• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-10-21 11:55:38 följande:
    Lycka till med Danmarks resa och insemination idag, Kalimero och Myran!!!! Håller tummarna för er! Kram
    Ser fram emot uppdatering när ni kommer tillbaka Kalimero och Myran. Håller tummarna!
  • Enya70
    pralinen jessica skrev 2011-10-21 10:11:02 följande:
    God morgon tjejer!
    Idag känns det som en bra dag, solen skiner och det är sådär krispigt gott ute!
    Min värk i magen börjar sakta men säkert ge med sig, har gått ned 1 kilo sedan igår
    så nu kan det inte vara så mycket vätska kvar! YEAY!!!
    I morgon fyller jag 39 och det ska firas med nybakta kanelbullar!!!Glad
    Ha en fin dag vänner!! Kram Jessica
    Åh vad härligt med ett så positivit och glatt inlägg.
    Hoppas du får en fantastisk födelsedag imorgon Solig.
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-21 12:57:10 följande:
    Enya
    ÄP bestämdes till tisdag med underlag av dagens resultat
    Det verkade som att de tyckte att det var sent nog
    Har inget hopp ens om ET
    Men nu är ju äggen redan där så om vi ska plocka el ej är ju bara en ekonomisk fråga så varför inte
    Får väl satsa på en ny Ivf någonannanstans om inte denna skulle ta sig
    Detta är dock de sämsta förutsättningarna jag någonsin haft så därav all misströstan
    Men tack för tummar och pepp
    Förstår att det känns motigt.
    Vad var nytt, om något, i denna behandling mot var du gjort förut?
    Kramar igen {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-10-21 13:31:12 följande:
    Kom från gyn precis och det blir ingen FET den här cykeln.
    Slemhinnan var bara 4 mm och alla äggblåsor var under en centimeter. Jag ska resa iväg på torsdag och chansen att jag ska hinna få utslag på äl-sticka och hinna göra FET på onsdag finns inte.
    Snacka om antiklimax. Så nu blir det november. Och misslyckas vi då hinner vi inte med i december innan julstängning.

Suck så tungt.
    Några funderingar om att köra stimulerat FET i november så att det säkert blir av...?
    Styrkekramar Hjärta
  • Enya70
    Mags skrev 2011-10-21 13:49:09 följande:
    Hej alla,
    Jag är 41 (fyller 42 i dec) och genomgick min första IVF för ett par veckor sen. Gjorde grav-testet i morse och det blev positivt! Så ni som är äldre, ge inte upp! Cool
    Stort stort grattis Mags!
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-21 13:53:26 följande:
    Enya
    Tack som frågar
    Nytt var Fostimon och högsta dos men även tillbakagång till långa protokollet som inte har brukat ge särskilt fina ägg så nu vet jag inte var vi står öht
    Dels med tanke på att Amh var 2,0 i mars och stimuleringsdosen höjdes 50% sedan att antalet ägg vid stimulering bara sjunker
    Konfunderad och fattar faktiskt ingenting längre
    Har dessutom genomgått immunbeh. Kanske är de som ställer till det för mig???
    Provade Fostimon en gång i Uppsala och det blev ingenting av det försöket. Blev plockad på 5 ägg varav 3 blev befruktade men som inte delade sig alls...
    För mig har det fungerat absolut bäst med Gonal-F. Verkar vara väldigt individuellt det där.
  • Enya70
    tjorven01 skrev 2011-10-21 15:15:29 följande:
    Zin
    Nej kollade av dem med Doc i England men han kunde inte tänka sig det
    Det enda jag vet är att efter båda mina LIT har stimuleringen som alltid funkat prickfritt tidigare inte fungerat ALLS trots kraftigt höjda doser och dessutom bättre balans pga regelbundna besök hos akupunktör
    Det kanske kan vara det där med kraftigt höjda doser som är problemet. Så var det för mig. Två ggr i Uppsala på i på i princip maxdos blev urdåligt. Sedan sänkte Svend på CFC dosen till 375 ie Gonal och då jädrar hände det grejer.
    Vet att jag var orolig för den lägre dosen inför första försöket i Danmark men Svend övertygade mig med ett resonemang att högre dos efter en viss nivå inte tillför ngt utan bara förstör...

Kanske du kan prova en lägre dos du använt tidigare som då fungerade väl...? 
  • Enya70
    underverket 06 skrev 2011-10-22 10:43:18 följande:
    Myran: Låter fantastiskt med åldersgrän på 46 för 3 pack. Är det ¨på CFC du gjort dina IVF i Danmark? Där kostar 3- pack 36500 kollade jag nyss o det blir 44500 i svenska kronor. Dock stod inget om åldersgräns för 3- pack. Tål att tänkas på! Dessutom gör de ju assited hatching på den kliniken o det sägs ju öka chanserna för äldre kvinnor. Någon som gjort assisted hatching?

Funderar starkt på att byta klinik om det skulle öka chanserna. Tycker CvL där vi gått är jättebra, men prova nya metoder är de inte så mycket för o assisted hatching gör de ju inte o inte heller långtidsodling.
    Ja vi har gjort laser assisted hatching vid varje försök på CFC. Man betalar extra för det 2500 Dkr per gång
    precis som man betalar extra för ICSI 3500 Dkr per gång
  • Enya70
    sushikatten skrev 2011-10-22 11:01:17 följande:
    underverket 06: även jag funderar på assisted hatching och ska nu ligga i på denna gången. Kliniken har haft som motivering att de endast gör det om det märker att skalet är för hård. Börjar spruta imorgon och kommer att prata med kliniken denna gången. Såg på tv 3 att det gjorde hatching så varför inte? Många motiverar det med att man ska göra så lite som möjligt med embryot om det inte behövs. Puhhh vad mycket man har att tänka på! Alla mediciner man ska ta och allt omkring. Känner mig alltid stressad för vet inte om man har läst på tillräckligt.  Det skulle vara spännande att höra om någon har gjort det?
    Kolla även hur kliniken gör assisted hatching!

Det finns vetenskapliga studier som visar att mekanisk assisted hatching som är det man gör i Sverige inte hjälper lika mycket som laser assisted hatching (som CFC gör). På CvL i Uppsala provade man ett tag med mekanisk assisted hatching men la ner det igen för man fick inte några bättre resultat. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?