Tack Strössel & Karmosin!
Kelsson: Nej då, 8 veckor kvar Däremot så känns det inte alls lika läskigt/jobbigt att tänka på förlossningen längre. Har väl landat lite i att det ska ske, eller så börjar jag bara se det som slutet för mina krämpor och att jag äntligen får träffa den lilla som växt i min mage hela året!
Dessutom läste jag i kapitlet om förlossningar att mor+dotter ofta har liknande förlossningar, så jag hörde med mamma idag om hennes första förlossning. Hon gick 2 dgr över tiden, vaknade 1 på natten av värkar o att vattnet gick, klockade värkar o ringde förlossningen. Fick komma in på en gång och 4:56 är bebis ute. And THATS how its done! Har jag sån förlossning så kommer jag verkligen verkligen tacka min lyckliga stjärna, hoppas verkligen det stämmer att det är lika mellan mor o dotter! (o alla ni som vill säga att det inte är så - krossa inte mina förhoppningar nu... )
Jag var och tittade på blöjor häromdagen på Coop, och var jättenära att köpa hem så vi har. Ska även börja kolla upp medlemsskap i libero o pampers, goboken och sen den där babybox-grejjen man hämtar ut på babyproffsen/barnens hus, samt det där apotekspaketet man kunde få med prover på salvor o sånt. Gief free stuffs!
Kul att ni börjat titta på barnvagn och handlat bebissaker!! När har ni RUL? Snart va? Vi ska få vår barnvagn i veckan har de sagt, ser såå mycket fram emot att få hem den! Bädda och fixa..