BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Grattis misswiren ;) vad underbart!
Grattis grattis...
Det går inte alls här tyvärr.... har väl det för bra där inne!
Nätterna är nog värst...försöker hålla igång under dagen för att bli jättetrött när det är dags att sova men jag kan inte sova för det. ligger vaken mycket.. Natt-kisseriet har ökat maaaassa senaste två dagarna, kanske fixerad? Sen har jag märkt att jag är "öm" , om jag gissar själv känns det som jag öppnat mig lite grann. Om jag t e x gör en rörelse som liknar den när man lägger benen i kors när man sitter så ömmar det i vad som känns som "öppningen".
Inatt har jag haft llite mensvärk...men inget som gjort ont och inget som återkommit.
Läst lite om igångsättning och det låter lite läskigt. Lite rädd också att hon ska bli jättestor där inne.... men mest väntar jag på "det nya livet" som känns som det aaaaldrig ska börja!
update, tror den där slem-grejen gått...läste lite på nätet och det skulle tydligen inte betyda att förlossning var närstående tyvärr. Men det händer NÅGOT iaf!
Hej tjejer! Grattis till nya bebisar i tråden. Jag har läst men inte varit så aktiv här på ett tag.
Vi har varit inlagda på sjukhus i några dagar med Freja då hon fick gulsot och väldigt lågt blodvärde. Hon fick ligga på solbädd och fick två omgångar blod....:( jättejobbigt! Läkarna jan inte förklara varför men nu verkar det som hon har repat sig och behåller sitt blodvärde. När vår första dotter föddes hände samma sak och då kunde din inte heller säga varför.
Nu har dom beslutat att vi " bara" behöver ta prover en gång / vecka och det känns så skönt!! Att få lov att vara hemma !!
Hoppas det är på g för dig snart yeahcarro. Med min första släppte slemproppen samma dag som hon föddes. Så man vet aldrig....
Grattis Misswiren! Så skönt!! Gick allt bra?
Jag sprack ju jättemkt o alla läkare var chockade! Nu förstår vi varför! Tydligen tittade lilla Vera ut genom ett tredje hål!! Mellan yttre o inre blygdläppen kom hon ut! Helt sjukt o jag fattar fortfarande inte hur det gick till! Bm som va m hade 30 års erfarenhet, o hon har aldrig varit m om ngt liknande... Vi har pratat m henne flera ggr, senast idag ringde hon. Som sagt, hon blev också chockad...
De sydde mig iaf superbra o allt kommer bli återställt! Men gud, det gör fortfarande för jäkla ont!!! Tur man fått en frisk o snäll bebis!
Paulamaula: usch va jobbigt, stackars er! Skönt att det går åt rätt håll!
Yeahcarro: min slemmis lossnade också i samband m att förlossningen satte igång, så det finns hopp! Håller tummarna!
Paulamula: låter jättejobbigt!! hoppas det är över nu och ni får vara hemma och njuta av dottern.
Cathie: det låter ju helt galet ! Ett tredje hål ? För att inte använda min egen fantasi frågar jag istället, är det Du som ligger inne med fler hål eller hände det under förlossningen?
Druckit lite hallonbladste i dag och tydligen var ni två st vars slemmis lossnat nära förlossningen. Det känns ju lovande!!
Yeahcarro: hahaha, nää jag ligger inte inne m tre hål, det sprack upp under förlossningen!!! Så galet att jag knappt själv kan fatta det... Jag menar ett helt barn har kommit ut, så det måste ju ha blivit jättestort! Tur jag är reparerad, så att jag nu bara har mina TVÅ vanliga gamla hål!
Haha okej få förstår jag ! Tänkte det...men på ngt sätt lät det mindre ont om hon kom ut ur ngt befintligt istället för att ett nytt skapats.... gjorde det inte vansinnigt ont??
Nej, det gjorde inte ont då, men nu gör det!! Men det går åt rätt håll iaf .