• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Jis, hoppas att du får en härlig helg!

Strössel, bry dig inte om vad outbildade människor säger i din omgivning. Under min förra graviditet hade jag en kollega som var gravid med sitt andra barn och som hade BF en månad innan mig. Min mage var dubbelt så stor som hennes och det var inget fel på hennes bebis. Men hon fick mycket kommentarer om sin lilla mage och jag fick mycket kommentarer om min stora mage. Ignorera dom är allt jag har att säga, folk verkar ha något tvångsmässigt beteende att kommentera gravidas kroppar.

Vickan, usch vad svårt. Jag förstår precis hur du känner och att man inte vill köpa för myckt om det inte blir något. Av principskäl tycker jag att ni ska köpa den för det kommer ju förmodligen att gå bra men jag är osäker på hur jag hade gjort själv i samma sits. Jag vågar inte ens köpa en liten barngarderob från Ikea.

Kasa, vilken fantastisk nyhet . Grattis till lilla friska bebisen, lycka! Vad skönt ni kommer ha i helgen och resten av graviditeten också för den delen.

Ego: jag hoppas att ni har något bra input.
    Sedan ett par veckor har det börjat trycka nedåt på ett lite obehagligt sätt. Svårt att beskriva men det känns som allt är så väldigt långt ned mot "hålet" där bebisen ska ut sen. Det känns inte alls bra. Ringde BM idag och jag ska få en tid att komma nästa vecka. Hon frågade om jag blödde (det gör jag inte) och om jag känner bebisen (det gör jag) och sen att om det känns konstigt i helgen ska jag ringa gynakuten. Det sista blev jag väldigt uppjagad av. Hur känner ni? Trycker det nedåt så ni känner det precis ovanför musen? Nu är jag i vecka 20+0.

• vinterbebis12

Kasa - sååå glad för din skull! Skål Klart ni ska fira.

Lillstintis - Chapel Hill har gott mousserande utan alkohol. Finns på systemet och på vissa matvaruaffärer (tec Hemköp på Åhléns city i Sthlm) Det finns även i rosé.

Vickan - klart ni ska köpa garderoben. Det kommer gå bra!

Strössel -  Din mage är säkert perfekt  Folk säger säkert saker bara för att få något att prata om. En tjej jag vet hade enorm mage och födde en bebis på över 5 kg, då har jag hellre liten mage med en normalstor bebis. Hoppas du kan sluta oroa dig.

Karmosin - bara i v 9 så kan inte ge dig råd. Bra att du ringde BM.

Ha en bra helg!

• strössel

Tack alla som har gett mig råd att jag ska skita i vad folk säger om magen det värmer, har varit ledsen hela dagen inte min dag idag. Min man tycker vi ska ringa för att jag är så orolig men jag ska ringa mvc på måndag och prata med dom, det tar dom bara nån sekund att lyssna på magen det borde dom ha tid med tycker jag. Struntar i om min bm blir irreterad eller sur.

• Vickan I

Strössel - Ja ring och säg att du vill lyssna. Det ordnar dem säkert och din bm borde verkligen inte bli sur, det tro jag inte. Synd du inte bor nära här för då hade du fått låna mitt angelsound . Kunde du lyssnat och stillat din oro direkt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • anderska

Kasa. Underbart. Blir så glad för er skull =) Nu kan du njuta ifulla drag, och tänk kanske en liten tös där inne =) Härlig avslutning på veckan!!!

Själv har jag börjat må illa. jag kräker inte men det är inte långt ifrån. Det ärmest på morgonen och kvällen men de håller i sig lite under dagen också. Hoppas jag ska få må bra imorgon, fick en heldags shopping och hotell övernattning i Malmö av min smbo i födelsedagspresent. Ska bli riktigt lyxigt att få komma bort över en natt =)

Vad hjälper er andra när ni mår illa??

• Aurora1979

Kasa: Bättre sent än aldrig, men ÅH vilka fantastiska nyheter!! :D Nu måste ni bara få njuta ordentligt!

• Livets goda ting
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

Åh, underbar nyhet kasa!!! Nu kan du verkligen njuta!! Många många kramar
  • Kelsson1

Speck: Det är förståeligt att du har kortare stubin nu. Skriv av dig bara så känns det lite bättre sen!

Jis: Låter helt underbart, det är du värd! Njut lite istället för mig också!

Strössel: Var hade du köpt salvan/krämen? På nätet eller säljs det i butik också? Men åk in till sjukhuset om du är orolig! Annars tror jag att du kan lungt strunta i vad gamla tanter säger, alla graviditeter är ju olika! Är helt övertygad om att bebis mår jätte bra i magen o fortsätter att vifta på även om du inte känner av det! STOR KRAM!

Vickan: Kan inte garderoberna vara bra att ha ändå? Ökar det inte lägenhetens värde? Vi har garderobsvägg i sovrummet (i lilla tvåan) o jag är super nöjd så köp den du. Om det känns bättre kan du intala dig själv att det är av annan orsak...

kasa: HELT UNDERBARA NYHETER!!! Vet inte vad mer jag kan säga men du ser, man ska inte alltid lita på statistik. STOR STOR KRAM!!!

Ankaja: Härligt att illamåendet gett med sig. Tråkigt att du bytt ut det mot foglossning istället. Jag håller kvar vid illamåendet jag . Kan riktigt se framför mig hur roligt ni hade med badkaret igår , skrattat gott här...

anderska: Inte mycket som hjälper mig mot illamående. Jag tog under ett par veckor Postafen men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt, har inte fått något utskrivet av läkare då jag inte kräks. Det underlättar dock att småäta hela tiden, illamåendet har för mig blivit värre om jag hinner bli hungrig.

Ego: Tror att jag har känt av bebis igår. Var som små små bubblor som kittlade i magen o kändes inte som gaser. Hoppas att det var bebis o att jag får känna mer snart!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011