• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    kasa01 skrev 2011-06-16 09:08:43 följande:

Speck, tusen tack för länken! Har letat i alla mina böcker men inte hittat så mycket om foglossning. Här ska det läsas.

Åh det var så lite så.. jag bara googlade och valde första bästa sidan som visade vart fogarna satt.. Skäms

Har blivit beordrad av min bm att börja äta alvedon varje kväll innan jag går o lägger mig nu så jag får sova. Jag känner verkligen i hela kroppen att jag är TRÖTT.. sover väldigt dåligt.
    Men mest är jag trött på att jobba. Hon som ska ersätta mig är så himla korkad att jag skällt ut henne varje dag den här veckan bara för att jag klarar inte av hennes dumma frågor längre. Och så får jag såna sd av att jag blir så irriterad. Men HUR många gånger och hur uttömmande måste jag förklara varje enkla sak hon ska göra??????
    Var hos läkarn idag på MVC och det var nära jag bad om 100% sjukskrivning den sista tiden nu så jag skulle slippa behöva lära upp ersättarn nåt mer. 3 veckor räckte mitt tålamod - nu verkar det dock ha tagit slut.
  • Aurora1979

Speck: äsch du är inte negativ! Man behöver få "gnälla av sig" emellanåt för att orka med! Jag känner själv att jag inte vet hur jag ska klara av att jobba hela sommaren... och jag är bara i v.19! Vår högsäsong börjar nu och det tillsammans med nya bokningssystemet gör att det känns väldigt motigt att hitta motivation till att jobba. Alltså med att dessutom vara gravid så känns det jobbigt. Och det ÄR jobbigt att lära upp nya!

• Luella

Kasa, hoppas att det kommer ett brev och att det brevet kommer snart. Jag förstår att det måste vara hemskt för er.

Nu är jag i v. 20 så jag antar att det är järnvärdet som spökar. Jag tror att jag åt två järntabletter om dan förra graviditeten men jag vill nog kolla järnvärdet innan jag börjar med det igen.

Vickan, tack för lugnande ord. Jag fick mejl idag från affären där dom bekräftar att vi kommer få våran vagn och det känns mycket bättre nu.

Kul med rean! Jag var också där men det blev mest kläder till dottern. Det enda jag vågade köpa till bebisen var en blå t-shirt .

Anderska, vad jobbigt med illamåendet. Hoppas att det går över snart. Bra tips från Kasa och Vickan, alla är livrädda för personer med maginfluensa

Jis, du har ju helt rätt. Shoppa på! Mitt problem är nog mest för att jag handlade så otroligt mycket till min dotter. Jag ska nog gå igenom klädberget och se vad som kan återanvändas. Men just nu har bebisen en grå ullfilt från Klippan och en t-shirt iaf. Jag vill ju gärna att han ska ha egna saker och inte ärva allt.

Speck, det är helt ok med gnäll. Jag känner mig också irriterad och längtar mest efter semestern nu.

• Aurora1979

Jis: Har nog egentligen samma inställning som du har... oroar mig inte särskilt. Försöker att inte sörja i förskott för något som antagligen inte ens kommer att hända. MEN har inte vågat köpa något till bebis... förrän en body idag då. Vill bara ha mitt RUL ur världen nu. SEN ska jag börja shoppa på riktigt! ;)

• Vickan I

Karmosin - ja jag handlade också till sonen. Bara en bebissak här med. Tycker det mesta på rean var så pojke eller flicka också, så hade svårt köpa ngt när vi inte vet vad det är säkert, även om jag starkt känner pojke igen. Ja jag måste också ner och hämta ALLT i källaren och gå igenom. Hur mkt kläder och saker som helst där. Men inte förrän efter v 25 om allt ser ok ut då vid TUL. Men som du säger vill man att bebisen ska få egna saker/kläder också och tur det så man får handla lite .

Kasa - Åh idag måste bara brevet komma så du inte ska behöva vänta över helgen. Jag hoppas hoppas verkligen att det dimper ner i brevlådan och att ni äntligen kan få andas ut och glädjas i helgen. kram

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jis

Wihoo, idag åker jag till Italien med några vänner, en långhelg av bad, mys och god mat! Hääärligt!

En annan sak, jag har senaste dagarna kännt nått lite konstigt i magen, typ som gaser fast ändå inte. När jag var på UL så sa BM att jaghade moderkakan i framkant å att det därför kunde ta längre tid för mig att känna Flavio, men vad är det jag känner nu? Kan det vara det jag hoppas?

• Vickan I

Låter härligt Jis, ha så kul . Hoppas det är Flavio, både graviditeterna har jag haft moderkakan fram och känt bebisarna som nervryckningar eller vad jag ska kalla det haha, långt ner först.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Och extra TUL på dom som har opererats för cellförändringar sa läkaren sist, hade jag ingen aning om.

Var på möte på jobbet igår som gick bra, men en del äldre kvinnor sa vilken liten mage du har för att vara i v 22 ska inte den vara större, blev ledsen inombords och orolig tänk om det är nåt fel. Känner ju inte bebisen varit inne för det och läkaren sa att jag kommer nog börja känna bebisen i v 24-25. För på ultraljuden har den sprattlat och mått bra. Men blir ändå orolig , skulle vilja lyssna på bebisen men min bm påpekade att det gjorde man HELST i v 25 och inte innan så dit vill jag inte ringa. Och jag var på sjukhuset förra veckan pga att jag halkade så det känns sådär att ringa dit med. Två veckor kvar innan jag går in i v 25. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011