Vickan: Haha, min son är precis likadan, vill absolut inte ha täcke - har inte haft det sedan april. Under vintern är det enda han går med på en filt, som egentligen är en snuttefilt. Vi får inte ens ha den i ett påslakan, då blir det för varmt
Strössel: Håller med Vickan att inte köpa för stort täcke, inte för tjockt heller. De små liven tenderar ju att bli rätt varma. Och ve och fasa blir ju risken för PSD större om de sover för varmt, så jag e lite nojig för sånt.
Omlottkläder tyckte jag var bra när sonen var spädis, och bodys som knäpps på framsidan - smidigt vid blöjbytet. Min son hade stl 50 i några dagar, stl 56 kunde han utan problem också ha från födseln. Jag behövde inte använda alla 50-kläder som jag hade, men sprang fort och köpte fler kläder i 56 och 62 :) Men det är ju så olika det där.
Finfin bebismage!!
Lillstintis: Usch, det är jobbigt med foglossning. Har känt av det sedan v. 9, men nu börjar det bli jobbigt att gå - väldigt ont i höfter och ljumskar. Hade mkt problem förra grav, kunde inte gå sista tiden och var sjukskriven 8e och 9e månaden. Om man har tur så kan det bli bättre ca v. 23 - 25 har jag hört. Men jag vågar inte hoppas på det eftersom jag hade rejäla problem förra svängen. Vilka känningar har du?
Känner ni era bebbar mycket? Jag känner bebben varje dag, framför allt vid lunchtid, har känt spark utanpå vid ett tillfälle