• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Karmosin: Kan minnas att jag kände en del tryck neråt under min förra grav. Har lite känningar nu, men mest när jag har lyft eller gått mycket, då känns det tungt och ömt ner över livmodern. Det du känner låter inte alls som ngt att oroa sig för!

EGO: Har varit gräsänka och tagit hand om vilding till son i två dagar - liite mer än vad en gravid stackare orkar med 

• Kelsson1

Speck: Börjar närma sig för din del...

Ego: Var iväg o tittade på barnvagnar för första gången idag! Lutar mot att det blir någon variant av Emmaljunga för oss, maken tyckte att de andra märkena var för plastiga... Han ska väl få säga sitt också, bara jag får bestämma färg
    Köpte tre st body i neutrala färger, första inköp till bebis är därmed gjort!

• Vickan I

Hello. Hoppas alla har en bra helg och hinner vila lite.

EGO - Pust idag har vi varit och kollat lite på syskonvagn då jag inser att vi kommer behöva en sådan också ändå. Mycket vagnar och pengar blir det . Men har nog tänkt skaffa en beg på Blocket för att spara lite, men så brukar jag säga så blir det en ny iaf sedan för de är finare haha. Men inga jag gillar klockrent utom Bugaboo Donkeyn och den är sonen för stor för. Svårt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Luella

Vickan, jag håller med om att det är svårt. Nu slog vi till på Donkeyn iaf. Jag frågade en kompis som har den och som har en son i samma ålder och hon säger att han får plats utan problem.  Vi får väl se hur det funkar i vinter om det går bra när hon har vinteroverall på. Jag räknar med att andrahandsvärldet är högt så krisar det får vi sälja den och köpa en Teutonia på blocket enligt ursprungsplanen.

Har ni tittat på P&D? Är den utesluten? Man kanske kan klara sig i vinter med en sån om du har din son frammåt i dagsläget.

• Luella

Tack Viksan föresten. Jag känner mig mycket lugnare nu när fler tydligen känner så. Men jag ska nog försöka få en läkartid innan vi åker till Spanien i sommar för jag vill inte vara med om någon akut situation där.

Kelsson, ja plastiga vagnar finns det gott om tyvärr.

• Vickan I

Vad roligt att du har shoppat lite Kelsson .

Karmosin - Menar du P&T för i sådana fall var vi och provade en sådan idag. Deras explorer, tyvärr hade de inte Vibe eller Hammerhead där vi var. Sonen satt helt ok i den, men (tyvärr) ännu bättre i BT Dublin, men vilket monster att köra! I båda åker de ju framåt så de fungerar bara tills bebis ska lämna liggdelen för då vill jag inte ha liten framåt. Men då ska väl sonen ha börjat traska mer hoppas jag . Vibe finns det ju en del av på Blocket och Dublin också. Å andra sidan om man har dem ganska kort tid så får man ju tillbaka en stor del av pengarna om man vårdar dem lite så kanske blir en ny ändå haha. Iaf om jag vill ha explorern för den är så ny så den har inte hunnit till Blocket ännu. Ja Donkeyn kommer du kunna få bra för sedan när du väl säljer den. Sonen störde sig på suffletten redan i sin cameleon så Donkeyn är tyvärr inte ens att tänka på.

• Speck

Tack Strössel & Karmosin!

Kelsson: Nej då, 8 veckor kvar Flört Däremot så känns det inte alls lika läskigt/jobbigt att tänka på förlossningen längre. Har väl landat lite i att det ska ske, eller så börjar jag bara se det som slutet för mina krämpor och att jag äntligen får träffa den lilla som växt i min mage hela året!
    Dessutom läste jag i kapitlet om förlossningar att mor+dotter ofta har liknande förlossningar, så jag hörde med mamma idag om hennes första förlossning. Hon gick 2 dgr över tiden, vaknade 1 på natten av värkar o att vattnet gick, klockade värkar o ringde förlossningen. Fick komma in på en gång och 4:56 är bebis ute. And THATS how its done! Har jag sån förlossning så kommer jag verkligen verkligen tacka min lyckliga stjärna, hoppas verkligen det stämmer att det är lika mellan mor o dotter! (o alla ni som vill säga att det inte är så - krossa inte mina förhoppningar nu... Glad)
    Jag var och tittade på blöjor häromdagen på Coop, och var jättenära att köpa hem så vi har. Ska även börja kolla upp medlemsskap i libero o pampers, goboken och sen den där babybox-grejjen man hämtar ut på babyproffsen/barnens hus, samt det där apotekspaketet man kunde få med prover på salvor o sånt. Gief free stuffs! Skrattande

Kul att ni börjat titta på barnvagn och handlat bebissaker!! När har ni RUL? Snart va? Vi ska få vår barnvagn i veckan har de sagt, ser såå mycket fram emot att få hem den! Bädda och fixa.. Hjärta

• Luella

Ja du har självklart helt rätt Vickan, P&T ska det vara.

Synd att den inte funkar för precis som du säger så finns det bra utbud på Blocket. Men jag förstår dig för vi valde också bort den.

Speck: Hoppas att din förlossning blir som din mammas eller bättre. Jag föddes med akut kjejsarsnitt drygt 2 veckor efter BF (ultraljuden var inte lika bra på att tidsbestämma på den tiden).  Men min dotter födde jag utan kjejsarsnitt och "bara" 9 dagar över tiden.

• Vickan I

Vad roligt Speck att det ¨närmar sig och att det känns bra. Jag såg också bra fram mot förlossningen på slutet. Tror man fick någon slags att "ja ut ska den ju så bara köra" . Vår korv kom 8 dgr för tidigt, värkarna startade ca 17.00 hemma, 23.00 skrevs vi in, öppen 8 cm då och 00.30 är han född så snabba ryck. Tur gick inte vattnet av sig självt för då tror de jag hade fött hemma :-O . Alla förstår ju att det känns lite att föda . Så håller med om att vi inte behöver gå in på detaljer om det .

Karmosin - Här lutar det åt en PT Explorer ändå (Känns som det bästa av det dåliga haha). Får kanonpris om man beställer från England. Kommer kunna sälja den på Blocket för nästan samma pris som jag köper den. Bebisen kommer ju åka i sin Emmaljunga annars och det är ju mest till och från dagis bebisen (jag) får köpa att ha PT. Som du skrev, annars får jag sälja den igen och skaffa ngt annat. Ska prova rulla en Vibe först bara och se på skillnaden. Ja kolla med en läkare innan ni åker så du slipper fundera. jag tänkte göra samma sak, men remissen kommer ju aldrig så får kanske ringa bm om det. Inte för oro nu utan mer om trycket blir värre för då kommer jag inte kunna föda känns det som.

• carlan

Speck: Helt galet vad tiden går fort. Det är ju snart dags för er att åka till BB. Underbat!

Ego: Själv är man i vecka 13. Kämpar med kräkningar fast jag fått starkare tabletter. Är det bara jag som inte har gått upp i vik? Vägde 72 kg när jag fick ägget insatt men väger idag 70 kg.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011