• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis
    Lillstint skrev 2011-06-13 19:46:29 följande:
    Är det någon här som fått problem med foglossningar? Verkar som jag fått eländet, riktigt jobbigt, och då är jag ändå bara i vecka 16?
    Jag har känningar i ligamenten, ner från ljumskarna mot låren, haft det sedan typ vecka 11. Det är ok att cykla men att gå långt är riiiktigt jobbigt å det gör ont. Buhu, ska det vara såhär?
  • vinterbebis12

Tack för alla fina grattis! Vi har gottat oss åt de fina bilderna ikväll. Känns mycket bättre att må illa när man har bevis på att det finns något därinne. Fick nytt BF 120121

strössel- synd med ullared. Har du kollat på ebay/tradera? Verkar som att många handlar där!

Anderska - klart det ska gå bra!

Kasa - tänker på dig och tror din bebis mår bra!

Jis - va bra att du är nöjd med dina läkare!

glömde säga igår - jättefin mage speck! wow!

• strössel

tredjemaj: Jag vill köpa allt nytt, men jag tror jag kommer hitta det mesta men tack för tipset ändå Flört

Vickan l: Läste ett inlägg där en tjej skrev att ett täcke i stl 125x110 var för stort för en nyfödd, tycker du man ska köpa 125x110 eller ett täcke i stl 67x100 till sängen ?

• Vickan I

strössel - Vi hade vagn/vagga-täcke först när han var liten, men som sagt hade han det inte på sig ändå. Han ville bara ha pyjamas och absolut inget över fötterna. Men jag hade tagit det mindre. Blir så mkt bylsigt annars och jag skulle oroa mig att liten hamnar under allt täcke lättare om det är väldigt stort. Annars tycker jag en filt är lättare att ha över. De flesta bebisar är så himla varma så ett riktigt täcke blir ofta för varmt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-06-13 21:39:07 följande:
    strössel - Vi hade vagn/vagga-täcke först när han var liten, men som sagt hade han det inte på sig ändå. Han ville bara ha pyjamas och absolut inget över fötterna. Men jag hade tagit det mindre. Blir så mkt bylsigt annars och jag skulle oroa mig att liten hamnar under allt täcke lättare om det är väldigt stort. Annars tycker jag en filt är lättare att ha över. De flesta bebisar är så himla varma så ett riktigt täcke blir ofta för varmt.
    Läste oxå att många tyckte det blev för varmt och det vill man ju inte, tack så mycket för alla tips och råd som du ger mig Skrattande du är så snäll.
  • Vickan I
    strössel skrev 2011-06-13 21:52:49 följande:
    Läste oxå att många tyckte det blev för varmt och det vill man ju inte, tack så mycket för alla tips och råd som du ger mig Skrattande du är så snäll.
    Jag diskuterar sååååå gärna bebissaker och inköp. Bara roligt. Blir nästan lite avis på er som behöver införskaffa "allt", vill också handla igen . Men tillbaka till täcket, ja små bebisar svettas ju inte och reglerar därför inte värmen så ett täcke är ofta för varmt, men fint bädda med .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella

Strössel: Det är så tråkigt att inte hitta något när man är inställd på att shoppa loss. Jag handlar jättemycket på Lindex och Polarn och Pyret när dom har rea och sparar till nästa år då det är säsong. Sen fyndar jag massor på Tradera. Min man håller på att bli galen av alla kläder som vår dotter har .

Jag skulle föresten precis rekommendera samma magkräm . Jag vet inte hur mycket det hjälper men det är skönt.

Fin mage!

Tredjemaj: Vilken lycka! Stort grattis till lilla hjärtat där inne.

Kasa: Skönt att du mår bra.

Angående täcke och filt, vi fick ett täcke från något danskt märke och till det passar inga lakan. Men hon använder inte täcke iaf utan bara filtar och helst inget alls.

Föresten, är det någon som har koll på det där med moderkakan? På ultraljudet sa BM att den satt långt ned men att den inte täckte öppningen. Hon sa att det inte var någon fara och inget jag skulle grubbla på men att de ska kolla moderkakan igen i vecka 32. Är det vanligt att den kryper nedåt?

• strössel

Karmosin: Ja det är lite tråkigt när man räknar med att det skulle finnas massor, tänkte oxå shoppa på rean beställde lite på en labansida igår som hade rea. Kläder i stl 50 tänkte jag hitta billigt ifall det är så att det ändå kommer vara för litet. Och sen när man inte vet om man får flicka eller en pojke så är det inte så lätt att hitta kläder heller då det oftast är rosa eller blått.

Det kommer bli filtar till sängen här med men ska köpa ett litet täcke för syns skull när man får besök Skrattande som man oxå kan ha kanske när bebisen ligger på golvet eller i babygymet, man har nog användning av det med. Och jag såg att om man köper ett litet täcke i stl 70x100 så passar nästan alla vagns påslakan.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011