• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2011-10-19 09:58:35 följande:
    Enya, jag har högsta dosen menopur 450 ie. När du ringt till CFC efter vul har du då pratat med sköterskan eller en läkare?

Fjällsippan, tack för tips om E2. Det är estradiol, eller hur? Kan det indikera om det är ngt i blåsorna?
    Vid rapport av äggblåsor vid VUL har de kopplat mig till en läkare för de ska ju också bestämma vilken dag man ska komma till CFC för plock. Det beslutet tar ju inte sköterskorna.
    Om du inte blir kopplad till en läkare så kräv det. Vilken läkare är din ansvarige läkare där som du diskuterat upplägget av behandligen med?
    Ring till växeln och begär att du vill prata med DEN läkaren. Lämna ditt nummer och be att få bli uppringd snarast. Sådär har jag hållt på och då brukar Svend ringa ganska snabbt faktiskt.

Lycka till nu Myran Hjärta
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-10-19 12:08:40 följande:
    Nu har sköterskan från kliniken ringt. Hon sa att jag ska ta ovitrelle ikväll o komma för ÄP på fredag. Dock ska jag vara medveten om att det ev inte blir ÄP eller ägg. Insättning om det blir ngt blir på måndag. Fy vilken jobbig situation. Vad göra!!!! Pratade just med min man o han tycker allt är absurt.
    Oj, vad jobbigt att besluta. Kan du inte ringa till din läkare på CFC och se vad han/hon säger...?
  • Enya70

Myran - jag har aldrig kört korta på CFC så jag kan inte avgöra vad som är rätt. Men jag tycker att din skriftliga info verkar glasklar att du ska ta båda sprutorna idag.

Men ring igen till CFC och be att få prata med en läkare och prata igenom alltihop på engelska. Kramar vännen

• Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-19 13:33:22 följande:
    Halloj tjejer!

Nu har jag varit i väg och gjort UL, jag är lätt överstimulerad men kommer få göra ET idag ändå.
    Vi kommer få tillbaka 1 embryo och inte 2 som vi ville. Tydligen är tvillingrisken större med detta
    embryo... Ser de verkligen sånt så tidigt??! Sammanlagt var det 5 embryon som klarat sig, så skönt
    att ha 4 i frysen! Känner mig riktigt laddad inför ET:t idag!!!
    Ha en fin dag vänner!!!{#emotions_dlg.flower}
    Grattis till fint resultat!
  • Enya70
    Boombabymamman skrev 2011-10-19 15:19:37 följande:
    Då var jag också tillbaka från äggåterföringen. En så speciell upplevelse. Vacker och kliniskt samtidig. På personalradion spelades först "Goodbye Englands Rose" (så om det blir en flicka får hon heta Diana och sen Eva Cassidys version av "Fields of Joy". Det tar jag som ett tecken!
    Ett ägg till mig och två till frysen. Några ägg vllle de odla ett par dagar till och se om de tar sig bättre, så på dag fem kanske det kan bli blastocyster till frysen också.
    Vi är så nöjda så med att ha tagit oss ända hit. Jag har bestämt mig för att vara glad och hoppfull, och våga tro, för inte lär jag bli mer besviken om jag istället är negativ.
    Det enda besvärliga är att jag fortfarnde går som en gammal tant. Ultraljudet visade att mina äggblåsor (19 st var de ju) var fyllda med vätska. Det såg ut som att jagff inte var plockad. Så inte så konstigt att jag har haft ganska så ont och känt ett tryck uppåt solarplexus....

Grattis Pralinen till finfina siffror!!! Vi kommer ju följas åt. Gissar att du också fick testdatum 7/11. 
    Stort grattis Boombabymamman till bra resultat!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-20 08:38:48 följande:
    Slemmis: var håller du hus nuförtiden?! Hur går det för er..?
    Ja men oj! Var är du Slemmis??? Titta gärna in och skriv lite kort vad som händer för er...
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-10-20 17:11:51 följande:
    Har fått besked från slemmis! Hon ligger lågt tills hon ska börja spraya 2:a november. Har mycket med sina studier.
    Ok, vad skönt att du hörde från henne. Hälsa så gott!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-10-20 21:38:13 följande:
    Linköping: det verkar stämma men tänkt på resultatet, det är avgörande! För min del betyder inte doftljus och kramar något längre - jag vill ha kompetens, vetenskap & resultat. Skapa dig en tydlig målbild och snegla inte på vägen dit, gå rakt mot mål. Och så är de betydligt mer välkomnande mot kvinnor över 40, bara en sån sak! Jag tycker även du ska titta på Finland, fler av klinikerna har svensktalande personal, de är duktiga och de gör ju även PGD - ett bra alternativ alltså. Annars finns vi här inne som lovar att hjälpa dig hela vägen om något är otydligt.

Selm: så har jag känt varje gång, jag brukar känna mig kanonbakis... Flört
    Absolut Linköping!
    Jag har innan varje försök på CFC bokat en telefontid med en och samma läkare som varit ansvarig för oss.
    (Sedan har man olika läkare vid ÄP och ET dvs den som råkar vara där den dagen men det är ju ngt helt annat).
    Vid telefonsamtalet har vi pratat igenom den kommande behandlingen i detalj angående mediciner och doser och när man börjar spraya o spruta osv. Då kan man få ha input men det är läkaren som bestämmer. Detta samtal kan du ha på engelska om du vill. Efter detta samtal är ju allting bestämt!

Det är senare det kan bli "rörigt". Så om du haft en ordentlig genomgång innan och ANTECKNAT alltihop så är det bara att köra sedan. Och då VET du ju hur allting ska vara. Då upplever jag att det spelar mindre roll om det är stressigt på kliniken och går undan just då man är där. Om jag ändå ngn gång blivit osäker på ngt så har jag begärt att bli uppringd av MIN läkare som jag pratat med från början så kan man få svar på sina frågor den vägen. Det har ALLTID fungerat och jag har ALLTID blivit uppringd

För mig är det sedan av mycket mindre betydelse att det går undan när man är där och att ÄP utförs i vanliga kläder och att man får gå direkt från väntrummet till gynstolen och att man får gå hem snabbt efteråt. Nästan bara skönt tycker jag.

Jag har bokat och fått akupunktion vid varje tillfälle jag varit där (utom vid ÄP) och Vicky som jobbar på CFC som akupnuktör är alldeles underbar. Avslappnad och glad och mysig och omhändertagande. Så dår får man sitt lilla lull-lull ändå om man vill det.

Tror säkert du klara IVF vid CFC om du vill det. Jag finns ju också här och kan hjälpa till om du har fler frågor Skrattande
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-21 11:13:07 följande:
    Nu håller vi alla tummar för
    Myran och Kalimero

Själv mår jag sådär
    VUL idag visade slemhinna på 8mm och största follikel 17 mm
    Känns Inge bra alls men fick inte avbryta heller
    Här kastas inga handdukar än
    ÄP på tisdag
    Bröt ihop när jag gick därifrån
    Men lyckades plocka ihop bitarna tillräckligt för att ta mig till skolan
    Håller med Pralinen J
    Underbart med solsken
    Heja Tjorven,
    Bestämdes ÄP på tisdag nu som resultat av denna undersökningen?
    Annars kunde man kanske dra ut på det lite om det finns flera halvstora som möjligen skulle kunna hinna ikapp?

Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?