• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Kollade i mina utredningspapper igen och såg att jag hade AMH värde på 1,71 vilket är acceptabelt värde skrev läkaren, man ska ha helst över 2 läste jag någon annanstans, men ganska bra är det nog för min ålder ändå. Och FSH ligger en bit under 9 så att hoppet växer!

Blev jättetrött och somnade i bilen på väg till svampplockning. Hittade inga svampar, hade varken ork eller tålamod att leta länge efter dem. Köpte kantareller vid en försälgningsstånd på väg hem och nu blir det en kantarellpaj till förrätt. Smaskens!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-11 16:56:19 följande:
    Kollade i mina utredningspapper igen och såg att jag hade AMH värde på 1,71 vilket är acceptabelt värde skrev läkaren, man ska ha helst över 2 läste jag någon annanstans, men ganska bra är det nog för min ålder ändå. Och FSH ligger en bit under 9 så att hoppet växer!

Blev jättetrött och somnade i bilen på väg till svampplockning. Hittade inga svampar, hade varken ork eller tålamod att leta länge efter dem. Köpte kantareller vid en försälgningsstånd på väg hem och nu blir det en kantarellpaj till förrätt. Smaskens!
    Dina värden är bra för din ålder. Allt över 0,7 i AMH ger också chans vid IVF.

Vad gott det låter med kantarellpaj! Vi gjorde soppa på nyplockade kantareller från mina svärföräldrars skog förra året. I år blir det nog köpeskantareller för mig också.
  • turlid70

Efterlyser min mens, skulle ha fått den igår, men den lyser fortfarande med sin frånvaro. Har sprayat i 10 dagar nu och vill så gärna komma vidare. Vad göra?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-10 18:46:20 följande:
    Hej alla tjejer! Nu är det bestämt när jag ska operera bort min polyp. Fredagen den 13 augusti av alla dagar. Nu hoppas jag verkligen att jag inte drabbas av otur den dagenSkrattande!
    Hur gick det för dig igår Inanna? Är polypen borta nu och du mår bra?
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-08-14 07:40:56 följande:
    Hur gick det för dig igår Inanna? Är polypen borta nu och du mår bra?
    Hej! Tack för att du frågar. Tyvärr blev min operation uppskjuten en vecka så jag ska opereras den 20 augusti istället. Kliniken har precis bytt personal och hann inte flytta över alla sina instrument från sitt gamla ställe i tid för min operation. De ringde och beklagade sig i onsdag eftermiddag. Så jag får ge mig till tåls.

Dessutom fick jag en konstig mörk stänkblödning igår. En vecka efter mensens slut och jag känner mig väldigt orolig. Men jag har läst att man kan få konstiga mellanblödningar bl a av polyper så jag får hoppas att det är den som spökar. Min ÄL ska inte komma förrän om 3-5 dagar så det känns inte som en ÄL-blödning. Jag får hoppas att det var något tillfälligt bara. När man håller på att försöka bli gravid blir man så orolig för att kroppen inte ska fungera.

Hur gick det med din mens?
  • turlid70

Tråkigt att du måste vänta, men det är bara en vecka dit. det kommer gå fort. Skönt att bli av med polipen som orsakar konstiga blödningar. Hoppas att det går bra nästa fredag. Håller tummarna.

Ingen mens i sikte än, så segt. Känner mensvärk tror jag, men vet inte. Spaydag 12 idag. Börjar jobba på måndag så jag vill bli av med mensen till dess men s-t också att den fastnat.

• turlid70

Äntligen har min mens kommit Glad Är igång reelt nu!

Ska ringa till kliniken imorgon och får reda på när jag ska lämna blodprov och och börja med sputorna. Vore skönt att börja med de innan nästa helg.

Ha det bra allesammans! 

• oceanney
    turlid70 skrev 2010-08-15 20:31:00 följande:
    Äntligen har min mens kommit Glad Är igång reelt nu!

Ska ringa till kliniken imorgon och får reda på när jag ska lämna blodprov och och börja med sputorna. Vore skönt att börja med de innan nästa helg.

Ha det bra allesammans! 
    Stort lycka till nu!!
  • turlid70
    oceanney skrev 2010-08-15 20:35:51 följande:
    Stort lycka till nu!!
    Tack!

Ringde till sjukhuset och inget blodprov behövde jag lämna sa dem. Konstigt, det står i mina papper att jag ska göra det, men dem sa att det inte behövdes utan att jag ska börja med sprutorna den 26/8. Det är så långt dit känns det som och då har jag sprayat i 23 dagar. Vad gör tredagar hit eller dit när man har väntat 6 år på det här.

För att korrigera dosen ska jag lämna blodprov den 31/8 och troligtvis ska jag gära ultraljud samma vecka. ÄP är planerad v36 men vilken dag bestäms det efter ultraljud.

Första dag på jobbet idag, det var si så där, tur att man har sjukskrivning som reträtt. Ska ta en promenad nu och skaka av olusten. Hej så länge.
  • Tuvalina

Hej Alla!!

Jag följer det ni skriver. Turlid... 26 aug börja med sprutor... snart så...

Jag har ingen aning om vilken behandling jag ska börja med. Får reda på det först 16 sept om vi inte får ett återbud. Vi kommer dock åka på semester den 5 sept till 15 så det ska vara innan isf.

Igår lämnade min man in spermaprov och han var inte nöjd med det eftersom det var så lite tyckte han. Men idag fick vi reda på att allt ser jättefint ut! Så långt är vi med alltså!

We keep going on, everybody!

A

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?