka provsvar, eller inte är tillräckligt noga, men ändå - vad kan jag ta upp till diskussion med dem?
Tack för tipset, Zin.
Nu syskon: det är inte färdigt än, vad som helst kan hända! När jag hade mitt ÄP var jag först besviken över att 11 blåsor 'bara' gav 5 mogna ägg, sen över att 5 mogna ägg 'bara' blev tre befruktade - och sen höll det på att bli inget alls och jag kände mig SÅ otacksam över att ha gnällt över endast tre befruktade ... Jag tycker vi borde lära oss i den här tråden att inte ta ut någon sorg förrän vi inte får något alls tillbaka eller testar minus! Kram på dig och vila nu.
Hej! Vill bara säga hej! Jag ligger väl någon vecka efter i läsningen här inne, minst. Hoppas åtgärda snart! Hemulen - tack för mail, jag hör av mig!
Jag går i valet och kvalet om vi ska köra på med en IVF till innan vår klinik stänger. Jag skulle egentligen vilja vila till augusti men känner inte att vi har 'råd' med det. Kanske löser det sig självt med att mensen inte kommer som den ska och det inte hinns. Men jag mår ju bra och känner mig återhämtad, så vi får nog köra på om det funkar. Då blir det BIM till semesterstart. Japp så kul!
Underverket, så hemskt tråkigt att det inte gått vägen för dig. Läste bara som hastigast, tänker på dig.
Germany - vi kommer att sakna dig!! Hoppas du är åter snart.
Jag har pratat med min IVF-läkare om melatonin och DHEA. Det förstnämnda avråder de ifrån på min klinik, och när jag googlar på det är det den vanligaste informationen jag får upp. Att melatonin inte rekommenderas till gravida och gravida i vardande. Hur tänker ni där? När det gäller DHEA så tyckte hon att det ännu inte finns något tydligt samband om att det skulle kunna hjälpa. Och min motfråga var då inte helt oväntat MEN VARFÖR KAN VI INTE BARA TESTA DÅ??!!
Ja hej å hå.
God eftermiddag på er!
Jag ögnade igenom nyheterna från CFC som du lade upp, Zin, och dök på studien de håller på med om ev. samband allergier och barnlöshet. Har nu mailat och pratat med och jag ska få vara med Jag trodde i min iver att det bara var att åka dit, få allergi konstaterad och sedan köra något slags medicinering under nästa IVF. Men se, så snabbt går det inte. Studien handlar om att ta reda på huruvida det finns ett samband mellan allergier och astma och barnlöshet, först och främst. Och i steg två, en helt annan studie, om huruvida detta ev. samband då kan behandlas och avhjälpa infertilitet. Hon var noga med att poängtera att mina graviditetschanser inte skulle öka just nu, men att jag skulle vara med och bidra till forskningen. Samtidigt skulle jag vid behov få behandling, så det skulle ju kunna hända att det hjälper mig, men det är som sagt inte det som är syftet.
Verkar intressant hur som helst - kanske någon annan som är intresserad?