• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • abbi

Så sant så min vän! Ingen kan säga hur du kommer må eller hur du kommer känna..men det löser sig, det gör det alltid!! ;)
    En underbar tid väntar..

• Peecock
    abbi skrev 2011-04-27 17:50:58 följande:
    Så sant så min vän! Ingen kan säga hur du kommer må eller hur du kommer känna..men det löser sig, det gör det alltid!! ;)
    En underbar tid väntar..
    Ja allt löser sig! det gör det alltid :) Ska bli så spännande!!
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-04-27 14:51:00 följande:
    Vet inte om man kan förbereda sig på omställningen? Den verkar ju onekligen stor när man läser här. Stor så att man inte förstår det liksom.

Det löser sig, de är jättebra ord ! Oavsett hur det blir när barnen är födda så är det ju skönt att ha kunnat "slappna av" i nio månder iaf. Man ska ju ta det "onda" när det kommer.... så det är ju helt rätt gjort !

Med tanke på hur jag tidigare tänkt kring graviditet så har jag också glidigt i mina egna mått mätt. Jag har mått över förväntan !  Jag är fantastiskt tacksam över det . Det enda negativa jag kanske kan se om jag ska leta är att jag känner att jag varit ganska distanserad ....inte "kramat mage" och "bondat" som man så fint ska göra.
    Men jag har inte kunnat riktigt....

Jag hoppas att det kommer gå bra när hon är här , men jag vet inte alls hur det kommer bli. Och ingen kan berätta för mig hur JAG kommer känna,må,tänka.... det är bara att vänta och se. Av den anledningen längtar jag....kom ut så jag får se vad det är...känna det jag ska känna....så kan jag gå vidare och inte undra hur det ska bli. Och självklart att se vem det är som puffar på mig innifrån...
    Klart att det är en omställning, konstigt vore annars men jag känner nog mer att för det första så finns det en anledning till att man är gravid i 9 månader...när bebisen väl är här så känns det så självklart på något sätt. Konstigt såklart men efter en vecka av denna nya medlem så känns det bättre och bättre för varje dag. Visst är jag en mamma-virgin och googlar mycket, ringer bb och frågar om torra fötter på bebisen och andra små grejer men man kommer ganska långt med sunt förnuft!
    Jag bonande inte heller med min mage förresten..tyckte det kändes skittöntigt att sitta där och prata med magen. Nej, jag bondar nu istället!
  • SuzR
    Hanna1983 skrev 2011-04-21 18:21:03 följande:
    Ett stort grattis suzR!! Skönt att allt gick bra! Ja, värkarna var tuffa men man glömmer allt förvånadsvärt fort! Nu skulle jag till och med kunna tänka mig att göra om det. ;) Hoppas att allt går bra med lilla Matilda! Det namnet hade vi också tänkt om vi fick en flicka. Men nu blev det en liten Vilmer istället!

Jag svettas också något kopiöst! Vaknar mitt i natten av att jag är helt blöt... Och när jag är ute och promenerar rinner det... Riktigt ofräsch känner man sig. Jag häller också i mig vatten. Inte så konstigt om man behöver kompensera för såväl svettningar som amning! Vet ni om det där med svettningarna kommer att avta snart? För det håller väl inte i sig hela tiden man ammar hoppas jag?

Glad påsk på er!
    tack så mycket! allt känns väldigt bra, nu en vecka senare. Jag är såååå jävvvla glad att allt gick bra och att jag inte är gravid längre. Fasen vad skönt det är att slippa magen, även om den ser minst sagt degig ut nu..men men..så är det väl. 8 kg är borta iaf sen förra veckan.
    Jag svettas med varje natt. Kallsvettades men ändå rann det svett av mig...ewww!!
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-28 11:28:36 följande:
    Klart att det är en omställning, konstigt vore annars men jag känner nog mer att för det första så finns det en anledning till att man är gravid i 9 månader...när bebisen väl är här så känns det så självklart på något sätt. Konstigt såklart men efter en vecka av denna nya medlem så känns det bättre och bättre för varje dag. Visst är jag en mamma-virgin och googlar mycket, ringer bb och frågar om torra fötter på bebisen och andra små grejer men man kommer ganska långt med sunt förnuft!
    Jag bonande inte heller med min mage förresten..tyckte det kändes skittöntigt att sitta där och prata med magen. Nej, jag bondar nu istället!
    Jag har också tänk att jag kan bonda när hon är här!
    Det ska bli så hiiiimla skönt att få tillbaks min kropp. Jag känner mig gaaaanska tung nu. Håller på och städar och oljar trädäcket för att det ska komma igång någon gång :)
  • Misswiren

Hej alla.

Idag har mina förvärkar ändrat karaktär rejält. Har än inga regelbundna värkar, men ack vad ont dom gör, för att inte tala om i svanken. Ringde bb och hon tyckte helt klart de lät som de va på gång. Så inatt eller imorgon kanske ngt händer.
    Spännande

• Misswiren

Efter en helg med värkar, blev de äntligen aktuellt att åka in igår.

Vår älskade prins föddes inatt 05.08.
    Vägde 3612 och va 52 lång.

Är så lycklig, och han tajmade BF rätt bra

• Hanna1983

Härligt! Grattis till er! Hoppas att allt gick bra.

Yeahcarro, hur går det för dig?

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö