• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Luella skrev 2011-06-17 23:13:18 följande:
    Är det bara jag som känner det där trycket nedåt?
    nej jag har hemskt tryck nedåt . Men förknippar det med att jag slarvat med knipövningarna från förra graviditeten samt att mitt ljumskbråck el vad det är enligt vad man läser kan göra att man känner ett tryck. Finns säkert en massa andra helt ofarliga anledningar till att man känner ett tryck. Du har ju också kommit typ halvväg eller hur så kan säkert vara naturligt tryck att det börjar bli trångt bara, men hör med din bm tycker jag.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Kasa!!!! Stort grattis!! Åh vad glad jag blir! Ego: är i södra italien, fick in massa anti pasti igår,åt 3 skivor parmaskinka innan jag kom på att det inte var så bra.usch, hemska tanke...men risken borde ju vara minimal... Hoppas jag!!!

• Luella

Jag pratade med min BM igår, dagen innan hon gick på semester. Hennes chef ska återkomma på måndag med en tid hos någon annan BM. Men det ligger ju en hel helg mellan att oroa sig på Rynkar på näsan.

Vickan, du har säkert rätt, det finns massor av ofarliga orsaker man är ju bara så dum och surfar runt och hittar fall där det hänt både det ena och andra. Jag ska försöka att inte jaga upp mig men iaf försöka ta det lugnt i helgen.

Jis, risken är minimal att det är Listeria i den där parmaskinkan.

Hoppas att ni får en härlig lördag och att regnet håller sig borta idag Solig

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-06-17 22:41:44 följande:
    Speck: Det är förståeligt att du har kortare stubin nu. Skriv av dig bara så känns det lite bättre sen!

Jis: Låter helt underbart, det är du värd! Njut lite istället för mig också!

Strössel: Var hade du köpt salvan/krämen? På nätet eller säljs det i butik också? Men åk in till sjukhuset om du är orolig! Annars tror jag att du kan lungt strunta i vad gamla tanter säger, alla graviditeter är ju olika! Är helt övertygad om att bebis mår jätte bra i magen o fortsätter att vifta på även om du inte känner av det! STOR KRAM!

Vickan: Kan inte garderoberna vara bra att ha ändå? Ökar det inte lägenhetens värde? Vi har garderobsvägg i sovrummet (i lilla tvåan) o jag är super nöjd så köp den du. Om det känns bättre kan du intala dig själv att det är av annan orsak...

kasa: HELT UNDERBARA NYHETER!!! Vet inte vad mer jag kan säga men du ser, man ska inte alltid lita på statistik. STOR STOR KRAM!!!

Ankaja: Härligt att illamåendet gett med sig. Tråkigt att du bytt ut det mot foglossning istället. Jag håller kvar vid illamåendet jag . Kan riktigt se framför mig hur roligt ni hade med badkaret igår , skrattat gott här...

anderska: Inte mycket som hjälper mig mot illamående. Jag tog under ett par veckor Postafen men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt, har inte fått något utskrivet av läkare då jag inte kräks. Det underlättar dock att småäta hela tiden, illamåendet har för mig blivit värre om jag hinner bli hungrig.

Ego: Tror att jag har känt av bebis igår. Var som små små bubblor som kittlade i magen o kändes inte som gaser. Hoppas att det var bebis o att jag får känna mer snart!

Ja jag håller med om att illamåendet blir värre om man hinner bli hungring. Ska nog köpa ett paket kex å ha i väskan så man kan små tugga.

Det trycker inte ner något på mig är inte så långt gången än men det sliter och drar i min mage och jag börjar känna mig svullen om buken.

• strössel

Kelsson: Den finns att köpa på nätet, det är Laila Bagge Wahlgren som säljer den och jag läste på hennes blogg att dom hade visat upp produkterna på Baby Revolution i Kungsholmen annars finns dom att beställa på nätet
    www.iloveburt.se/ Jag ska ringa mvc på måndag och fråga om jag får komma och lyssna för sen åker vi iväg på tisdag och är hemma söndag igen och det skulle vara skönt att veta att det ser bra ut så man inte oroar sig när vi är bortresta. Kram !

• Viksan07

Kasa: ÅH, vad härligt att bebisen mår bra!!! Då kan du äntligen slappna av och slippa oroa dig! Stor kram

EGO: Imorgon ska jag och familjen åka till Västkusten och semestra, ska bli så skönt! När vi kommer tillbaka så är det dags för RUL!!

• Speck

Vecka 32 idag och 62 dgr kvar till BF! Hoppas ni alla får en underbar helg.

• strössel
    Luella skrev 2011-06-18 09:50:40 följande:
    Strössel, bor du på Kungsholmen?
    Nej jag bor i Småland , syftar på du krämen så stod på det på Lailas blogg Skrattande

Speck: Härligt grattis till v 32  Flört ha en underbar helg !
  • Luella
    strössel skrev 2011-06-18 10:36:27 följande:
    Nej jag bor i Småland , syftar på du krämen så stod på det på Lailas blogg Skrattande

Speck: Härligt grattis till v 32  Flört ha en underbar helg !
    Ja, nu läste jag ditt inlägg lite mer noga. Jag reagerade på Baby Revolution som är min favoritaffär

Speck, vad härligt med vecka . Jag längtar dit!

Viksan, hoppas att ni får det härligt på Västkusten!
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011