• Enya70

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-09-20 09:57:48 följande:
    Enya: Skulle då våga mig på en gissning att du väntar på fler än en .
    Jag började må illa kring v6 och på den vägen är det. Jag väntar nu bara på en o har inte spytt en enda gång men illamåendet började då .
    STOR KRAM!

Ha ha vi får väl se...
    Jag har förstått att illamåendet börjar ungefär nu men man är väl säkert olika känslig
    Stor kram tillbaka!{#emotions_dlg.flower}

• Enya70
    Najje79 skrev 2011-09-20 11:25:57 följande:
    Enya: Det är nog vanligt att illamåendet kommer i v6, tycker inte du ska oroa dig, andra mår kanske lättare illa än andra. Jag mår lite småilla men har bara kräkts två gånger, å andra sidan kräks jag aldrig annars, åker aldrig på magsjuka eller liknande, så man är nog olika helt enkelt. Kram
    Tack Najje, oroar mig nog inte så mycket för just det egentligen. Ville mest kalibrera min upplevelse på starkt-svagt skalan Glad
  • Enya70
    skatten12 skrev 2011-09-22 09:51:39 följande:
    Allt kanon bra ! 12
    Mm O hjärtat picka picka på :)
    Fick lyssna på
    Hjärtljuden ! Herregud vad underbart
    ! Tårarna kom Kan jag säga
    Lycklig !!!
    Fantastiskt Dealiy! Nu får du njuta ordentligt Skrattande
  • Enya70
    Lindis1974 skrev 2011-09-22 10:53:04 följande:
    Hjärtat tickar:)
    11 mm liten groda finns där inne.
    BF 7 maj.
    :)
    Härligt! Stort grattis. Nu kan du njuta och kanske slappna av litegrann Glad
  • Enya70
    vinterbebis12 skrev 2011-09-22 21:58:54 följande:
    Tackm ska kolla där.

Vi står bara i kö till adoptionscentrum. Hade tänkt ställa oss i kö till la casa i Colombia också men gjorde inte det när vi blev gravida. Om vi inte lyckas få syskon blir det adoption. Kommer inte kämpa med ivf flera år för ett syskon utan det blir försök med de två vi har i frysen och kanske adoption om det inte lyckas, alternativt även max 3 färskförsök och sen adoption. Beror på hur långt fram i kön vi är. Vi har stått i kö sen i dec 2010. Förstår din tanke med att inte få adoptera. Vi har faktiskt nästan sörjt "vårt" syskonpar (det vi drömt om) från Colombia. Låter konstigt när man är så lycklig över graviditeten men någonstans hade vi ställt in oss på adoption.

Sov gott!
    Jag och min man skulle just få färdiställa våra adoptionspapper för att skicka om syskonpar från Colombia nu när jag blev gravid. Eftersom jag bara är i vecka 7 än tänker vi fortfarande färdigställa dem och kanske skicka också så får vi i så fall meddela lite senare att vi är gravida. 
    Jag hade just köpt två böcker som jag börjat läsa om Colombia. Känns konstigt om vi nu inte ska åka dit och hämta våra små Colombianer. Jag hinner också bli för gammal för adoption om denna graviditet går vägen.

Känns lite konstigt men självklart vill man ju att graviditeten ska gå bra ändå. Kramar 
  • Enya70
    Lillstint skrev 2011-09-25 09:19:54 följande:
    Vickan:Vilken fantastisk bild!  Du är jättefin!! Ja, det är ni alla tre så klart!

Ang. det här med alkoholfri öl. Finns väl en anledning att den kallas alkoholfri. Alkohol finns i mängder av olika livsmedel också utan att det för den sakens skull anges. 0,5% har man satt som gräns för att det ska räknas som alkoholfritt. Det är ju samma med det som är sockerfritt, bröd till exempel. Där tillsätter man liten mängd socker för jäsningsprocessen, men det räknas ändå som sockerfritt. Tror inte gravidsajter och Vi föräldrar hade rekommenderat och gjort tester på dessa om det inte vore säkert. Skillnad om man dricker tio på raken, men om man dricker de mängderna är det nog lika illa att dricka juice. Var och en får lita till sitt omdöme, men just det känner jag mig inte ett dugg orolig över, jag som nojar över allt annat...Flört
    Men jisses om man inte bör dricka alkoholfritt vin då kan man ju inte äta fil till frukost heller som håller ungefär samma alkoholhalt. Nä, jag tror absolut inte man behöver nojja över det.
  • Enya70
    Najje79 skrev 2011-09-26 20:19:40 följande:
    Nytt VUL imorgon, hoppas så att det fortfarande pickar två små hjärtan därinne! Lite nervös är jag allt, maken är supernervös. Allt känns bra, men man vet ju aldrig...
    Håller tummarna för er imorgon Najje!
    På fredag är det min tur då får du tänka på mig.  
  • Enya70

Hörrni tjejer som är längre gångna i er graviditet än vad jag är, kan ni inte berätta lite om hur ert illamående var/är?

Jag är bara i v. 6 + 6 idag men har redan mått väldigt illa i två veckor och sedan en vecka tillbaka så spyr jag flera gånger om dagen. Igår mådde jag konstant illa hela dagen och spydde 5 ggr. Kan knappt åka bil eller gå en promenad för då spyr jag. Något ni känner igen? Hur länge sitter det i ungefär?

Kramar

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011