BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Ja alla är så olika! Och jag ska säga er att varje dag är så olik den andra just nu..
Nu hoppas jag på hjälp här :)
Jag och min sambo började prata ikväll om försäkring till bebisen. Vi har inte haft någon gravid försäkring som går över i barnförsäkring. Kan se att man kan ladda hem blanketter där man fyller i och skickar in. Där ska man ju fylla i grejer som i inte vet i nuläget. Namn och personummer t e x.
Om man väntar med att teckna försäkring tills man fått personummer och vet vad det ska heta, är bebisen helt oförsäkrad då?
Hur har ni gjort som fått bebisar?
Jag har faktiskt ingen aning om försäkring.. Ngn annan?!
Vi har tecknat trygghansas väntabarn-försäkring. Vi tog den lite dyrare varianten där försäkringen gäller för både mamman, pappan och barnet. Skulle barnet ha någon medfödd "defekt" eller om förlossningen skulle bli komplicerad så att det uppstår problem så får man ut pengar för detta. Alla sådana här försäkringar gäller tills barnet är 6 månader gammalt. Dock bör man när barnet väl är fött ringa försäkringsbolaget och ange fler uppgifter om man vill fortsätta med en barnförsäkring. Men i vilket fall som helst så gäller alla sådana här fösäkringar tills barnet är 6 månader. Så kolla på t.ex. trygghansas hemsida om gravidförsäkringarna. Det finns ju en som är gratis också och den gäller också tills barnet är 6 månader har jag för mig. Dock täcker den inte förlossningsskador etc.
Prata med LF idag, fick teckna en gravid försäkring som gäller från idag tills bebisen är 6 mån. Skulle dock uppdattera mig till en "riktig" barnförsäkring när hon är ute då den är mer omfattande.
Så Stino, nu vet du också :)
Tack för info!! :)
Fortfarande ingen bebis på gång och är snart en vecka över tiden. Jag har nog testat det mesta för att få igång det och jag vet ju att allt sådant är ren bullshit, men vad gör man inte..... Jag testade ju en hel del grejer för att få honom att vända på sig och det fungerade ju men nu hjälper inget alls.
Bra att du fick tecknat försäkring, Yeahcarro. Nästan alla försäkringsbolag har gravidförsäkringar och de ser i stort sett likadana ut.
Jag tänkte aldrig på försäkring för magen. Kanske man skulle aja, betalde igår och pengarna ska hinna in till LF innan den gäller. Ngt säger mig att det inte ska vara några problem :)
Sista arbetsdagen för mig idag. Så konstigt och skönt samtidigt ! Hoppas på lite semester innan hon kommer :)
Hallå!
Idag ska jag göra hinnsvepning och jag är helt plötsligt jättenervös!! Tänk om det sätter igång?! Har bf på söndag, men inga känningar än... Inte mer än att jag känner mig rätt instabil i hela bäckenområdet och har ett ökat tryck neråt...
Hur som helst är det påsklov nästa vecka och min sambo som är lärare är ledig . Så då är vi hemma allihopa och det ska tydligen bli jättefint vårväder Härligt!
Lycka till!!
Berätta genast hur de gick, hur de kändes, hur de gick till och om du känner nåt
Dvs om du hinner och inte ska föda plötsligt och om du har lust.
Är själv lite nervös över min, dock 1 vecka kvar