BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Så, nu är hinnsvepningen avklarad!
Det var ju inte jätteskönt, men det gjorde inte ont. Mest riktigt obehagligt, men absolut så man står ut. Livmodertappen var iaf riktigt mogen och hade börjat förkortas och flytta sig framåt (och är nu halvvägs mot sitt "mål"). Hon kittlade bebisen på huvudet sa hon och det har tydlgien sjunkigt ner riktigt ordentligt. Dessutom är jag öppen 2 cm. Efteråt fick jag obehaglig mensvärk som sitter i än. Jag fick en ny tid på torsdag nästa vecka, men hon trodde inte jag skulle komma på den . Hoppas, hoppas det sätter igång nu! Men det verkar iaf vara lite på G.
Håll tummarna!
9 dagar kvar!! Känner inget men känner mig lat och trött och får ont i ryggen och överallt om jag gör för mycket så en aktivitet om dagen räcker! Var hos bm i onsdags och allt såg bra ut....14 kg plus:):( ja vad gör man..och idag åt jag en getost macka jag har trånat efter i 9 månader men undvikit men nu kunde jag inte hålla mig längre och mitt sunda förnuft sa att det var ok och jag njöööööt!!
Cathie: Spännande!!
Och fyy vad skönt de måste varit att få veta du är "mogen" och dessutom öppen 2 cm. Själv tror jag att jag kommer va totalt stängd och så omogen de går att vara. Gick ju över med sonen 3 veckor och på mitt 3:e överburenhetskontroll (samma dag som vattnet gick) så va tappen fortfarande bakåt och öppen 0 millimeter.. Suck!
Tack vare vattnet så öppnades de lite grann iaf.
På vissa släpper slemproppen efter en svepning, har din kommit än?
Hoppas värkarna börjar inatt..spännande
Spännande att det verkar vara på gång, Cathie! Ska hålla tummarna! Och för er andra så kan jag säga att jag inte heller hade en enda känning innan värkarna drog igång. Jag fick inte en enda förvärk vad jag vet och såg inte röken av någon slempropp eller blödning. Så ni ska inte känna att det känns helt hopplöst och att det är evigheter kvar bara för att ni inte har några känningar! Det behöver inte vara så! :)
Nu är vår lille Vilmer nio dagar gammal. Tiden går så himla fort men samtidigt så känns det som att man har haft honom hur länge som helst. Hur var livet före honom liksom?! Vad gjorde man då av dagarna? :)
Jag förmodar att alla redan har hört det, men passa på att laga och frysa in matlådor. Nu när mannen är hemma så är det skönt att man kan bli uppassad med mat, men jag undrar hur det ska gå nu när han snart börjar jobba igen... Men det löser sig säkert.
Ha en trevlig helg allihop! Hoppas att den inkluderar barnafödande för några av er. :)
Misswiren: nja jag vet inte om slemproppen gått... I veckan har jag haft ökade flytningar som varit segare o lite grön/gula (låter härligt va?). Den kan ju lossna lite bit för bit också. Den har inte kommit nu efter iaf, men blöder lite vilket e helt normalt. Funderade på slemproppen också, för hon kunde ju känna bebisens huvud o då borde den ju inte vara kvar... Eller?
Hanna1983: tack för att du håller tummarna, d gör jag m!! Hoppas