BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Dom har amningsnapp på bb OM du skulle behöva det! Prova utan först såklart.. :)
Jäkla dum bm, skit i henne! Jag tror din bebbe kommer nästa vecka! :)
Hej! Fick vår lilla Matilda igår! Som snilla kände jag också ett poff inom mig typ och vattnet gick vid 3 på natten. 9.15 kom vi in och då var jag 8 cm öppen så ingen tid för epidural men men sen kom hon ut 12.40 så på det stora hela var det en bra förlossning men värkarna och sen krystningar var lagom kul..men hon kom ut iaf!!! Söt och frisk!
Grattis!! Va mysigt. När va du planerad?
Nu ploppar det som bara den!! Va roligt.
Dock är jag sist ut i tråden och har 1,5 vecka kvar till BF. Men det känns ändå nära och snart så..
Passar på att ta hand om mig själv och hemmet enormt mkt nu, hehe. Städar hela tiden. Vill inte ha ett dammkorn när han kommer hem. Trädgården rensas och planteras för fullt. Dill, sallad, gräslök, korriander, oregano, morötter, jordgubbar och massa blommor. Hihi. Fullkomligt älskar pilla i min trädgård och det ska njutas av dess tillgångar lagom till midsommar.
Till helgen blir de en smarrig rabarberpaj, dom är stora och fina nu. Åhh..älskar våren så otroligt!!
Just nu sitter jag i bikini och solar den stora magen. 27 grader här..puh!
Blir nog snart en saftis :-P
Fixade naglar och hår igår. Imorgon blir de en helkroppsmassage..skönt!
Tänkte köra en vaxning om jag hinner. Håret måste ju "växa" ut en del först.
Får la se.
BM besöker häromdagen va bra. Lite lågt järnvärde bara.
Huvudet ligger fortfarande neråt men ej fixerat.
Gick ju ner 3 kilo på bara 1 månad ett tag, men denna gången visade 1 kilo plus, kändes lugnande faktiskt.
8 kilo sen inskrivningen.
Sf mått 36,5.
Ngn som har "känningar" på att det är på gång?
Minns att med sonen fick jag en jäkla diarré dagarna innan. Sen att slemproppen lossnade va ju tydligt tecken.
Själv känner jag inte mkt. Mer flytningar möjligtvis, och lite oftare sammadragnigar, dock inget som gör ont.
Glad påsk alla
Stort grattis suzR!!! Skönt att det gick så bra.
YeahCarro: Strunta i din BM! Hon verkar vara alldeles obstinat och inriktad på helt fel saker. Jag har kompisar som gått upp typ 30 kg och ändå inte fått några "bannor". De har gått ner sina kilo igen. Så här 5 dagar efter förlossningen har jag gått ner typ 7 kilo. Det bara rinner av mig. Jag kissar sådana mängder så det är inte sant. Å andra sidan dricker man ju en hel del. Nu när amningen kommit igång är jag så konstant törstig att det känns som om jag måste gå omkring med en vattenkaraff överallt. På nätterna svettas jag som en gris. Inatt vaknade jag av att hela täcket var blött, av svett.....
Vår lille gosse vägde 3130 g och var 50 cm lång. Ingen stor pojke alltså, alldeles lagom =)
Min slempropp lossnade inte förrän efter att vattnet hade gått. Jag behövde gå på toa under de tidiga morgontimmarna och då kom en del av den och det kom väl en del till precis innan krystvärkarna satte igång.
Smilla: samma här! Svettas som fan, och dricker litervis med vatten! :)