• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-10-22 11:12:19 följande:
    Det gick bra tack! Kul att träffa myran både på flyget och kliniken.

Mitt donatorstrå innehöll hela 40 miljoner simmare så jag hoppas det fanns ett bra ägg där lagom för ett möte! Gjorde VUL innan proceduren och slemhinnan var drygt 11 mm, sen pratade Dr på obegriplig danska om någon slags slempropp som var väldigt bra och det var den ultimata tidpunkten för insemination. Hade tydliga äl-flytningar på morgonen och framöver också. Frågade om jag kunde vila lite efter innan det var dags att åka till Kastrup igen och blev tillfrågad om jag ville ha akupunktur, så det tog jag. Väldigt skönt att ligga där till plinkplonk musik och somna till.
    Skönt att insemineringen gick bra i alla fall. Visst är hon mysig Vicky akupunktören? Glad
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-10-22 23:41:03 följande:
    Måste bara skriva av mig. Var på middag ikväll med vänner (en nära och några halvnära) och självklart var en av tjejerna gravid och det "bara hände". Och så skulle hon och hennes man berätta för oss alla, fyra par, och hade med sig sina ul-bilder på bebisen. Och det var så jobbigt. Alla vet hur länge vi kämpat och att vi misslyckats med ivf och det kändes som om alla hade blickarna på mig - hur skulle JAG reagera. Och det var nästan som om ingen vågade vara riktigt glad för hennes skull pga av mig. Och jag kände hur jag blev stel och inte alls så glad som jag borde. Och jag känner verkligen att jag inte orkar bli glad längre. Visst jag ÄR glad för deras skull men jag orkar inte vara glad när jag direkt tänker på min egen situation och när alla vet och tänker på hur jag ska reagera.
    Suck, känner igen mig i det där. Att folk inte kan fatta att det inte är rätt tillfälle att langa upp UL bilder när du sitter precis bredvid när alla vet vad du går igenom. Man får faktiskt ta lite hänsyn...
    Hade hon velat ha en massa glädje så hade hon ju fått välja ett annat tillfälle att berätta. 
    Ha inte dåligt samvete att du inte orkar vara glad för deras skull längre. Du måste tänka på dig själv och ta dig igenom din jobbiga situation i första hand. Det är det viktigaste för dig just nu, inget annat. Dina vänner klarar sig och om de är riktiga vänner så förstår de...
    Kramar Hjärta
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-23 23:16:24 följande:
    Söte
    Du har verkligen legat i
    Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv
    Du är otroligt stark som du har kämpat
    Lycka till imorgon

Ego
    Ägglossningssprutan är tagen
    Nu kan vi bara hoppas och be för att vi klarar oss till ET till att börja med
    Heja Tjorven. Håller tummarna!
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-24 09:51:48 följande:
    Börjar tappa sugen...
    Ringde i morse för att boka hysteroskopi på kliniken eftersom de sa till mig att ringa på mensens första dag.
    Nej men det gick inte för läkaren som utför det är på semester och kommer tillbaka 8:de november.
    Ändå sa jag till dom när min mens skulle komma så de visste detta mycket väl. Hon tittade i sin kalender och sa att det var ok.  
    Så  efter mycket ringande till sjukhusen i regionen och med hjälp från min gynekolog här får jag gå före kön på sjukhuset i Casale Monferrato. Får komma dit på fredag morgon, men det är enda dagen som jag kan göra VUL på kliniken i Turin. Där vill de inte att jag gör hysterosopi och VUL samma dag samt gör jag hysteroskopin på fredag kommer det för nära en ev embryotransfer. Helst skulle jag göra den på tisdag eller onsdag så att livmodern får några dagar till att återhämta sig men det är som sagt omöjligt. Så det blir inget ET denna gång utan i november...

Åh men suck! Förstår att det känns tungt. Men du kommer igen med nya krafter i november tjejen!
    Styrkekramar Hjärta
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-10-24 13:25:49 följande:
    Här råder det antiklimax... Kliniken ringde när vi hade börjat åka å precis stannat för att käka lunch (har en bit att åka). De två eskimåerna i frysen var nu båda upptinade och båda hade avstannat något och tappat cell, därför ville dom fortsätta odla dom till i morn för att se hur det utvecklade sig... De ska höra av sig innan kl 11 för 11.30 behöver vi åka hemifrån.

Baahhh..., säger jag bara!!! Tappat hoppet totalt!! Finns det nån eller nån som hört nån som fått barn på fryst embryo vilket först tappat cell å sen kommit tillbaka???
    Känner mig tom, ledsen, förtvivlad å stans skallebank.., lägger mig å sover en stund å hoppas huvudvärken försvinner till mötet jag ska på ikväll.. 

Puuhh, tack för att jag fick skriva av mig å kräkas lite.. Hjärta

Åh jag förstår verkligen din frustration. Hoppas du kan sova av dig lite av huvudvärken och besvikelsen.
    Jag hoppas ändå att du kommer att få två små embryon tillbaka imorgon!
  • Enya70
    callimero skrev 2011-10-24 16:05:56 följande:
    Undrar också om det kan göra skada. Jag har definitivt inga klumpar utan tvärtom, väldigt lättflytande blod. Men det behöver inte hänga ihop har jag förstått.
    kattenizze skrev 2011-10-24 15:25:40 följande:
    Kalimero: Jag hade iaf tagit proggisar, de kan ju inte skada vad jag förstått, samt att denna produktion minskar när man blir äldre, så det hade jag tagit ialla fall. Jag hade nog tagit trombyl också det är så milda grejer. Jäkligt jobbigt att vara sin egen doktor...!
    Jag ska ta en proggis kvällstid ivarjefall. Kör 10 mg Prednisolon också, och kanske en Trombyl då. Ja var finns en Dr som vågar ordinera?
    Kalimero, tror du gör rätt i att prova.
    Mitt förslag är att du kör 10 mg Prednisolon i 5 dagar (från dagen innan inseminationen) och sedan 7.5 mg i en dag och sedan 5 mg om dagen fram till TD.
    Testa 75-100mg Trombyl om dagen fram till TD
    Lycka till nu, håller alla tummar!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-24 16:17:06 följande:
    Jag gillar dock Enyas dosering från CFC; 16 mg Pred 3 dagar runt återföring sen nertrappning och det funkade Flört
    Ja, jag körde det och sedan nedtrappning 2 dagar och sedan 5 mg fram till TD (på en viss Dr. Zins inrådan)... Skrattande

Från CFC var det ordinerat 16 mg i 3 dagar runt ET och sedan 2 dagars nedtrappning och sedan ingenting.

Men när jag pratade med Svend på TD när vi testat positivt och sa att jag tagit 5 mg fram till TD så garvade han bara och sa att det var ju jättebra men att nu kunde jag trappa ner och sluta...
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-24 16:21:38 följande:
    Hon är ju redan inseminerad Flört
    Ja det vet jag men tänkte att hon kunde räkna dagar från insemineringen... Flört
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-24 16:25:59 följande:
    Aha, okej!! Skrattande Haha Dr Zin, du är skön du Drömmer
    Jamen så var det ju och för det är jag dig evigt tacksam {#emotions_dlg.flower}HjärtaSolig
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-10-25 12:27:25 följande:
    Hej alla underbara människor i tråden!
    Är hemma en snabbis på lunchen... Skulle bara vilja skrika ut H..VETE!! Kliniken ringde å sa att de inte hade utvecklat sig bra så det blev ingen insättning.. Skit! Tillbaka på ruta 1, å vi som t o m har pratat om att lägga ner IVF svängen.., el ska vi försöka göra ett sista färskförsök i vår..? El acceptera att det inte blir ett gemensamt barn..? Många frågor å mkt känslor som tyvärr måste hållas instängda till kl 16 då kursen jag är på slutar..

Tack för att ni finns! Kommer läsa mer när jag orkar så jag har koll på var ni är i processen. 
    Nej fy fasen vad hemskt. Många många kramar Mamma gås. Har hänt mig vid två tillfällen att inga befruktade ägg delade sig och fy sjutton vad tungt det är. Tänker på dig och önskar dig all styrka i världen att gå vidare Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?