• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen, vet du något om kinesiska "fastna piller", skrev om de tidigare, att jag äter dem och har fått nattsvettningar och ont i livmodern. Är på cd7 nu och känner mig väldigt skeptisk till att pillerna funkar som det är tänkt på mig.

• hemulen

Härligt Tuvalina att det ska bli äggplock!
    Maryhe, håller tummarna för att det finns ett guldägg hos dig, det behöver ju inte alls kännas lika från gång till gång.

Tack tjejer för att ni delar med er om det ni vet om nattsvettningar. Jag slutade med kinapillrena igår och hade en bättre natt. Hoppas det är borta helt nu till natten som kommer. Läskigt det där med att inte veta vad det är man äter, hoppas inte jag förstört den här cykeln.

Zin, heja på med hemsida och bok. Jag bidrar gärna också, fast jag har inte så mycket erfarenhet och kunskap än... Jag kan dock bidra med lite litteratursökningar eftersom jag är på ett universitetsbibliotek var och varannan dag.

• hemulen

Grattis Tuvalina till äggplock! Håller tummarna för att det blir fin-fin befruktning!

Hur går det för er ruvare? Håller tummarna och hoppas och väntar med er.

Själv ska jag äntligen få vara med i matchen igen efter uppehåll efter senate negativa färskförsöket. Blir sjukt nervös och kan knappt känna glädje utan bara rädsla och oro för att återigen få upp förhoppningarna och få dem krossade igen.... Hu. Äl idag d14, brukar ha kring d18-20. Har ni fått så efter IVF eller ska jag tro att det är munkpepparn och/eller Glandin?

• hemulen

Nej Sunseed och Maryhe, fyyyy vad tråkigt! Och Maryhe vad himla tungt det verkar för er just nu med allt. Hoppas ni hittar tid till återhämtning och sedan nytt försök. Stor kram!

• hemulen

Maryhe, verkligen trist att det inte blev denna gång svarar lite kort nu från mobilen. ESR- misstänker att det är sänka, SR på svenska. CRP- en form av snabb sänka som visar på inflammation/infektion. CBC- misstänker att det är blodstatus med diff, de räknar olika celltyper i blodet. BC står för bloodcount ANA-auto nukleära antikroppar, ett test för autoimmunitet. Kram

• hemulen

Enya, nej, livet är verkligen inte rättvist. Vad jättejobbigt för din pappa och för er som är nära. Styrkekram!

MissB, lycka till imorgon

Sunseed, ser fram emot att läsa din blogg

Tuvalina, hur gick det idag, är vi samtida ruvare?

Jag fick själv ett 6-celligt tillbaka idag. Embryo 1 klarade inte upptiningen, och nr 2 tappade två celler... Känns som lite mindre chans med det än med ett som inte tappat celler, men man vet ju aldrig.

• hemulen

Jösses, tjejer vad ni hunnit med att skriva under helgen. Själva har vi varit på mysweekend i London, gått på konsert, shoppat, ätit lååånga måltider och myyyst.

Tuvalina, jag tror jag har testdag 4/3 men min mens brukar alltid komma på d15 efter äl så den kommer ju redan den 28e i så fall.

Välkommen till alla nya!

• hemulen

Victoria, T3 är en produkt av T4 så man brukar tycka att det räcker att ta T4. Om det är bra så är T3 bra.

• hemulen

Skytten, jag pressade min läkare på Ackis senast om TSH och hur de tänker. De hade nyss uppdaterat sina riktlinjer att man ska behandla om värdet är över 2,5, tidigare var det 3,0. Det har tidigare inte forskats så mycket på IVF utfall i relation till TSH värden men nu under de senaste åren har det kommit ett par (tre) ganska stora studier som inte kunnat visa på någon skillnad i inplantation och graviditetsutfall... Han menade på att det har större inverkan på inseminationer och gammalt hederligt sex... Med det säger jag inte att det är rätt att inte behandla, bara vad de studierna visar.

Jag vet att det här nu kan låta lite illa i flera av era öron. Jag kan skicka studierna till dem som vill.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?