• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Har ringt nu och jag fick komma in oavsett om nåt hade hänt eller om jag bara var orolig, hon jag pratade med var hur gullig som helst. Så jag ska åka in nu och lyssna på hjärtljud och ska ta upp det med läkaren om min bm i värsta fall så kommer vi byta till en annan bm.

Speck: Jag kommer nog köpa en angelsound skiter i vad bm säger, ska se om mina svärföräldrar kan köpa med sig en sån till mig.

• Kelsson1

Speck: Tycker att du gör helt rätt som ställer in dig för lätt förlossning, ingen idé att stressa upp sig i förväg med andra jobbiga tankar. Själv har jag väl inte ens tänkt på förlossning än, är väl rätt övertygad om att den kommer att vara smärtsam o jobbig . Inget med att bli gravid eller vara gravid har varit lätt så varför skulle förlossning vara det? Men som sagt är inget jag går o fruktar, gör som med ÄP (vilket är EXTREMT smärtsamt för mig) tänker inte alls på det smärtsamma utan på det som kommer efter. Tänk att ligga o titta på sin aldeles egna bebis! Står ut med vad som hellst för det!!!
    Vi har RUL först 12/7, så det är ett tag till dess...

Strössel: Håller med resten av gänget. Åk o köp Angelsound eller ring gyn! Ingen idé att du går o oroar dig när det går att åtgärda så lätt som att du får höra hjärtljuden!!! Är säker på att allt är bra, frågan är bara att få dig lugn! STOR KRAM!

• kasa01
    Vickan I skrev 2011-06-17 16:23:12 följande:

KASA VAD LÄSER JAG, SA JU DET

Kunde inte bli bättre nyheter för oss alla i tråden så här inna helgen. Sitter och gråter för jag är så glad för er skull. Min lilla vän nu kan du äntligen få njuta igen. SÅ oerhört glad. kram kram kram

TACK KÄRA!!! blir så glad över alla tankar på oss.. Tog helt slut efter beskedet, har haft svårt att hålla mig vaken hela helgen! Är så oerhört glad, och hoppas att ingen ska behöva gå igeom detta. KRAM MIN VÄN!!!
  • kasa01
    Luella skrev 2011-06-17 23:13:18 följande:
    Är det bara jag som känner det där trycket nedåt?

Tack för grattis! Har legat i koma hela helgen o inte sett detta. Jag får också tryck nedåt! Är bara i v 15 ännu så länge, o det händer bara när jag stått och gått mycket under dagen. Kan tänka mig att det kommer att bli mer ju längre jag går. Tror inte du behöver oroa dig, men bra om du får komma till BM imorgon så det får känna lite. Kanske du behöver ett stödband, som Speck skrev om i början? Man sätter det runt höften under magen för att avlasta fogarna lite. KRAM!

• kasa01
    carlan skrev 2011-06-19 08:59:35 följande:
    Speck: Helt galet vad tiden går fort. Det är ju snart dags för er att åka till BB. Underbat!

Ego: Själv är man i vecka 13. Kämpar med kräkningar fast jag fått starkare tabletter. Är det bara jag som inte har gått upp i vik? Vägde 72 kg när jag fick ägget insatt men väger idag 70 kg.
    Stackare som fortfarande mår så illa. Har du provat primperan? Jag fick det till slut, men då hade illamåendet redan börjat avta typiskt nog. Ang vikten, min förra grav fick jag operera blindtarmen i v 16, och var nere under min normalvikt när jag skrevs ut. Fick en son på 3400, född 4 veckor för tidigt ändå! Mitt mått var under medel hela graviditeten, ändå var sonen stor. De skrattade faktiskt åt mig när han kom ut, "var har du gömt den där" fick jag höra! Är ganska smal...
  • strössel

Hemma igen och jag har varit på förlossningen, var alldeles mörkt på gynavdelningen så vi ringde igen och frågade vart vi skulle och från och med v 23 så får man gå till förlossningsavdelningen. Vi fick en guidning runt där sen fick vi sitta och vänta i ett förlossningsrum var jättekul att se vart man ska föda barn. Barnmorskan var supergullig och hon lyssnade på hjärtljuden och dom kom fram direkt låg mellan 137-144 och sen sa hon kände du det ? Ja sa nej  det var en spark Flört pratade även om min bm och hon sa att vid mitt besök i v 25 så ska jag framföra att jag är orolig och vill ha extra kontroller där dom lyssnar på hjärtljuden och hon sa att jag har rätt till det för jag är den som är gravid och den viktigaste, och fick jag inte det så sa hon att jag ska byta bm.

• Luella

Åh vad bra Strössel, skönt att du fick komma till en så gullig BM. Kul också att du fick se förlossningen

• strössel
    Luella skrev 2011-06-19 12:47:57 följande:
    Åh vad bra Strössel, skönt att du fick komma till en så gullig BM. Kul också att du fick se förlossningen
    Ja det var jättekul och intressant , det hade fötts 3 flickor den 18 juni och sen vart det inga blåa eller rosa nålar Flört sen sålde dom små söta mössor. Nu längtar man massor tills man får sin bebis Skrattande
  • Vickan I

Skönt att allt var bra Strössel även om vi visste det . Vilken tur att du fick ett sådant bra bemötande och fick se lite runt hur det såg ut. Nu kan du slappna av på resan. Med vår kille var det samma sak. På RUL hade jag fortfarande inte känt ngt alls men bm kände honom flera ggr medan hon undersökte. Skumt att de kan känna innan man själv gör det haha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    Karmosin: Jo, men asså jag känner inte heller att jag kan säga nej haha.. Jag har jättesvårt att säga nej till folk i allmänhet, och min man ville inte ha besök första tiden, så jag kan inte säga nej till honom, men om nån ringer o vill komma förbi kommer jag ha svårt att säga nej då också... Så vi får se hur det går med besökare Glad 

Kelsson: Mja, asså att det ska vara lätt tror jag väl inte, jag är bara inställd på att det kan gå fort Tungan ute Mitt värsta scenario är väl om man går runt med pinvärkar i ett dygn innan nåt ens händer... Jag förstår att du inte ens börjat tänka på förlossning, det började jag göra på allvar för bara några veckor sedan, kanske 2. Men man ska inte tänka på det för tidigt heller då det lätt kan bli att man går o hetsar upp sig själv över det eller så..

Kasa: Minns du ungefär vad du hade för sf-mått?

Strössel: Va dålig stil att din bm inte ens informerat dig om att efter 22+0 så är det till förlossningen man vänder sig vid oro eller akuta situationer. Jag träffade min bm efter RUL och fick moderskapsintyget, då sa hon att det är dit jag ska ringa om hon inte är tillgänglig efter 22+0.

Strössel&Vickan: Men det är ju annorlunda för dom ändå, de vet ju vad de ska känna efter, och som förstföderska har man ju inte direkt nån aning om hur det ska kännas med sparkar o sånt, så det är därför jag tror det är lättare för bm att känna.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011