• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • anderska

Grattis Tredjemaj, underbart =) Om en vecka ska jag får göra ul och vi är SÅ nervösa!!!

Speck: Vilken fin mage du har =)

Ego: Det drar och sliter så i min nedre mage, hoppas det bara är för att det växer och frodas. En vecka kvar till ul, som vi längtar. Hoppas det slår ett litet hjärta där!!!

• kasa01

Tredjemaj, ååååhhhhhhhh... vad härligt! Mins min egen reaktion, tårar och ett konstigt ljud jag inte riktigt kände igen... Var så lycklig sen! GRATTIS!!!

Kelsson, vill krama dig!!! Vilken surpuppa, trist att din man inte kan fräsa ifrån lite. Han verkar vara en sån klippa, kanske det hjälper om du berättar hur det känns? Har varit såååå avunsjuk på dig om det du skrivit, fixat matsäck o gurkstavar... Tycker gott du kan hålla dig därifrån tills vidare, utsätt dig inte för sådant som gör dig ledsen.

Jis, jag känner igen det där m maten! Är också hungrig jämt, men när jag äter blir jag PROPP mätt efter en tugga, och har maten upp i halsen sen... antar att det inte finns lika mycket plats för magsäcken längre, men obehagligt är det. Grattis till superfin vagn.

EGO, inget missfall ännu så länge. Har så svårt att tänka mig att det helt plötsligt skulle bli komplikationer nu, deet har gått 4 dygn och jag har mått bra hela tiden. Är såklart skit orolig för beskedet, det bara måste vara bra.

• Vickan I

Kommer gå bra Kasa, det bara MÅSTE göra det. Kan inte se det på något annat sätt. Skönt att du har fått må "bra" efteråt iaf så du inte har konstiga känningar och går med andan i halsgropen för det också. Kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Kasa: Att du mår bra är ett bra tecken och jag tror svaret kommer vara bra med kram !

Bm berättade att en tjej hade fått dåliga sifffror gått vidare och fått svar att hennes barn hade nåt på m tror jag det var att den skulle vara liten kommer inte ihåg men inte bra iallafall och dom ville hon skulle avbryta graviditeten och hon gjorde inte det dom ville inte. Och hon mådde fruktansvärt dåligt under hela tiden och var ledsen att hon inte skulle få ett friskt barn men ut kom en flicka helt frisk så det finns chans att det kan visa fel oxå.

• Kelsson1

Jis: Väldigt fin vagn!

Spets: Mina bröst slutade ömma när jag slutade med crinone o var väldigt orolig inför VUL men allt gick bra så tror att det kommer att gå bra för dig också!

Speck: Vi åkte till min mamma istället, hon kan också vara jobbig men här vågar jag säga min mening på annat sätt... Helt underbar mage!

Viksan: Tack! Jo hon är jobbig o försökte verkligen förklara att jag blir illamående efter varje måltid o kan ju inte hålla på att spy efter varje gång jag äter eller låta bli att äta, bebis behöver faktiskt få näring. Hennes svar var att de kvinnor som spyr igenom hela graviditeten också får friska bebisar! Hon är helt enkelt inte klok! Det har jag kommit fram till för länge sen. Men nej det blir inga fler trippar hem till henne nu, vill maken träffa henne igen får han åka ensam! Jo vi förtjänar sympati helt klart! Men vilken groda din mamma släppte! Min mamma kan också, har fått höra ett antal gånger att när vi var små o hon var gravid var hon minsann tvungen att laga mat o städa osv trots illamående o trötthet... Jag har valt att ignorera de kommentarerna.

Aurora: Är verkligen glad över att alla inte har samma problem som jag. Du om någon är förtjänt av snälla o fina svärföräldrar!

Tredjemaj: Håller med dig fullständigt! Med alla sprutor o hormoner o gynstolsbesök vi fått utstå är vi definitivt värda lite extra omsorg! Vi fick tre bilder utskrivna från FC som jag sedan scannade in på datorn, tänkte inte ens tanken på usb minne om jag ska vara ärlig...

En fråga till alla: Någon annan vars bröst kliar och är torra? Vad kan man smörja in de med? När ska man börja smörja in magen för att slippa bristningar och vad ska man använda? Mina bröstvårtor kliar som attan o det är lite skämmigt att behöva klia sig där

• strössel

Kelsson:

Mina bröst kliar inte men min mage är torr och kliar och då köpte jag den här:
    www.iloveburt.se/BurtsBeesBaby/mama-bee-belly-butter som skulle vara bra i förebygggande syfte mot bristningar. Men jag funderade på det kan verkligen en kräm hjälpa mot bristningar egentligen ? Nån som vet det ?

Vad bra att du är hos din mamma istället, man vill inte ha en massa påhopp när man är gravid och inte mår bra.

Nån mer som har fått otroligt ont i fötterna ? Trodde jag skulle dö igår efter så många timmar i Ullared men  får ont i fötterna nästan varje dag, har aldrig vägt så här mycket kanske beror på det.

• Kelsson1

Tredjemaj: Missade att det fanns en sida till med inlägg STORT GRATTIS TILL TICKANDE HJÄRTA!!!! Nu kan du slappna av o njuta av graviditeten! KRAM!

strössel: Ska kika på det, har det hjälpt mot torrheten?

• Vickan I

Strössel - bristningar är tyvärr hormonellt betingade och det finns inget i världen man jan göra. Man får det el ej helt enkelt. Men visst kan det ändå vara skönt att smörja magen och hålla huden lite mer elastisk. Det skadar ju def inte heller att smörja.

• strössel
    Vickan I skrev 2011-06-13 11:37:18 följande:
    Strössel - bristningar är tyvärr hormonellt betingade och det finns inget i världen man jan göra. Man får det el ej helt enkelt. Men visst kan det ändå vara skönt att smörja magen och hålla huden lite mer elastisk. Det skadar ju def inte heller att smörja.
    Då tänkte jag rätt Skrattande men krämen hjälper mot klådan tror det kliade för magen var torr.

Kelsson: Ja hjälp mot torrheten men man kan använda vilken lotion som helst, men hade inte hittat nån jag gillade men den här gillar jag.

Vickan l: Kan ju prata bebiskläder med dig du som är expert Flört hur mycket ska man köpa och i vilka storlekar ? Köpte lite i 62 igår för det fanns knappt inget i stl 50 och 56 men 62 blir ju för stort i början.
  • Jis

Nu har jag varit på SÖS, åh så bra dom är. Å fatta vilken grej, jag kommer gå 1 gång i månaden, sedan 1 gång i veckan å jag får gå på UL varannan vecka på slutet. Det ni. jag kommer få se min Flavio mycket :) Vilken lycka.

Mitt långtidsblodsocker hade sänkts markant å läkaren var jätte nöjd med det, å det är jag oxå. Åh, nu längtar jag till vårt RUL som är den 13/7!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011