• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Vicksan, det är just i korsryggen det sitter. I början kändes det mest när jag hade suttit stilla länge, och reste mig. Alltså inget jag kände av förrän jag flyttade på mig så att säga. I lördags var nog första gången som det gjorde ont hela tiden, stående mest. Några tips om det blir värre?

Jis, berskedet kan komma när som helst nu. Har redan sprungit ner till postfacket 3 gånger idag, jobbar hemmifrån... ringer de betyder det dåliga nyheter.

• Kelsson1

Strössel o Viksan: Jätte fina magbilder!

Spets: Stort Grattis till lyckat VUL! Vi kunde inte heller hejda oss utan fick tårar i ögonen vid första VUL vi med.

Karmosin: Typiskt att rean är nu när jag är vääääldigt långt borta från närmsta Polarn o Pyret...

tredjemaj: Oroa dig inte, jag åt bröd (hellst helt vitt bröd utan några fibrer alls) i flera veckor. Koncentrerade mig på att äta riktig mat till lunch istället. Jag har haft inställningen att jag äter när jag kan o det jag kan o är helt övertygad om att bebis mår bra ändå!

anderska: Jag hade blödningar mellan TD o VUL så gissa om jag var nojjig!?! Har lugnat ner mig nu o försöker bara vila o äta det jag kan.

kasa, anderska o lillstintis: Jag fick extremt mycket svamp av p-piller när jag började med de. Fick bukt med problemen när jag började sova utan trosor, inte ha tajta varma byxor för länge, slutade tvätta mig med tvål/rengörningsmedel därnere. Har inte fått svamp nu under graviditeten o hoppas slippa det, blev immun mot de receptfria medicinerna under mina "problemår"...

Viksan: Stackarn! Hoppas det blir bättre snart. Är också trött, det är så ljust här uppe om nätterna så jag vaknar lite nu o då o kollar klockan...

kasa: Håller tummarna att det bara är bra besked du får!!!

• Speck

Ego.... Är skittrött och livmodern trycker upp mot lungor och revben när jag sitter ned, medan själva magen är jättelåg och tung och ligger mot låren typ. Har fått det nästan omöjligt att gå nu, får jätteont på vänster sida av blygdbenet - jävla foglossning att bara bli värre o värre. Men efter v 35 ska de bli bättre säger de visst när bebisen fixerar sig då dess huvud hjälper till att stabilisera bäckenet.

Kasa: Du finns i mina tankar och jag både hoppas och tror på att din bebis är fullt frisk och välskapt! Angående om det är foglossning eller ej - klicka på länken jag klistrar in så ser du var du har fogarna och var det är det "luckras upp" så bör du ganska lätt kunna identifiera om smärtan är "på rätt ställe" eller ej. Är den inte vid fogarna så kan det ju vara ligamenten som fäster i ryggen som du känner av.
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Backenuppluckring/

Strössel: Förresten, var på föräldrakurs del 2 igår, och när det var en barnsjuksköterska där från BVC så frågade jag henne och bm om andningslarm. De svarade att om det finns medicinsk grund för det t ex att barnet är för tidigt fött eller har haft andra komplikationer kan det vara en bra sak - men för alla andra fullt friska "okomplicerade" barnen fanns det ingen anledning att ha ett andningslarm.

• Lillstint

Speck: vilken bra länk!! Ska läsa denna noggrant! Fast jag är ganska övertygad om att det är foglossning jag har i alla fall. Få se vad sjukgymnasten säger dock!

• strössel

Speck: Snällt av dig att fråga det tack, har inte tänkt så mycket på andningslarm just nu så mycket annat att tänka på Skrattande vi har inte pratat mer om det eller bestämt oss det får bli längre fram och se om jag känner lika dant då.

Kasa: Håller tummarna men jag tror att det kommer bli ett postivt brev på posten kram !

Kelsson: Har du det bra hos din mamma ? Skrattande

• Luella

Strössel, trist att dom tar bort dom där informationsmötena på Försäkringskassan. Jag tyckte att det var en bra service och bra att få komma och ställa lite frågor.

Viksan, ja det är verkligen jobbigt att det inte kunde få vara lite lättare efter allt kämpande.

Kasa, jag tänker på dig och hoppas att det kommer gå bra.

Kelsson, Pop kör även rean i sin webbshop. Den startar 7:00 imorgon bitti.

Ego: Jag fick mejl från en babybutik om Bugaboo Donkey. Priset ännu inte fastställt men det är möjligt att lägga beställningen och sätta in 2500:- i handpenning. Vi är nog helt galna men nu har vi beställt en vagn som vi inte vet vad den kostar och dessutom lagt en handpenning utan att veta om vi verkligen får vagnen. Tänk om det är massor av människor som betalat in och så får dom inte så många vagnar?!

Annars mår jag bra men är jättetrött trots järntabletter. Jag som normalt älskar mat har tappat aptiten och är inte så sugen på något alls. Hoppas att det går över.

• kasa01

Speck, tusen tack för länken! Har letat i alla mina böcker men inte hittat så mycket om foglossning. Här ska det läsas.

Tack alla som tänker på mig. Fick ett brev från SÖS igen igår, men det var inte heller svaret. Det är GRYMT hur de håller oss på sträckbänken. Ju längre tid det tar innan svaret kommer, desto större risk att det inte blir ett brev, utan ett samtal. Alltså dåliga nyheter.

Karmosin, det brukar ju gå över, runt v 13-14... Hoppas du piggar på dig, om inte annat kanske det blir lättare under semestern.

Vicksan, jag sover inte heller bra. Har dock märkt att jag får sova mycket bättre när jag tar en lergigan runt 7 tiden. Mår ju fortfarande illa på kvällen, men ärligt talat tar jag dem mer för att jag sover mycket bättre då. Käns lite som fusk, men sover jag bättre mår jag mycket mindre illa dagen efter. Det brukar bli var tredje dag eller så.

• Vickan I

Kasa . Tänker på dig och håller tummarna stenhårt. Kollar in flera ggr om dagen för att se om du fått något besked och inte behöver det betyda dåligt besked för att det dröjer. Snarare tvärt om då de ska skrivas brev, vandra genom huset till postrummet, frankeras, skickas iväg, sorteras och sedan komma fram till dig. Så det dröjer bara lite .

karmosin - Ingen fara tror jag. Bugga är ju så noga med vilka som får vara deras terförsäljare s du fr nog din vagn ska du se . Skulle lätt gjort samma sak om jag haft tätare mellan barnen.

EGO - V 22 igår och nu nyss hemkommen från Polarns rea. Fyndade en hel del till sonen. Stod och klämde på massa bebiskläder ocks, men vågade inte. Fick bara en känsla att det var för läskigt att handla, men köpte till slut endå en sak, en vindfleeceoverall i strl 56. Det var ungefär vad mitt bråck eller vad det nu är klarar av .

Håller med dig Strössel tror jag det var som skrev att det verkligen seeeeeeegar sig fram nu. Vi jagar väl båda efter våran vecka 25.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • anderska

Godmorgon tjejer.

Kasa: Hoppas verkligen på goda nyheter för dig idag!!!

Själv vakna jag kl tre och har mått illa som f*n sedan dess. Har prövat äta lite men de hjälper inte direkt. Jag har lite kramper imagen men hoppas verkligen de ska gå över. Är nära på att sjuka mig från kvällens jobb men vet inte vad jag ska säga då ingen vet att jag är gravid.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011