• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2012-06-29 13:53:47 följande:
    Hjälp!!!!

Snabb fråga innan jag återkopplar med CFC..... Vem av er tog kombination av Gonal F och Menopur? Och i vilken dos? Hur gick det?

Trodde Svend och jag pratat om den kombinationen, men sen kom mailet från dem. Där stod det att de tycker att jag ska ta Gonal F igen, 300 enheter. Fattar inget? Missförstod vi varandra totalt. Visserligen stod det också att jag ska ta Ovitrelle från dag 6 tillsammans med Orgalutran. Måste få det förtydligat från dem. 
    Hej Linköping! Jag gjorde det! 150 enheter Gonal-f och 300 Menopur. Många sprutor blev det, med Ovitrelle från dag 5 el 6. Jag fick mitt bästa resultat hittills vad gäller antal folliklar och uttagna ägg, och till sist även en blastocyst (som det ju inte blev något av), även om endast 1 av 5 ägg kunde återföras, inget till frysen, vilket ju var ganska mediokert. Min första IVF körde jag 375 Gonal-f, långa protokollet. Jag kommer inte ihåg vad som är vad och varför ... hoppas någon annan kan svara. Lycka till!
  • Ypke

Inanna, det är SÅ häftigt att det snart e dags för dig! Önskar dig allra allra bästa lycka till!

• Ypke

Tjorven: jag är väldigt glad för din skull också, glömde jag säga ...

• Ypke

Angeliq: Alla är vi nybörjare i början: Det är bara att knattra på om vad du undrar o tänker!!

• Ypke

Oj! Grattiset till Tuva o Underverket föll bort! Men, ni är förhoppningsvis inte inloggade vid det här laget ändå. Hemmaförsöken får kanske en ny dimension inatt ... Stort grattis

• Ypke
    myran6801 skrev 2012-07-02 12:59:51 följande:
    Kära vänner, sitter här i solen och lyssnar på gårdagens sommarpratare, Klara Zimmergren, som pratar om barnlöshet. Känner igen så mycket. Kram
    Hej, lyssnade på Zimmergrenskans sommarprat i efterhand igår. Först kände jag igen mig så himla mycket, och tyckte det var så befriande att någon som är så vettig sa så många vettiga saker som jag så väl kände igen. I GP:s recension av programmet stod det att hon var barnlös. Men sen - när det var som eländigast och hon bestämt sig för att man är skyldig att leva sitt liv så gott man kan ändå - ja men då dök det plötsligt upp en unge ändå (de adopterade). JAMEN! Då satt hon ju inte där och pratade i egenskap av barnlös, då löste det sig ju för henne i alla fall. Jag kände mig förorättad på något sätt, kan inte beskriva det bättre än så.
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2012-07-04 16:01:21 följande:
    Victoria: har hört en del om det programmet, måste ta och lyssna på det en dag! Myran, visst lyssnade du också, vad tyckte du?
    Hej Zin. Och lycka till med de fina två små som flyttat in i maggen på dig!
  • Ypke

Tuva! Tack för att du visar dina bröllopsbilder - så roligt att se! Så fina ni är! Önskar er allt gott i ert liv tillsammans.

• Ypke
    Boombabymamman skrev 2012-07-04 17:57:17 följande:
    Jag tror det kan vara svårt att förstå, kanske, men har du en gång upplevt barnlöshetssorgen så finns en del av den kvar hos dig för alltid, även sedan du får ditt eller dina efterlängtade barn. Visst, man slipper handskas med konsekvenserna av att det inte blir några barn men upplevelsen sätter ofta så djupa spår i dig att en del av utanförskapskänslan är kvar, man skakar inte bara av sig den för att man har blivit gravid. Jag har tror man får en slags livslång ödmjukhet inför livets oberäknelighet och det är på ett sätt något att vara tacksam för. Så jag, med ett barn på jorden och ett i magen, förstår absolut att Klara kan prata om saken med sådan närvaro, FAST att det ju "löste sig" för henne.
    Jo, jag förstår det också. Jag hade bara föredragit att veta från början att de fick ett barn till slut, att allt 'ordnade' sig, istället för att känna så stor förhoppning inför kloka ord om hur livet kan bli bra trots att det inte ordnar sig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?