Karmosin: Jo, men asså jag känner inte heller att jag kan säga nej haha.. Jag har jättesvårt att säga nej till folk i allmänhet, och min man ville inte ha besök första tiden, så jag kan inte säga nej till honom, men om nån ringer o vill komma förbi kommer jag ha svårt att säga nej då också... Så vi får se hur det går med besökare
Kelsson: Mja, asså att det ska vara lätt tror jag väl inte, jag är bara inställd på att det kan gå fort
Mitt värsta scenario är väl om man går runt med pinvärkar i ett dygn innan nåt ens händer... Jag förstår att du inte ens börjat tänka på förlossning, det började jag göra på allvar för bara några veckor sedan, kanske 2. Men man ska inte tänka på det för tidigt heller då det lätt kan bli att man går o hetsar upp sig själv över det eller så..
Kasa: Minns du ungefär vad du hade för sf-mått?
Strössel: Va dålig stil att din bm inte ens informerat dig om att efter 22+0 så är det till förlossningen man vänder sig vid oro eller akuta situationer. Jag träffade min bm efter RUL och fick moderskapsintyget, då sa hon att det är dit jag ska ringa om hon inte är tillgänglig efter 22+0.
Strössel&Vickan: Men det är ju annorlunda för dom ändå, de vet ju vad de ska känna efter, och som förstföderska har man ju inte direkt nån aning om hur det ska kännas med sparkar o sånt, så det är därför jag tror det är lättare för bm att känna.