• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Piss. De små eventuella graviditetstecken jag kanske eventuellt känner, är precis samma som de vanligaste man kan få av progesteronet. Aldrig får man vara glad länge ;-(

• Ypke

Här sitter jag och funderar i min ensamhet, igen: hur räknar man ruvardag nu igen - är dag 0 dagen för ET? Även om man fick insättning på dag 5 från ÄP? Inte för att jag blir mer gravid för det, men det blir lite sysselsättning för hjärnan en stund.

• Ypke
    Sunseed skrev 2012-05-16 16:33:08 följande:
    Hjärta Ja, ruvardag 0 är dagen man sätter in embryot. 
    Tack Sunseed. Men - varför räknar man det egentligen? Om det dessutom blir olika startdag i cykeln beroende på vilken dag efter ÄP man sätter in, menar jag? Jag är ju bara på RD 9 nu, hade jag fått insättning som jag skulle hade det varit RD 12. Vad är poängen?
  • Ypke

Maryhe - det där var skitelakt sagt, HUR är folk funtade??

Tack alla för RD-input!

• Ypke

Maryhe, tack för att du ger oss en liten inblick i ditt liv. Jag förstår dig verkligen, och den mamma är nog ganska sällsynt som lämnar sina barn utan att ha försäkrat sig om att de får det bra, och att ha sett till deras bästa. Jag har en mamma som skulle ha mått bättre av att ta vara på sig själv lite mer; barn mår bra om de ser sina föräldrar må bra (inom rimliga gränser).

Tyvärr har jag börjat blöda. Kom inte o säg att jag ska hålla ut, TD imorrn men det här är kört. Känner mig så himla ledsen o vilsen. Och vilken tur att vi bokat in besök från vänner hela helgen, ja men DET var väl en skitbra ide!!

• Ypke

Tack alla för all omtanke. Har varit på systemet nu och handlat ekologiska italienska viner - det piggar upp lite!

Samma här - tuttarna slutade ömma runt RD 10.

• Ypke

Underverket: ett STORT grattis till dig!! Vi behöver lite energi i tråden nu!

Vi4: det låter hoppfullt ... Håller tummarna för dig.

Man borde göra en lista över vad de som lyckas få plus gjort annorlunda ... Kanske skulle det finnas slutsatser att dra.

Jag sitter i soffan med Samma Gamla Mensvärk. Telefontid med vår Ivf-läkare på måndag. Känns tröstlöst att bara köra på med ny Ivf, skulle vilja utreda men vet inte vilken ände jag ska börja i och har varken gynekolog el vanlig läkare att diskutera något med.

• Ypke

Hej, haft mkt bra samtal med vår ivfläkare nu, känns bra. Ska köra en icsi till asap med samma upplägg. Antagligen blir det inte förrän i augusti, men om min mens inte krånglar i nästa cykel, sin vana trogen, blir det juni.

Nu Syskon: tusen tack för ditt inlägg och sammanställning, behövde lite sånt nu

Vi4: hur går det för dig? Och Underverket?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?