• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Anderksa, säg att du har maginfluensa, då vill de garanterat inte att du kommer till jobbet!

Vickan, önskar att det var som du skriver, men tyvärr har man sagt oss att det är tvärt om. Svaret finns redan (tar bara ett par dagar o görs på genetiska laboratoriet), om det är dåligt går det till Ultragyn som gjorde provet, som i så fall ringer upp mig. De får svaret senre än jag skulle fått om det var bra, sen ska en läkare ha tid att kontakta oss också.

• Lillstint

Kasa: Jag tänker så på dig och håller tummarna hårt!

Vickan: vad menar du med att jaga vecka 25? Vad händer då? Vad har jag missat?

• Jis
    Vickan I skrev 2011-06-16 09:28:29 följande:

EGO - V 22 igår och nu nyss hemkommen från Polarns rea. Fyndade en hel del till sonen. Stod och klämde på massa bebiskläder ocks, men vågade inte. Fick bara en känsla att det var för läskigt att handla, men köpte till slut endå en sak, en vindfleeceoverall i strl 56. Det var ungefär vad mitt bråck eller vad det nu är klarar av .

Håller med dig Strössel tror jag det var som skrev att det verkligen seeeeeeegar sig fram nu. Vi jagar väl båda efter våran vecka 25.

jag är tvärt om, jag är helt 100 på att det kommer gå bra. jag kan inte hålla på att nojja mig om att saker ska skita sig. Detta kanske är enda gången i mitt liv jag är gravid å då ska jag njuta av varje sekund. Oroa sig kan jag göra när jag är död
  • Vickan I

Kasa - Ah jag förstår. Men känner att det blir bra besked. Dessutom så kan jag tänka mig att folk kan säga vilka positiva saker som helst, men att oron är för stor för att kunna ta till sig det. Så kände jag fram till vår screening. Det var 15 veckor av ren terror att vänta ut. Läser en massa man inte borde gör man ju också, så jag har redan nu nytt orosmoment inför TUL.

Lillstintis - Både jag och Strössel ska göra ett TUL i vecka 25 och tiden dit segar fram. Jag har ju haft problem med denna graviditet och jag är livrädd att det ska visa att bebisen är tillväxthämmad då. Det görs även som rutin då man äter blodförtunnade medicin eller ibland enbart på att man gjort IVF har jag förstått det som.

Anderska - Som Kasa skrev. SÄg att du har rännskita och inte vet säkert om det är magsjuka. Då kommer de som sagt def inte vilja att du kommer och inte heller ställa följdfrågor haha.När du sedan är tillbaka så säger du att det passerade och antagligen bara var ngt du ätit.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • anderska
    Vickan I skrev 2011-06-16 11:32:22 följande:

Kasa - Ah jag förstår. Men känner att det blir bra besked. Dessutom så kan jag tänka mig att folk kan säga vilka positiva saker som helst, men att oron är för stor för att kunna ta till sig det. Så kände jag fram till vår screening. Det var 15 veckor av ren terror att vänta ut. Läser en massa man inte borde gör man ju också, så jag har redan nu nytt orosmoment inför TUL.

Lillstintis - Både jag och Strössel ska göra ett TUL i vecka 25 och tiden dit segar fram. Jag har ju haft problem med denna graviditet och jag är livrädd att det ska visa att bebisen är tillväxthämmad då. Det görs även som rutin då man äter blodförtunnade medicin eller ibland enbart på att man gjort IVF har jag förstått det som.

Anderska - Som Kasa skrev. SÄg att du har rännskita och inte vet säkert om det är magsjuka. Då kommer de som sagt def inte vilja att du kommer och inte heller ställa följdfrågor haha.När du sedan är tillbaka så säger du att det passerade och antagligen bara var ngt du ätit.

haha ni är roliga tjejer =) Det ska jag definitivt säga om det händer igen! Nu är jag lite mesig av mig så nu samlar jag ihop mig och bege rmig till jobbet. så hoppas jag för allt i världen att jag inte spyr!!!
  • Vickan I
    Jis skrev 2011-06-16 11:31:14 följande:
    jag är tvärt om, jag är helt 100 på att det kommer gå bra. jag kan inte hålla på att nojja mig om att saker ska skita sig. Detta kanske är enda gången i mitt liv jag är gravid å då ska jag njuta av varje sekund. Oroa sig kan jag göra när jag är död
    Helt rätt inställning och jag önskar verkligen att jag kunde tänka som du .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis
    Vickan I skrev 2011-06-16 11:59:41 följande:
    Helt rätt inställning och jag önskar verkligen att jag kunde tänka som du .
    Kan säga att det inte alltid är lätt, men det är så tråkigt att ta ut sorg i förskott. Har gjort det nog i mitt liv.
  • Kelsson1

Strössel: Jo är väl ok här, ligger i soffan o mår illa. Har även haft ont igår o idag vid livmodern som gjort mig lite orolig. Går det inte över åker jag in imorgon bitti för kontroll. Det är väl inte alldeles lungt här, några syskonbarn är här på semestern o de är mer än livliga...

kasa: Tror inte att ni får vänta betyder dåliga nyheter, tänk på att posten också ska ha några dagar på sig att leverera brevet. Vad jag vet använder väl sjukvården B-post vilket tar lite längre tid. Hoppas hoppas att ni får bra nyheter!

• Aurora1979

Strössel: Idag var det dags för mitt Ullaredsbesök. Ville bara kolla runt lite på bebisgrejer och lyckades bara köpa med mig en liten pyjamas. Sen fegade jag ur... :P Mammakläder var ju det jag mest hoppades på och det var verkligen URKASST utbud på det! :/ Inte ett enda par riktiga byxor eller kjolar, bara leggings! Det var inte ens värt att kalla mammakläder i min mening, kunde lika gärna gått till "stora storlekar" avdelningen. Så inga kläder för mig blev det, som vanligt när det gäller Gekås för min del. Min man däremot hittar alltid massor. Orättvist. ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011