• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Cathie
    Misswiren skrev 2011-04-15 10:10:25 följande:
    Lycka till!!

Berätta genast hur de gick, hur de kändes, hur de gick till och om du känner nåt

Dvs om du hinner och inte ska föda plötsligt och om du har lust.
    Är själv lite nervös över min, dock 1 vecka kvar
    Klart jag uppdaterar! Haha, tror inte hon kommer ploppa ut där i gynstolen direkt
  • Cathie

Så, nu är hinnsvepningen avklarad!

Det var ju inte jätteskönt, men det gjorde inte ont. Mest riktigt obehagligt, men absolut så man står ut. Livmodertappen var iaf riktigt mogen och hade börjat förkortas och flytta sig framåt (och är nu halvvägs mot sitt "mål"). Hon kittlade bebisen på huvudet sa hon och det har tydlgien sjunkigt ner riktigt ordentligt. Dessutom är jag öppen 2 cm. Efteråt fick jag obehaglig mensvärk som sitter i än. Jag fick en ny tid på torsdag nästa vecka, men hon trodde inte jag skulle komma på den . Hoppas, hoppas det sätter igång nu! Men det verkar iaf vara lite på G.

Håll tummarna!

• SuzR

9 dagar kvar!! Känner inget men känner mig lat och trött och får ont i ryggen och överallt om jag gör för mycket så en aktivitet om dagen räcker! Var hos bm i onsdags och allt såg bra ut....14 kg plus:):( ja vad gör man..och idag åt jag en getost macka jag har trånat efter i 9 månader men undvikit men nu kunde jag inte hålla mig längre och mitt sunda förnuft sa att det var ok och jag njöööööt!!

• Peecock
    SuzR skrev 2011-04-15 13:11:38 följande:
    9 dagar kvar!! Känner inget men känner mig lat och trött och får ont i ryggen och överallt om jag gör för mycket så en aktivitet om dagen räcker! Var hos bm i onsdags och allt såg bra ut....14 kg plus:):( ja vad gör man..och idag åt jag en getost macka jag har trånat efter i 9 månader men undvikit men nu kunde jag inte hålla mig längre och mitt sunda förnuft sa att det var ok och jag njöööööt!!
    Jag tror det går allllldeles utmärkt! Idag känner jag att jag skulle vilja fira med vin , sista dagen på jobb och allt ! Hade varit gaaaanska gott med ett glas på altanen när jag kommer hem. Men...nej :) kanske kan be mannen dricka lite så jag kan ta bara en klunk eller ngt...
  • SuzR
    Peecock skrev 2011-04-15 13:55:43 följande:
    Jag tror det går allllldeles utmärkt! Idag känner jag att jag skulle vilja fira med vin , sista dagen på jobb och allt ! Hade varit gaaaanska gott med ett glas på altanen när jag kommer hem. Men...nej :) kanske kan be mannen dricka lite så jag kan ta bara en klunk eller ngt...
    jag hoppas och tror det....haha ja en klunk vin kanske får igång det hela. skönt att sluta på jobbet va? Veckan har gått ganska snabbt faktiskt, mycket vila, morgon tv...träffat familj och vänner men efter ett tag blir jag trött och det är då jag blir uttråkad..visst vill jag gå på stan och så där men jag fixar inte för långa promenader och så måste jag ha en toa i närheten...nej, jag är helt enkelt inte så jäkla ball just nu haha!
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-15 14:06:59 följande:
    jag hoppas och tror det....haha ja en klunk vin kanske får igång det hela. skönt att sluta på jobbet va? Veckan har gått ganska snabbt faktiskt, mycket vila, morgon tv...träffat familj och vänner men efter ett tag blir jag trött och det är då jag blir uttråkad..visst vill jag gå på stan och så där men jag fixar inte för långa promenader och så måste jag ha en toa i närheten...nej, jag är helt enkelt inte så jäkla ball just nu haha!
    Ja det är verkligen jätteskönt att gå hem ! Väääldigt glad att jag sa en vecka tidigare än jag egentligen skulle gå. Dina dagar har verkat sköna ! Så jag också tänk mig ha det ...
    Jag fixar inte heller prommenader direkt.. Tycker det gör ont faktiskt...dessutom känns nödigheten så fort jag står upp.  Förhoppningsvis blir det Ball snart :) Ska bli så jäkla spännande , och det ska bli väldigt skönt att få tillbaks sin kropp igen :)
  • Misswiren

Cathie: Spännande!!
    Och fyy vad skönt de måste varit att få veta du är "mogen" och dessutom öppen 2 cm. Själv tror jag att jag kommer va totalt stängd och så omogen de går att vara. Gick ju över med sonen 3 veckor och på mitt 3:e överburenhetskontroll (samma dag som vattnet gick) så va tappen fortfarande bakåt och öppen 0 millimeter.. Suck!
    Tack vare vattnet så öppnades de lite grann iaf.

På vissa släpper slemproppen efter en svepning, har din kommit än?
    Hoppas värkarna börjar inatt..spännande

• SuzR
    Peecock skrev 2011-04-15 14:53:01 följande:
    Ja det är verkligen jätteskönt att gå hem ! Väääldigt glad att jag sa en vecka tidigare än jag egentligen skulle gå. Dina dagar har verkat sköna ! Så jag också tänk mig ha det ...
    Jag fixar inte heller prommenader direkt.. Tycker det gör ont faktiskt...dessutom känns nödigheten så fort jag står upp.  Förhoppningsvis blir det Ball snart :) Ska bli så jäkla spännande , och det ska bli väldigt skönt att få tillbaks sin kropp igen :)
    jag är glad att jag gick två veckor innan istället för 3 faktiskt...även om dagarna har vart helt ok så är det inte SÅ kul att dra hemma, då jobbar jag hellre..men men.det är ganska skönt att sova och vila när man vill!
    jaaa vill gärna ha tillbaka min kropp...inget kul att shoppa nu, däremot kul att tänka vad man skulle vilja ha...har sett en hel del snyggt som jag kan köpa sen. tänk alla pengar jag har 'sparat in' genom att inte shoppa hehe, bra resonemang va!?
  • Hanna1983

Spännande att det verkar vara på gång, Cathie! Ska hålla tummarna! Och för er andra så kan jag säga att jag inte heller hade en enda känning innan värkarna drog igång. Jag fick inte en enda förvärk vad jag vet och såg inte röken av någon slempropp eller blödning. Så ni ska inte känna att det känns helt hopplöst och att det är evigheter kvar bara för att ni inte har några känningar! Det behöver inte vara så! :)

Nu är vår lille Vilmer nio dagar gammal. Tiden går så himla fort men samtidigt så känns det som att man har haft honom hur länge som helst. Hur var livet före honom liksom?! Vad gjorde man då av dagarna? :)

Jag förmodar att alla redan har hört det, men passa på att laga och frysa in matlådor. Nu när mannen är hemma så är det skönt att man kan bli uppassad med mat, men jag undrar hur det ska gå nu när han snart börjar jobba igen... Men det löser sig säkert.

Ha en trevlig helg allihop! Hoppas att den inkluderar barnafödande för några av er. :)

• Cathie

Misswiren: nja jag vet inte om slemproppen gått... I veckan har jag haft ökade flytningar som varit segare o lite grön/gula (låter härligt va?). Den kan ju lossna lite bit för bit också. Den har inte kommit nu efter iaf, men blöder lite vilket e helt normalt. Funderade på slemproppen också, för hon kunde ju känna bebisens huvud o då borde den ju inte vara kvar... Eller?

Hanna1983: tack för att du håller tummarna, d gör jag m!! Hoppas

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö