Zinfandel skrev 2011-10-20 21:38:13 följande:
Linköping: det verkar stämma men tänkt på resultatet, det är avgörande! För min del betyder inte doftljus och kramar något längre - jag vill ha kompetens, vetenskap & resultat. Skapa dig en tydlig målbild och snegla inte på vägen dit, gå rakt mot mål. Och så är de betydligt mer välkomnande mot kvinnor över 40, bara en sån sak! Jag tycker även du ska titta på Finland, fler av klinikerna har svensktalande personal, de är duktiga och de gör ju även PGD - ett bra alternativ alltså. Annars finns vi här inne som lovar att hjälpa dig hela vägen om något är otydligt.
Selm: så har jag känt varje gång, jag brukar känna mig kanonbakis...
![Flört Flört](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Absolut Linköping!
Jag har innan varje försök på CFC bokat en telefontid med en och samma läkare som varit ansvarig för oss.
(Sedan har man olika läkare vid ÄP och ET dvs den som råkar vara där den dagen men det är ju ngt helt annat).
Vid telefonsamtalet har vi pratat igenom den kommande behandlingen i detalj angående mediciner och doser och när man börjar spraya o spruta osv. Då kan man få ha input men det är läkaren som bestämmer. Detta samtal kan du ha på engelska om du vill. Efter detta samtal är ju allting bestämt!
Det är senare det kan bli "rörigt". Så om du haft en ordentlig genomgång innan och ANTECKNAT alltihop så är det bara att köra sedan. Och då VET du ju hur allting ska vara. Då upplever jag att det spelar mindre roll om det är stressigt på kliniken och går undan just då man är där. Om jag ändå ngn gång blivit osäker på ngt så har jag begärt att bli uppringd av MIN läkare som jag pratat med från början så kan man få svar på sina frågor den vägen. Det har ALLTID fungerat och jag har ALLTID blivit uppringd
För mig är det sedan av mycket mindre betydelse att det går undan när man är där och att ÄP utförs i vanliga kläder och att man får gå direkt från väntrummet till gynstolen och att man får gå hem snabbt efteråt. Nästan bara skönt tycker jag.
Jag har bokat och fått akupunktion vid varje tillfälle jag varit där (utom vid ÄP) och Vicky som jobbar på CFC som akupnuktör är alldeles underbar. Avslappnad och glad och mysig och omhändertagande. Så dår får man sitt lilla lull-lull ändå om man vill det.
Tror säkert du klara IVF vid CFC om du vill det. Jag finns ju också här och kan hjälpa till om du har fler frågor