vinterbebis12 skrev 2011-09-22 21:58:54 följande:
Tackm ska kolla där.
Vi står bara i kö till adoptionscentrum. Hade tänkt ställa oss i kö till la casa i Colombia också men gjorde inte det när vi blev gravida. Om vi inte lyckas få syskon blir det adoption. Kommer inte kämpa med ivf flera år för ett syskon utan det blir försök med de två vi har i frysen och kanske adoption om det inte lyckas, alternativt även max 3 färskförsök och sen adoption. Beror på hur långt fram i kön vi är. Vi har stått i kö sen i dec 2010. Förstår din tanke med att inte få adoptera. Vi har faktiskt nästan sörjt "vårt" syskonpar (det vi drömt om) från Colombia. Låter konstigt när man är så lycklig över graviditeten men någonstans hade vi ställt in oss på adoption.
Sov gott!
Jag och min man skulle just få färdiställa våra adoptionspapper för att skicka om syskonpar från Colombia nu när jag blev gravid. Eftersom jag bara är i vecka 7 än tänker vi fortfarande färdigställa dem och kanske skicka också så får vi i så fall meddela lite senare att vi är gravida.
Jag hade just köpt två böcker som jag börjat läsa om Colombia. Känns konstigt om vi nu inte ska åka dit och hämta våra små Colombianer. Jag hinner också bli för gammal för adoption om denna graviditet går vägen.
Känns lite konstigt men självklart vill man ju att graviditeten ska gå bra ändå. Kramar