• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Strössel - Strl är lite svårt. Vi fick ju en liten korv visade det sig (strl 48) och hade inte köpt något sådant innan och fick köpa det lite snabbt. Men de växer jättefort i början. Strl 50 brukar ofta gå i en rasande fart så är de för små. Några veckor bara. Nästan lite sorgligt haha. Man får ju en hel del också av alla ibörjan med så sådär jättemycket måste man verkligen inte köpa på sig. Sedan är det ju faktiskt jätteroligt att gå ut med vagnen och shoppa loss lite till när man väl landat lite i det efter några veckor. Sedan beror det på hur man har det med tvättmöjligheter osv. Vi hade en maaaaaaassa kläder. Mkt har prislapparna kvar fortfarande då man ändå hade sina favoriter som man använde mer. Om man kan tvätta ganska lätt så räcker det ju med några bodysar (omlottmodell starkt att föredra) och byxor, pyjamasar, strumpor, mössa och ngt varmare till utefärd. Vi hade ju en kräkkille så fick byta en hel del och en del läckande bajsblöjor då han var så smal så det ofta läckte ur på sidan då han hade en förmåga att bajsa när han låg på sidan och ammade samtidigt. Men mitt tips är att köpa några få plagg i strl 50 och sedan i sådanafall köpa fler om bebisen är liten och lite mer i 56 istället där man kan vika upp lite om det behövs. Du kanske får en hint efter TUL också om bebisen verkar bli stor eller liten .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Jag har bara köpt omlottmodeller läste det i en annan tråd Skrattande så det hakade jag på. Så sa min mamma med att köpa lite nu och mer när bebisen har kommit ut, ska fråga vid TUL  och se vad dom säger. Har inte fått nån kallelse än men läkare sa att du har ju en tid i v 25 så jag hoppas brevet kommer snart. Det blir ju roligare sen när bebisen kan ha kläderna lite längre, jag har en tendens att förköpa mig på saker så det alltid blir för mycket. Och som du säger skulle den vara liten så är det inte hela världen bara att åka iväg och köpa några plagg. Och vi har oturen att det är alltid fullt i tvättstugan så vi kan bara tvätta en gång i veckan men har tänkt att mamma kan alltid tvätta lite bebiskläder om det skulle behövas. Det var så roligt igår i Ullared jag ville gå själv och kika och mötte upp mamma och pappa efter en timma och så hade dom köpt lite bebiskläder och tagit exakt samma plagg som jag hade i min vagn Skrattande så vi har samma smak så det är bra Flört

Har kollat lite på påslakan och vilka olika storlekar dom är i , hittar inga täcken som passar. Tex köper du ikea täcke måste du köpa påslakan där. Köper du på jysk så passar bara dom lakanen till deras täcke osv.

• Vickan I

Strössel - ja det där med täcke och påslakan är störigt. Nu vägrar sonen täcke, det har han gjort sedan han föddes och är 2½ nu, men vi har täcke iaf som jag bäddar med för fint haha. Jag har för tillfället sängkläder från danska Sebra till sonen och de har jättekonstiga mått, så köpte täcke på IKEA som min snälla mamma (jag kan verkligen inte sy) klippte till och sydde i rätt strl för påslakanen. Just för att kunna välja de påslakan jag vill.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Vad konstigt att det ska vara så . tycker påslakan borde passa de flesta täckerna. Man vill ju inte bara köpa påslakan i den affären man köper täcket. Väldigt dåligt enligt mig.

• kasa01

Jis, vad skönt att vara i så trygga händer!

Det där m storleken på käder är ju jätte svårt att veta i början. Min son kom över 3 veckor för tidigt ändå var han 50 lång, o vägde 3400!! Man kan ju få allt ifrån en liten min parvel till en 5 kilos, som knappt passar i 56. Min son hade dessutom gulsot så vi skulle ha honom så mycket som möjligt utan kläder i solen! Kan påpeka att han föddes i slutet av november, så sol var det inte helt lätt att pricka in. Fick leta solfläcker här hemma, ha honom i varma filtar men i bara blöjan.

• strössel

Såg när jag packade upp babysittern idag för att kolla att den var hel så hade den inga nallar, är helt säker på att skyltex hade det den svarta hade det iallafall. Tycker ni jag ska åka och byta till en svart med nallar eller ha kvar den röd/svarta utan nallar ?

• Aurora1979

strössel: Trist att det var så lite bebisgrejor ändå. Jag har ju hört att Gåkås hade utökat just babyavdelningen jättemycket?! jaja ... nu ska vi ju inte dit för att handla bebissaker i första hand ändå. Vill vänta till efter RUL. Men något köper jag säkert.

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-13 14:41:00 följande:
    strössel: Trist att det var så lite bebisgrejor ändå. Jag har ju hört att Gåkås hade utökat just babyavdelningen jättemycket?! jaja ... nu ska vi ju inte dit för att handla bebissaker i första hand ändå. Vill vänta till efter RUL. Men något köper jag säkert.
    Ja det var trist men kan tänka mig att det kommer saker hela tiden och då byter dom ut saker osv, men jag är glad att dom hade fina tummen saker iallafall och fin babysitter 249 kr och babygym 349 kr. Är säker på att du hittar nog alltid nåt i bebisväg Skrattande
  • Lillstint

Är det någon här som fått problem med foglossningar? Verkar som jag fått eländet, riktigt jobbigt, och då är jag ändå bara i vecka 16?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011