• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Strössel - Jag får också höra att magen är liten heeela tiden och oroar mig därför också eftersom vi har förhöjd risk för just tillväxthämning och jag tyckte bm vid screeningen sade lite konstiga saker...dock tänkte jag inte på det förrän efter och har inte kunnat fråga. Men hade liten mage med sonen också runt den här tiden och sedan mot slutet sade det pang. Men han var ju lite kortare än snittet också och det kanske denna är också...Allt har ju sett bra ut vid dina kontroller och bebisen har sprattlat på så oroa dig inte. Vissa har ju bebisarna liggande mer mot ryggen och då blir magen större långsammare än annars. Om du är mkt orolig så ring din bm och säg det och att du behöver få lyssna på hjärtat ändå. Ok att de inte brukar göra det innan v 25, men undantag görs ju hela tiden och i v 23 kan de inte säga att det är för att det är svårt att hitta för det är det ej.

Ego - Kan ni säga att jag är löjlig. är så här. Vi ska ju bo kvar i vår trea en tid även med andra barnet och inser att vi behöver skaffa en garderobsvägg i sovrummet för alla grejer som ska upp från källaren. IKEA har ju kampanj nu fram till midsommar och vi skulle spara ca 600kr (ingen förmögenhet med andra ord) om vi köpte garderoberna under kampanjen MEN jag vågar inte för att ngt ska vara/gå fel med bebisen och garderoberna inte behövas?! Helt sjuk tankegång jag vet, men vet inte hur jag ska göra. Kanske vänta ändå....

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Aurora1979 skrev 2011-06-16 20:40:40 följande:
    Strössel: Idag var det dags för mitt Ullaredsbesök. Ville bara kolla runt lite på bebisgrejer och lyckades bara köpa med mig en liten pyjamas. Sen fegade jag ur... :P Mammakläder var ju det jag mest hoppades på och det var verkligen URKASST utbud på det! :/ Inte ett enda par riktiga byxor eller kjolar, bara leggings! Det var inte ens värt att kalla mammakläder i min mening, kunde lika gärna gått till "stora storlekar" avdelningen. Så inga kläder för mig blev det, som vanligt när det gäller Gekås för min del. Min man däremot hittar alltid massor. Orättvist. ;)
    Var oxå och kikade på mammaavdelningen men det fanns inget för mig där , ska bara köpa några amningslinnen nästa gång jag åker ner. Tyckte med det var dåligt, såg ett par vita mjukisbyxor men ville ha svarta men det fanns inte annars hade jag nog köpt ett par såna.

Har pratat med ullared om min babysitter jag köpte och tydligen så skulle man köpa till lekbågen och sätta på babysittern kunde inte det ha stått på en skylt där då jag trodde den ingick, får se om det finns nån lekbåge i slutet på sommaren.
  • strössel

Vickan l: Ska avvakta till måndag och se vad min man tycker vi ska göra, alla kroppar är ju olika folk borde veta att alla inte kan ha lika stora magar i samma vecka osv. Tycker inte du är löjlig jag är lika dan som du, har sån ångest över alla bebiser saker jag har köpt för att det är för tidigt. Vet inte hur jag hade gjort men 600 kr skulle vara bra att spara om det nu finns chans till det, men har man inte en månads öppet köp för då kan ni köpa dom och inte packa upp dom förrens efter ditt TUL ?

• kasa01

Vickan, jag kanske är fel person att ge råd här, men jag köper nada o noll förrän jag åtminstonne fått svar på MK-provet. Jag kan dock säga att jag inte gjorde det m sonen heller, inte för att jag trodde något var fel, det bara blev så. Sambon kom hem m lite saker då o då, en nappflaska vill jag minnas, o lite sånt. Lustigt så här i efterhand, en nappflaska behöver man förhoppningsvis inte de första månaderna!

Men du, kan ni inte behöva den där garderobsväggen ändå? Det är väl lite mysigt att få boa in sig, och all glädje är ju av godo. Skulle det (gud förbjude) hända något med bebisen tror jag ite du kommer att sörja mer eller mindre pga en garderob. Det är ju inte helt fel att vara lite förbered, vem vet vad som händer m ditt brock, kanske ska ni passa på nu medans du fortfarande kan? Jag röstar JA för garderob, kanske inte så mycket pga priset, men för att jag tror det är bra för er att vara förberedda. KRAM!

Inget besked här ännu...

• Vickan I

strössel - Jo öppet köp är det ju iofs, sant. Jag förstår precis hur du tänker och jag höll ju på att få hjärtklappning bara av att köpa ett bebisplagg igår på polarns rea. Galet. Ändå vet jag ju att jag inte kommer kunna bli mer ledsen om ngt händer för att jag har den där overallen i en påse. Ja prata med din man och känn efter och blir det olidligt så åker du in undet helgen och kollar upp det. Vet hur det är att man känner att man är till besvär och jobbig, men vaddå du får kanske vänta för att du inte blir prio och då tar man ju ingen plats för de akuta ändå.

Kasa - Åh men dumma posten, kom ngn gång. Jag väntade jättelänge med att köpa saker till sonen förra gången också och nu i det vakum som ni står i innan besked så förstår jag verkligen att du inte vågar handla ngt. Ja OM ngt går fel med detta så kommer garderoberna behövas till när det väl blir bebis och du har rätt i att sorgen inte blir större för att de står där sedan. Då får jag lägga annat där så länge. Som en annan vän sade så kommer jag med mitt tänk inte kunna skaffa garderoberna (eller ngt annat) förrän efter förlossningen då och inte då heller egentligen. Saker kan alltid hända om än med små risker oftast, men man kan ju egentligen inte pausa hela livet för det. Då skulle det ju inte vara ngn idé att göra ngt alls tillsut! Kanske ska köpa dem ändå, behöver ju inte börja packa upp och tvätta kläder ännu för det.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lillstint

Vickan (och Strössel): Men det där med mage är ju så olika! Vet många det inte synts något på i vecka 22. Själv är jag jättestor redan (v 16) och kan inte dölja det längre, men inte betyder det att bebisen är stor, i alla fall inte när jag gjorde UL vid KUB. Men stå på dig om du är orolig och vill kolla hjärtljuden!

Ang. det där med att köpa garderober, jag tillhör ju också de där trist försiktiga som helst vill vänta tills barnet är fött innan jag vågar ta ut någon seger.... så lyssna inte på mig. Men i ditt fall så kan du ju alltid köpa dem redan nu. Du behöver ju inte packa upp dem, och IKEA har faktiskt öppet köp i 3 månader!! Och om 3 månader kanske du känner du dig nog lite tryggare för då är det ju nästan dags...

• Aurora1979

Lillstintis: jo nu är det snart dags för RUL. 22 juni, nästa vecka alltså, då jag är i v.20. Ovanligt sent tycker jag men men....

Strössel: ja mammakläder går inte köpa på Gekås iaf. Trist.

• kasa01

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

• strössel
    kasa01 skrev 2011-06-17 14:48:39 följande:

VÅRAN BEBIS ÄR FRISK!!!

Svettas snorar, gråter o skrattar på samma gång!

Underbara Nyheter Grattis massa kramar Skrattande
  • Lillstint

Åh, Kasa.... så otroligt härligt och underbart och fantastiskt!! Jag nästan gråter jag med... Är så otroligt glad för din skull! Massor av kramar!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011