• Cathie

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hej,

Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?

Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.

• Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö
  • Paulamaula

Oj vad ni skriver! Här hinner man verkligen inte med!!
    Miss wiren- Jag tappade bort ditt inlägg då alla hade skrivit så mkt här...Då har vi säkert sets ngn gång.  Min flicka Julia gick på trollsländan först och bytte sen till lillebrors avdelning på blåklockan.  Världen är allt bra liten! Men du boddei inte kvar i lödde? Kävlinge istället?
    Lustigt med så många vellinge tjejer...min man är från vellinge...he he...

Vi kommer nog att ta reda på könet då vi gjorde det med Kian när han skulle komma.  Lättare och planera samt lättare för barnen att knyta an till sitt syskon (tror jag ialla fall). Dom vet inget ännu och det är inte många andra som vet heller....så tänk på att inte skriva något i min gästbok el nått så folk listar ut det...

Berättade i alla fall för min chef idag och han blev glad och jag fick en stor kram så nu är det bara resten av avdelningen kvar...får väl göra det på en konferens eller nått om några veckor.  Dock får det bli väldigt snart för jag har blivit ganska så svullen och det är nog bara att inse att jag måste ut och skaffa ett par mamma byxor....inte kul att ha gummiband i jeansen hela tiden...

Är idag i v12+3! Känns så skönt för varje dag som går! På fredag är det blodprov för KUB och sen den 30/9 är det UL på emma kliniken. Skall bli så spännande och se och jag håller tummarna för allt skall gå bra...
    Nu blev det en del från mig också...ha det gott!

• abbi

Paulamaula: haha jasså din man är från Vellinge? I en liten tråd på FL så är såå många från vellinge! haha
    Min syster bor i Löddeköpinge och äger två butiker på Center Syd. Så jag är där rätt ofta! :)

Borde inte tröttheten gå över snart?
    Jag tycker jag är mer trött än någonsin.... bläää! Från klockan 14 till 22 är jag aströööttt!

Förresten vad jobbar ni med?
    (Vissa vet jag ju)
    Själv jobbar jag på kontor som transportledare. Även om det är ganska stressigt så tror jag att jag borde kunna jobba Mars ut! :)

• Cathie

Abbi: Jag pluggar transport och logistik på Malmö högskola... Trivs du med ditt jobb? Är nyfiken bara, för jag har inte riktigt bestämt vad jag ska inrikta mig på när jag är klar... Finns ju många vägar att gå!

• SuzR

jobbar också på kontor, tillsammans med abbi's sambo:)
    vet inte hur länge jag ska jobba, beror på kanske hur jag mår. En kompis till mig ska jobba fram till 11 dagar innan BF (beroende på hur hon mår också) men jag jobbar hellre än går hemma faktiskt...min syster var hemma lååångt innan hon skulle föda och tyckte det var skittråkigt så jag vill inte vara hemma i en månad heller..men som sagt, vi får se:)

• Smilla

@Paulamaula: Så din man är också från Vellinge? Är det någon vi kan tänkas veta vem det är?   =)

Själv är jag civilingenjör (konstruktör/produktutvecklare) och jobbar som konsult. Sitter för tillfället inom medicinteknik.

Jag har också börjat fundera på det där med när man ska gå hem. Visst vill jag arbeta så länge som möjligt men vi får se hur det känns längre fram.

• abbi

cathie: ahaa vad roligt! Jag pluggade Inköp och Supply management och sen fick jag detta jobbet! Jag trivs väldigt bra, det är full rulle! :)

Jag tänker så här att om jag har BF 10 april så borde jag kunna jobba Mars ut, jag sitter ju rätt mycket och vad ska man göra hemma??! :)

• Miss Olsen

SuzR: Ullared hade kanske varit en idé... Har aldrig varit där. Är det bra för att det är billigt eller för att där finns mycket att välja på?

Jag tycker också att tröttheten borde gå över snart, är ASTRÖTT!!! Lite, lite bättre än för några veckor sedan men vissa dagar känns det som att jag kan somna stående!

Jag jobbar som sjuksköterska så det blir rätt mycket springande många pass. Av den anledningen så vet jag inte hur länge jag kommer jobba. Det beror ju på som ni säger hur man känner sig. Är man pigg och utan krämpor Tungan ute så är det ju skönast att kunna jobba. Men vill också gå hem lite innan så att jag kan fixa och dona med allt så jag slipper göra det när den lilla kommer. Svårt att planera tycker jag, får ta det som det kommer. Jobbar i Danmark och där får man gå 8v innan BF och det gör i princip alla.

• SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-09-22 10:55:01 följande:

SuzR: Ullared hade kanske varit en idé... Har aldrig varit där. Är det bra för att det är billigt eller för att där finns mycket att välja på?

Jag tycker också att tröttheten borde gå över snart, är ASTRÖTT!!! Lite, lite bättre än för några veckor sedan men vissa dagar känns det som att jag kan somna stående!

Jag jobbar som sjuksköterska så det blir rätt mycket springande många pass. Av den anledningen så vet jag inte hur länge jag kommer jobba. Det beror ju på som ni säger hur man känner sig. Är man pigg och utan krämpor Tungan ute så är det ju skönast att kunna jobba. Men vill också gå hem lite innan så att jag kan fixa och dona med allt så jag slipper göra det när den lilla kommer. Svårt att planera tycker jag, får ta det som det kommer. Jobbar i Danmark och där får man gå 8v innan BF och det gör i princip alla.

jag har visserligen bara vart i Ullared en gång och kollade då inte på barngrejer men det finns en Ullared tråd här på FL man säkert kan fråga, till de mer rutinerade...å andra sidan vet jag inte om jag orkar åka upp dit för att spara några kronor när man säkert kan fynda i sin egen stad!
  • Smilla

Jag har varit i Ullared ett antal gånger. Vi är ett gäng som brukar åka dit och shoppa lite ca 2 ggr per år. Det finns ju givetvis en del skräp men det finns också massor av fantastiskt bra saker. Samma saker som du kan hitta hemma fast för en bråkdel av priset hemma!

Jag tänkte åka dit i februari och handla lite till bebisen. Det jag hade tänkt handla där till bebben är bl.a plastad frotté, tvättlappar, våtservetter, amningsinlägg, nappar, nappflaskor, amningskudde och en massa annat. Kläder vet jag inte riktigt än för jag vill känna på dem först för att vara säker på att de är mjuka och sköna. 

Numera så har de ju precis allt. På samma område har de ju numera även flera olika outleter, t.ex Scorett. Så jag har gjort väldigt många fynd i Ullared och kan starkt rekommendera att åka dit. Men skaman inte ha så mycket kan man lika gärna köpa det hemma för det kostar ju lite att åka men jag brukar skriva listor långt i förväg om allt man ska ha (hygienartiklar, rengöringsmedel, strumpor m.m.) Så mitt kvitto brukar blir ganska långt ändå..... 

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö