• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Viksan07: Vilken fin mage så kul med fler magbilder Skrattande

Nu ska jag iväg på informationsträff på försäkringskassan med min man, hoppas det ger nåt eller att man lär sig nåt nytt Flört

• Viksan07

Vickan: Haha, min son är precis likadan, vill absolut inte ha täcke - har inte haft det sedan april. Under vintern är det enda han går med på en filt, som egentligen är en snuttefilt. Vi får inte ens ha den i ett påslakan, då blir det för varmt

Strössel: Håller med Vickan att inte köpa för stort täcke, inte för tjockt heller. De små liven tenderar ju att bli rätt varma. Och ve och fasa blir ju risken för PSD större om de sover för varmt, så jag e lite nojig för sånt.
    Omlottkläder tyckte jag var bra när sonen var spädis, och bodys som knäpps på framsidan - smidigt vid blöjbytet. Min son hade stl 50 i några dagar, stl 56 kunde han utan problem också ha från födseln. Jag behövde inte använda alla 50-kläder som jag hade, men sprang fort och köpte fler kläder i 56 och 62 :) Men det är ju så olika det där.
    Finfin bebismage!!

Lillstintis: Usch, det är jobbigt med foglossning. Har känt av det sedan v. 9, men nu börjar det bli jobbigt att gå - väldigt ont i höfter och ljumskar. Hade mkt problem förra grav, kunde inte gå sista tiden och var sjukskriven 8e och 9e månaden. Om man har tur så kan det bli bättre ca v. 23 - 25 har jag hört. Men jag vågar inte hoppas på det eftersom jag hade rejäla problem förra svängen. Vilka känningar har du?

Känner ni era bebbar mycket? Jag känner bebben varje dag, framför allt vid lunchtid, har känt spark utanpå vid ett tillfälle

• Viksan07

Strössel: Ja, det syns att det händer mycket i våra maggar - det är kul!

• spets

Hallo.. vilka fina magar ni har!!!

I dag har jag varit på vårat första UL och vi såg ett hjärta som pickade <3
    Det var helt magiskt och jag fick tårar i ögonen! 

• Luella

Grattis spets, vad mysigt!

Vicksan, jag har kännt bebisen sedan vecka 16 men då var det inte varje dag. Nu känner jag bebisen iaf någon gång om dagen.

• Luella

Föresten läste jag i en annan tråd att Polarn & Pyrets sommarrea startar på torsdag.

• Lillstint

Viksan: Vilken fin mage! Alltså inte bara jag som är stor...;) Fast jag har nog lite mer hull utanpå den hårda bebismagen dessutom...

Jo, mina foglossningar ter sig som att det känns som jag har en spik i svanskotan, korsryggen ska gå av på mitten och bäckenet har någon hamrat sönder Obestämd.  Den allra värsta smärtan kommer när jag går och lägger mig och den första halvan av natten. Gör det väldigt svårt att sova. Så har det varit flera nätter i rad. Men idag är första dagen då jag har riktigt ont även dagtid. Är lite orolig över att det ska eskalera...

Jag börjar fundera över om det är bebben jag känt av på sistone. Känns lite som det är en liten hiss eller karusell som siter i magen. Alltså den där känslan att det suger till vid start om ni förstår vad jag menar och man far iväg. Men jag har ju inget att jämföra med så jag vet ju inte...

Spets: Stort grattis! Gud vad härligt att få se det lilla livet och få bekräftelse på att det finns där.

• Jis

Gud vilka fina magar! Min är mest tjock upptill, skumt. Grattis Spets, visst är det otroligt att se hjärtat:)

• Aurora1979

Fina magar ni har!. har inte tagit en enda bild än. Ser bara tjock ut tycker jag själv. :P Har börjat känna bebben förra veckan ...tror jag! ;) Idag gick jag in i v.19.

Är det någon som haft näsblod mycket som gravida? Läste att det är ganska vanligt... och idag fick jag det. Rann blod i en timme tror jag... usch. Det var nog flera år sen sist och slipper det gärna.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011