-
Hej på Dej! Välkommen hit! Jag vet inte om dag 2 el 3 är att föredra, hör med kliniken. Och vad gäller sprutteknik - vad är din fråga? Det jag fick lära mig av barnmorskan nu på försök 3 var att inte vara mesig utan trycka in sprutan ganska snabbt - då gör det mycket mindre ont! Angående prednisolon ... det är ett kortisonpreparat som sänker immunförsvaret. När man ska medicinera med detta och liknande preparat är nog det som debatterats mest här och ingen lätt fråga. Sök i tråden ovanför till höger om trådstarten så kan du läsa lite om det. Annars kanske någon av de andra här kan svara kortfattat. Lycka till!TyckOmMig skrev 2012-07-10 18:13:46 följande:Åh vad skönt att ni finns och att ni är npgra stycken som varit med förr.Här är en nybörjare som inväntar mens sön eller mån sen dags för CFC dag 2-3.vad är att föredra-kvittar det?Tycker jag mår sämst dag 2 sen är allt som vanligt igen nästan...alltså mest mensvärk den dagen!Bad distriktsköterskan om att visa själva spruttekniken på måndag-hur har ni gjort först gången?Har tyvärr råkat ut för min första urinvägsinfektion i vår iver på vårt sista hemmaförsök innan Danmark-det var inget kul men nu verkar allt vara borta då jag var och lämnade nytt urinprov idag...tar gärna emot tips nybörjare som jag är?Hur vet man om man behöver Prednisilon mm som ni verkar vara ordinerade?
-
Kära Vänner, jag har hamnat lite i att det här känns hopplöst och vad f*n ska vi göra nu. Ska göra ny IVF i augusti men det känns inte hoppfullt. Har lagt upp en tråd om tveklöshet till adoption som ni kloka gärna får hänga på om andan faller på. Men så finns det ju också andra alternativ till barn ... tänker embryo- och äggdonation (utomlands då). Är det någon som på rak arm lite sådär kan säga ungefär hur stora chanserna är att få en bebbe där, om man som jag har gamla ägg och min sambo dåliga spermier? Är chanserna mycket större än vid IVF/ICSI? Stort tack på förhand.
-
Listen very carefully, I shall say this only once ... :
Victoria71 har ändrat nick och bild av lite olika anledningar. Men vill berätta det för er. Gillar nyckelpigor och hur det kommer sig att de heter så, men när jag väl pröjsat Familjeliv 30 pix för att byta namn, var det namnet så klart upptaget ... så då fick det bli variant på vad jag kallade detta svåruttalade djur för när jag var liten: ypkeipka -
Zin, tack för omtanken. Aten känns ohanterligt stort om jag ska vara helt ärlig. Älskar Grekland, talar grekiska o känner mig hemma där, men det räcker ju liksom inte med dr D, du har ju gått igenom en miljon andra tester och behandlingar för att komma dit du är idag. Men det kanske är dumt av mig att tänka så.
-
NÄE, Germany, det är du ICKE! Den här karusellen är fullständigt förödande för hemmalivet. Det är SÅ trist.germany skrev 2012-07-12 09:26:44 följande:Zin - Vi finns här när du funnit svaret och jag hoppas alla här i tråden får hurra och glädjas tillsammans med dig. Något annat ska inte finnas med i tankarna just nu.
Själv så är det snart hemmaförsök och ÄL.....känns bara jobbigt att få till det med försöken. Ren och skär verkstad.....antar att jag inte är ensam om att känna så? -
Hej Bengalen, jag tycker ofta jag läser om VUL som inte visar det de helst ska och om stora besvikelser - men att det sedan går väldigt bra på ÄP ändå. Ge inte upp förrän det är kört! Kram.Bengalen skrev 2012-07-12 10:18:31 följande:Det gick åt helvete vilket jag redan innan hade på känn!!!
Det fanns en äggblåsa på 20 mm och en liten på 8 mm. Fattar ni, 20 mm på cykeldag 7!!! Det är helt jävla sjukt. Svend ville inte avbryta så det blir äggplock på lördag. Jag ifrågasatte kvalitén på ett ägg som kan växa så snabbt men han sa bara att det kan vara hur fint som helst. Synd att jag inte tror det minsta på det.
Fick en Orgalutran direkt på kliniken men jag har inga större förhoppningar om att ägget finns kvar på lördag när tempen redan idag låg på 37,09 grader. -
Mamman03 och MissB: DET VAR DÅ SJÄLVA FASEN! Det känns så jäkla hopplöst det här. Hoppas så för oss allihop att vi får ny energi snart.
Det är vad jag sett ingen som svarat på min fråga om ägg- och embryodonation - om hur våra chanser är där, är de så mycket större än vid IVF? -
Tack, Germany! Det hjälper en ju inte i dessa processer att man är en vindflöjel i känslor och tyckanden - ena dagen si, andra så. Det är kanske därför jag letar fakta hela tiden, för att underbygga magkänslan och energin som krävs för att ta itu med alla val som ska göras. Och är oddsen för dåliga för något av alternativen till IVF så kan man ju liksom lägga det åt sidan.germany skrev 2012-07-13 10:22:33 följande:Om dina misslyckande med egna ägg beror på att dina egna ägg är dåliga så ökar ju chansen mest troligt vid ÄD där äggen oftast kommer från yngre kvinnor där kvaliten dessutom bör vara bättre. Om både du och din man har dåliga ägg och spermier så kan ju embryoadoption vara ett bra alternativ.
Jag tror helt enkelt att det är svårt att råda någon i dessa frågor..... man måste nog känna efter hur man finner det hela känslomässigt, det ser så olika ut för oss alla.
Själv så är jag nöjd om min man får bli pappa även om jag själv inte får bli genetisk mamma (fast jag har ju inte gett upp hoppet än). Så för våran del så blir det som plan B ÄD, ej embryoadoption i och med att min man har bra spermier på alla sätt & vis.
Sedan på frågan om chanserna ökar vid ÄD och embryoadoption så beror det ju också på om man har några konstigheter i sin livmoder som oavsett kvalite på ett ägg eller spermie kan försvåra för ägget att fästa. Det finns så mkt att ta i beaktning.
Du blev nog inte så mkt hjälpt av mitt långa svar , men jag tror du själv har svaret inom dig NÄR och OM det är dags & värt att gå vidare mot nya försök på ett helt annat sätt än IVF
Det är du som känner din kropp & själ bäst av alla! -
Hej. Vill jag bara säga. Och krama er lite. Har inte varit här på lääääänge, ska nog bättra mig. Misslyckats med IVF nr 4 och det är riktigt tungt just nu.
-
Hej Sunseed - läser precis att du är gravid - ett STORT grattis! Det känns så overkligt, att det faktiskt går!!Sunseed skrev 2012-09-18 14:28:33 följande:Det måste vara läge för dom här, och ett rungande GRATTIS! Så otroligt roligt!